Hjälp! Infekterat öga!
Min två månader gamla Dryad har antingen gjort illa ögat eller fått det infekterat (kanske både och). Jag såg i förmiddags att något inte verkade helt rätt, men det var så lite och jag hade bråttom för att jag skulle iväg på midsommarmiddag.
När jag nu kom hem så har ögat börjat svullna upp i kanterna och blivit nästan dubbelt så stort som det andra ögat. Jag lyckades ta ett par bilder med mobilen, men hittar inte den f*rb*nn*de sladden så kan inte föra över dom och visa!!
Jag vet inte vad jag ska ta mig till, ögat ser ut att bli värre och jag har ingen som kan köra in mig till veterinären. Kan någon hjälpa? Finns det något jag kan göra, eller måste Dryad in?
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Åk till veterinär, låter inget vidare för den lille. Har du tur räcker det med ögondroppar.
Du ska åka in till veterinären direkt då ögonskador alltid anses akuta. Om du låter det vara så kan det läka fel, bli permanenta skador eller så kan den bli blind eller ännu värre.
Jag tycker iallafall att du ska åka in till veterinären så fort du kan :)
Jag ringde till veterinären, som sa att jag försiktigt kunde badda ögat med en fuktig bomullstuss som nödlösning eftersom att jag inte har kunnat åka in. Äntligen har jag lyckats ordna så att vi kan ta oss till veterinären imorgon (man kan inte ta sig någonstans utan körkort) genom en vän som kan skjutsa.
Dryads öga har blivit mycket bättre, nästan helt bra tror jag, men jag tar honom till veterinären för att vara på säkra sidan. Passar på att ta med hans kullbror på en hälsokontroll i samma veva.
Nu har både Dryad och hans bror Rosco varit hos veterinären!
Hon ansåg att Dryads öga såg väldigt bra ut och tyckte ögondroppar verkade onödigt. Hon tyckte att jag skulle fortsätta badda med bomull och ljummet vatten som jag gjort innan och höra av mig om det blev värre.
Rosco var pigg och frisk, om än hal som en ål. Veterinären var inte kul, tyckte han. Kollade upp dom små sårskorpor han hade haft innan, men dom var spårlöst borta så tack och lov var det inget fel. Veterinären hittade inte ens mjäll när hon kammade igenom honom (usch, kamm, läskigt!)
Så det var skönt att veta. Båda pojkarna mår bra! :)
ahha ok :D skönt!