Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 449 ggr
iamavirgin
0

Nyråtta till flock blixtsnabbt.

Hallo. Min kompis skulle flytta bort. Och hon sa till mig att hon inte fick ha kvar sin nyköpta bebis. Och jag sa åt henne att sälja flickan. För jag inte kunde ta henne då jag inte hade nån bur till för karantän. Men så lämnade hon Mermida på altanen hos mig. Och hade redan åkt iväg.Så jag tog in henne, Började mysa lite med den lilla rädda bebisen. Som minst är 6-8 veckor gammal. Jag tror hon är black husky roan, Så senare efter en stund tog jag ut en av mina två honor, Som antagligen inte är flockledaren. De gick jättebra. Mermida nosade Ruth i rumpan och de sprang runt lite. Då hämtade jag tuffa Ilia och släppte ner henne med Ruth och Mermida. De gick så väl mycke bra de med. Och jag som var tvungen sen och följa med bort till ett par kusiner med familjen stoppade in alla tre i buren och höll ett öga på dom. Sen knuffade väl Ilia på Mermida så hon la sig på ryggen? Är de rangen eller något då? Men sen efter nån timme och vi skulle åka satt de längst upp på minifångsten och Ilia satt å putsade henne. Är de bra tecken? Kan jag låta Mermida vara kvar där i med dom andra? De visar iaf inge aggressivet, <--vet inte hur de stavas.

[MittNamn]
0

det låter som det är lugnt.. men du borde nog vara lite vakande första tiden i varje fall.. men vet ju alldrig.

iamavirgin
0

joo. jag går och tittar till dom hela tiden, haha. Just nu sitter mermida bara på minifångsten. Gav henne lite ost å gurka däruppe och satt upp vattenflaskan där. Verkar som hon inte vill ner ännu. men klart. Massa nytt.

silverorm
0

Full normalt beteende, var lugn.Glad