Råtthona som börjat styra och ställa.....
En av mina honor har börjat att liksom "hålla ordning" på de andra genom att ta dem i nackskinnet och dra in dem i ett hörn. Där sitter hon och ger dem en ganska hysterisk avtvättning.
Jag har ju inte tagit någon kull, men kan hon tänkas tycka att de andra är hennes bebisar…….?
*lämnar avtryck*
Ursäkta en dum fråga……men vad menas med avtryck….?
Vad är det för åldersskillnad på råttorna?
Med avtryck menas att man är intresserad av tråden, men kanske inte har något svar själv, men vill se vad andra säger. Om man postar något i en tråd är det ju lättare att hitta tillbaka till den sen eftersom den hamnar i fetstil i "mina inlägg"-rutan då nya svar postats där :)
Att man kan se på en gång om något nytt svar skrivits på din fråga- till höger, på "mina inlägg".
Eftersom jag har en hona som beter sig på liknande sätt…
Jaha, då förstår jag det där med avtryck. Tack!
Dattan som hon heter, (jag vet att namnet är mysko,)hon är ett halvår ungefär. Det började nu efter att vi för två veckor sedan fick hem två små bebisar. Tänkte bara att det borde kommit tidigare om det beror på det…..elller?
Hon håller på likadant med sin helsyster ur samma kull och de äldre flickorna.
#5 Hon är tonåring nu :) Hon är äldre än dem och det är ganska normalt att äldre pigga råttor trycker ner yngre då och då för att sätta dem på plats.
Hur satte du ihop råttorna?
De små fick vara i en mindre bur nära den stora buren i ett par dagar så de kunde lära känna sina människor lite först. Alla råttorna träffades ute i soffan och på bordet och sen kom några stora och hälsade på i den lilla buren. Eftersom det gick bra så fick de små följa med in i den stora redan på kvällen. Efter två dar så fick de även vara kvar där när vi stängde in dem för natten.
"Kan" man göra så……?
Jag upplevde att systrarna som är ett halvår inte blev så fort tama eftersom vi bara satte ihop dem med en gång. Är det så?
#7 Det låter ganska bra, Nej dem blir inte tamare hur man än sätter in dem. :)