Röda blåsor under fötterna??

Jag gissar på att det är starten på bumblefoot. Det kan definitivt ha att göra med att hon är gammal och blodcirkulationen blivit dålig. Man kan jämföra bumblefoot med typ liggsår.
aha ok.. men behöver jag gå till veterinären med henne eller kan jag göra hemkur eller inget alls vad tror du/ni?
mjukt underlag i buren, även hyllplan.
Min blogg: SweGizmo.se
jag har STL strö och hyllplan av träskivor.. är det för hårt? jag har mest hört att man inte ska ha galler-hyllplan. oftast ligger hon ju i hängmattan.. nästan jämt o den är mycket fluffig. borde jag lägga in massa fleacetyg?

Googla lite på "bumblefoot rat" eller "bumblefoot råtta" så hittar du en hel del information, bilder, behandling etc. Dom flesta sidorna förespråkar antibiotika.
Jag själv har ganska nyligen fått hem en råtta, med ganska kraftig bumblefoot. (Här finns bild på hans fossing) Hans andra bakben ser ut som ungefär på din råtta. Har blivit tipsad om Sorbact (ett slags bakteriedödande förband finns att köpa på apotek. Inte hos alla apotek dock, tre försök tog det innan jag fick tag på det) samt en salva som heter Intrasite Gel (sjukt ful flaska :D) som går att köpa hos veterinärer. Testar detta nu så får vi se hur det går.
Och som tidigare nämnts, inred buren så det bara är mjuka underlag. Jag själv har vadderat råttans bur med tvättbar matta. Jätteviktigt att hålla rent också.

Borris dörrmatta från IKEA använder vi bland annat. Billiga och lätta att klippa till & tvätta.
jaha ok.. får väll ta en tripp till ikea då.. men är verkligen dörrmattor så mjuka? vad kostar gelen och sorbact? hur ofta borde jag ha på det?