Skadad skogsmus
Jag såg att min katt lekte med en mus ute på gatan, har hänt förr att jag fått avlivat möss katten lekt med så de inte ska få lida så jag tog med mig en påse och hammare ut.
Men musen verkade inte speciellt skadad så jag fångade katten och stängde in henne i vår bostad.
När jag kom tillbaka så roterade musen åt höger ständigt, runt runt runt gick han som om han försökte komma åt bakbenet eller nått, hade svansen mellan bena också. båda fram tassarna fungerade fint även vänster bakben.
Petade på musen ganska ordentligt för att se ifall han kunde gå på något annat sätt men han ville inte det, inte heller var han intresserad av någon ost.
Försökte lyfta upp musen men han ålade sig undan ganska bra, väldigt mjuk liten kropp, fick upp han tillslut i alla fall och höll han då på rygg, han skakade en aning och höll höger ben böjt intill kroppen men sträckte vänster rakt ut.
Såg inga tydliga sår eller dylikt den lilla stunden jag höll han på rygg för inspektion.
satte ned han och han fortsatte att rotera åt höger. Han var kvar länge och bara roterade runt åt höger med svansen mellan benen.
Han försvann dock när jag skrev det här så missade tyvärr när musen tog sig där ifrån (utan någon ost), såvida ingen annan katt tog han.
Var musen skadad på höger bakben? brutet? stukat?
varför gick han runt runt runt och hade svansen mellan benen?
Klarar en sådan krabat sig själv med ett skadat bakben?
edit: oshit finns ju ett mus forum här med postar det där med :P http://mus.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=68e3dd90-56d1-4204-864e-06c613d89c01&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup
Kanske ett bäckenbensbrott.. Benbrott..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you