Min Smoky =)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Skapar en ny tråd om lille smoky =)
han börjar känna sig rätt så hemma hos mig nu,
I kväll har han fått känna på att bada =) bara rent vatten än så länge vågar inte bada han ordenkligt än då vi inte känner varandra riktigt och är rädd att han ska få vatten i näsan pgav hans sneda huvud..
Men när han badat så satt han i handuken å knastrade mös han då?
Här kommer en film när han va ute och inspekterade mitt skrivbord tidigare i dag =)
Vad söt han är.
Han myste säkert och hade det bra när han knastrade hos dig.
Vet du varför han håller huvudet snett? Har han gjort så länge?
Jag undrar eftersom det är ganska vanligt att råttor håller huvudet snett och det kan behövas en rejäl antibiotikakur för att bota det. Men jag vet inte om det är så i Smokys fall.
#1 vet inte varför han har huvudet snet, han hade det i går när jag fick hem han, kan va för att han blivit missköt eller bott i en på tok för trång bur, men ska åka till vet så fort lönen kommer

Jag tror det är snedskalle. Isf är det bråttom till vet. så att ni kan bota det:)
#3 pratade med hon som hade han innan, han har varit sne i ca 1 månad :( ska ringa vet i mor å se om man kan få besöket på räknin så får jag skrapa till ev medeciner
#4 det låter som att han är sjuk tyvärr. Ta honom till veterinär. Sen bör du ställa säljaren till svars varför hon/han säljer en sjuk råtta till dig. Det är inte ok att göra så.
#5 hon sålde han inte utan jag tog han just för han va vanskött , han bode i en bur som va ungefär som ett A4 papper en bur för en dvärg hamster :(
#6 ok, då är det en annan sak. Då kanske du var beredd på att han kanske behövde veterinär.
#7 ja jag va det, har jobbat i ca 1 månad på att få hitt han så det ena jag vet om han är att han är född någon gång i jan/feb sen han kom till dom har han bott i den buren..
Nu i kväll fick han en bitt kykling som blev över efter midagen han blev överlyklig kan jag säga :)

Vilken tur råttan har som blev räddad av dig:) Kan inte varit kul att ha levt i en sådan liten bur.
Men som sagt, ta honom till veterinären så fort som möjligt. Och ett litet tips om du inte redan visste är att man kan få mediciner på faktura på apoteket också:)
#9 det hade jag ingen aning om =) tack

Jag sätter ett litet tassavtryck här, vill se hur det går för Smokey :)
Jag med! *tassavtryck* Du borde kanske låna pengar av någon?
Vad är egentligen snedskalle och hur får dom det?
Ska sätta mig om en stund här nu å ringa vet , men vilken med ska jag be dom skriva ut? då jag inte har några direkt smådjurs kunniga vetrinärer här så är det bra om man vet vilken med man ska föreslå :)
#13 De ska inte skriva ut någon medicin via telefon utan veterinären behöver undersöka råttan. Snedskalle kan bero på olika saker nämligen.

Jag håller med #14, gå till vet och låt göra en undersökning på råttan, och utgå från det :)
#14 nej det vet jag, men bästa är att ha ett förslag på med när man är där, annars river dom sig i huvudet och skikar en hit och en ditt, har varit där med marsvin som haft uvi och dom ville skika mig till blåstjärnan då dom inte visste vad det va, men så fick jag tag i en bra vet i vara, men har ingen möjlighet att ta mig ditt nu :(
Nu har vi varit hos vet, ska hämta ut bytril i morgon när jag får in pengar för ett sålt marsvin, han sa att det kunde va försent att behandla men om jag ville göra ett försök så va det klart vi skulle göra det =)..
Har luskat nu när han är född han är född 12/2 10 och vikten på han är i dag 510 g vet inte om det är mycket för en 4 måndaers hane?
Oj, stor kille =)
Nu har vi börjt behandlingen med baytril, Fick tabbletre utskrivet, så jag gick å luskade på hur jag skulle få i han detta nu då, så jag krossade den lilla biten han skulle ha och sen tog jag en bit leverpastej och tryckte mot smulorna och gav han å mums va gott det va med pastej =) så nu är det bara 9 dagar kvar av behandlingen så jag hoppas inerligt han blir bra nu
, fast han är en mysig råtta ändå men det vore ju roligare för honom om han blev frisk å kan få några kompisar sen =)
efter två dagars behandlig tycker jag mig se en bättring på huvudet tycker det ser mycker rakare ut =) ska ta och filma han i dag så får ni se vad ni tycker som inte ser han hela tiden =)
#9 Du kan endast få medicin till människor på faktura, djurmediciner ingår får man Inte.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
#21 jo det vet jag å baytrilen va inte så dyr att hämta ut endast 81,50 =)
#22 Var svar till Dramatik dvs inlägg nr 9
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Ksn medela för alla som undrar att Smokie blir bättre å bättre =) nu är det bara 2 dagar kvar med baytrilen =) så snart ska jag åka å leta större bur till han, han har fått upp balansen mycket bara på dom sista dagarna, hoppar från pinnen till hängmattan utan att missa den nu =)
Han klättrar även mer i buren så han är mycket piggare nu
. Ska försöka komma ihåg att filma han när han är ute på golvet.. Minnet är bra men kort XD