Råttor söker hem
Jag jag köpte två råttor och fick två med på köpet som en annan köpte, men som denne inte ville ha. De hade ohyra som de behandlades för. Ena honan var sjukt vanvårdad. Underviktig till max, kraftigt rossel. Underlättade nog inte att de lämnades av i godislådor.
Honan medicinerades med två olika under nästan 3 veckors tid. Skulle ha fått en månad. Men när jag skulle städa buren höll jag nästan på att slänga en hög bebbar. Var bara att avbryta medicineringen och börja stödmata.
Ungarna har inte visat några problem. Tyvärr har de växt långsamt. Detta troligen pga mammans hårda medicinering och tidigaare vanvård. Hon var verkligen äkligt smal när hon kom, men hon har orkar kämpa på och lyckats behålla alla ungarna.
Fått lite stödhjälp av mig och en äldre tant som burkompis och värme till de små. DFärför släpps de först runt vecka 6. Alltså tidigast om en vecka. Alla saknar några gram i dagsläget.
* Födelsedatum: 23 maj 2010
* Färg, teckning och hårlag: De som söker hem är:
Hona: Mink capped rex dumbo
Hona: Mink variegated mm dumbo
Hona: Black variegated rex dumbo (ev bokad)
Hane: Black capped
* Kullstorlek vid födsel och vid avvänjning (4v): 7/7
* Faderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning: vet ej.
* Moderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning: ca 8 mån? variegated mm rex dumbo
* Syfte med parningen eller om det är omplacering, anledning: Vet ej. Parad innan hon flyttade in.
* Ursprung- vilken uppfödare eller vilket zoo: Födda här. Men kommer från Jenny H/Malin
* Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc:
Alla är verkligen helgoa. Riktiga busfrön. Några mer framåt än andra. Alla knastrar extremt lätt, räcker med att sitta i nacken.
* Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: Srs reggade. 250:-
* Ort där råttan/råttorna finns: Västerås
* Telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus)
Mail/msn: widerkrantz@hotmail.com
* OM ANNONSEN SKA VARA LÅST ELLER INTE: Behövs ej
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Om du tror att de skulle kunna passa i en familj med två små tjejer (6 och 9) som har blivit helfrälsta i råttor så kan de nog gärna få ett hem! =) De måste dock ha lite tålamod och vara relativt lugna/stabila, barnen förstår att råttorna inte är leksaker och kan ta dem försiktigt (mina har varit på besök där flera ggr). Men barn är ju trots allt alltid barn.
Föräldrarna är djurvana (häst och hund), dock inte råttvana men då de bor alldeles i närheten av mig så får de givetvis information och diverse hjälp av mig. Skulle de vara så att de i framtiden skulle tröttna på dem (man vet ju aldrig) så får de komma hem till mig i sådana fall.
Pm:a ifall det låter bra!
Hakuna matata!
Jag är nog intresserad!
Jag har ingen råttvana men har god hamstervana, har för tillfället 8 stycken och två gerbiler
Jag har tidigare tagit emot hamstrar som blivit vanvårdade och bortglömda hos andra, så jag har vanan att iaf ta hand om hamstrar som inte är det minsta tama och varit mycket rädda, och har fått dom till att bli de gosigaste hamstrar jag har just nu.
Anledningen till att jag vill ha råttor är för att jag tycker de verkar vara såå gosiga, har haft bekanta som haft råttor. Och jag ska endast ha de till sällskap, INGEN avel.
Om det kan vara intressant så är det bara att PM:a mig 

Ack…guuud så söta :)
Nu är iaf två små tjejer helt bokade :-). Amandapi åkte just hem. Så den svarta rex variegated dumbo honan är iaf helt bokad. Och en av de andra, men vet inte helt vilken ännu :-)
Kvar är en flicka och en pojke. Iof finns det fler som råtthjälpen omplacerar om man behöver sällskap och ett par jag kan tänka mig släppa i div åldrar.
#5 Räknar du med min "bokning" eller finns det i sådana fall bara en hona kvar till "mig"?
Hakuna matata!
#5 Räknar du med min "bokning" eller finns det i sådana fall bara en hona kvar till "mig"?
Hakuna matata!
#7 vågade inte helt boka två åt dig när det fanns ett hem två kvarter bort åt två tjejer. Men vet om att ni var intresserade och kunde fixa fram en till som sällskap. Men din kompis backade ju ändå, så det var bra att jag inte höll dom ;-)
Men bara säga till. Är en kull på G nu också hos råtthjälpen. En hona som polisen lämnade hit, födde ca 6 ungar efter en vecka. Kan inte räkna så bra. Hon valde att föda i ett rör och jag vill inte störa henne första tiden, då hon aldrig fått behålla sina ungar tidigare.
åh va vacker flickan e

Skulle jätte gärna ta den lilla dumbo tjejen har dessvärre inga transportmöjligheter som de ä nu :(
Ska upp till halstaviks utställningen men de är ju rätt lång tid innan dess :/
Jag är intresserad av tjejen bor i örebro så det är inte jätte långt.. behöver bara prata lite med min sambo om saken..

Ett hett tips till er som intresseanmäler er på råttor. Pm:a istället för att svara i tråden!
Den här honan är borttingad(till mig). Men då Geten var dit och förälskade sig i henne innan mig så tyckte jag det var okej att hon fick ta henne.
Älskar mina stora små vänner..
Jag kanske är lite seg men vilka är kvar:S??
söta råttor<3
Jag är lite dålig att följa trådar. Pm är enklast.
Terato bokade mink tjejen. Men geten frågade om jag inte kunde iaf fråga om hon ev kunde norpa den tjejen också. Skulle redan ha en syster. Får se om det fungerar. Hon har en tant i buren som inte är så snäll med nya.
Killen var kvar tills för att par minuter sedan. Sålde en bur nyss och de tog med capped pojken och en till att testa i sin flock :-).
Så denna annons är nu inaktuell :-D.
Kan dock tipsa om att råtthjälpen har en kull född i jourhem. Mamman lämnades av polisen här. Födde en vecka senare 6 ungar av beige och black stripe roan. Ca två veckor i dag. Alla går under råtthjälpens regler och priser.
Egen tråd om dessa kommer att komma. Även komma upp på råtthjälpens sida.