Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 980 ggr
[Linsenhejhej]
0

Rum i stället för bur?

Hur fungerar det att låta råttor slippa buren (förutom på natten) och låta ett rum bli deras hem där de kan springa runt hela dagarna?
Gnager de sönder saker, eller föredrar de pinnar och grenar om det finns i rummet?

nello4ever
0

Mina grabbar bor i buren eller i rummet typ som de vill, jag brukar ställa ner buren på golvet och öppna så de kan springa i rummet som de vill, men då är ju såklart förutsättningarna att rummet är råttsäkert;P

Banankaka320
0

Hade min förra råtta ute hela tiden, slutade med att hon flyttade in i min garderob och käkade upp mina kläder oO

spikeodumbo
0

fixsar du så att rummer blir säker att dem inte kan komma åt kablar eller andra saker som är farligt för dem eller som du är rädd om så går det utmärkt.. Jag brukade ha mina lös och då brukar jag bygg små tunlar å små hus av pappkartonger å göma godis och så s att dem hade något att göra under dagen=)

gulzebra
0

Ja nog går det utmärkt, men det beror ju på råttorna också. Vissa råttor är ju mer benägna att gnaga än andra tex.

Jag hade mina första råttor lösa dygnet runt. De gnagde aldrig på saker, den enda nackdelen med de var att de prompt skulle sova på det absolut enda stället de inte fick vara på - skrivbordet, där jag hade lånade skolböcker och sånt… Liggande på skolböckerna förstås - och alla som haft råttpojkar vet nog hur lata de är när de blir pissnödiga ;) Det tog en månad innan jag lyckades lista ut hur sjutton de tog sig upp, men det gick till slut och då var det inga som helst problem att ha de lösa :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram