Bebisar med häng : )
Måste bara visa mina ena två bebis hanar som redan har väldigt fint häng : )
Varning för tjockismagar !
Först ut är Heike som jag har bestämt att han ska få stanna här, han är en riktig charmknutta. brottas med mattes fingrar är toppen tycker han : ) Han poppar iväg som en liten galning och kommer sedan tillbaka och ska brottas mera <3
Wow, imponerande!
men så har dom super hängiga föräldrar. (misstolka inte, dom är inte "hängiga" :P )
Är faktiskt väldigt nöjd med kullen hittils. är lite svårt att säga än om det är en bra kull då dom inte är så gamla. Men änsålänge känns allt riktigt bra : )
är det väldigt viktigt att ens råttor har bra ''häng''? för Jag har testat det på mina råttor, men de har ingen lust att hänga sådär överhuvudtaget! De är inte rädda eller osäkra alls, vill helt enkelt inte hänga där bara.
Jag fattar inte ens vad tråden går ut på :s
Vad menas med "Bra häng"? oO
Såg att jag förde upp en relativt gammal tråd, förlåt mig :(
"Häng" innebär att man kan hålla råttan som du ser på bilderna, och råttan i sin tur låter sig hängas så utan att orma sig eller försöka klättra iväg. Råttan hänger helt avslappnad (är alltså trygg och "ostressad"), ofta också med benen uppdragna mot magen. :)
men om man säger att råttan har ett bar häng menas det då alltså att den låter sig hållas så (som på bilderna) utan att steta emot?
HAhah jag trodde det var att de faktist hade ett bra HÄNG, dvs var lite smårunda med ett bra häng 

Haha, ja, det är med häng är det nog många som tycker är rätt löjligt. Finns ju skittrevliga råttor som inte hänger alls.
Men mina första råttor hade dunderhäng och jag antar att jag blev lite kräsen därför. Det ÄR härligt när råttan abra flyter mellan fingrarna. För min del behöver den itne ha perfekt häng men den ska vara mjuk, den ska tycka om att hanteras.
Men en råtta med dunderbra häng som inte funkar i flock, som är sjuk och inte social har jag ingen nytta av så klart.
Har en hane som rätt ofta spänner sig och vars ben spretar rakt ut när jag "hänger" honom. Det syns att han är osäker med lyft. Men han har ju precis allt annat så jag kan inte påstå att jag stör mig på det lilla ynka felet. Jag har lärt mig att hantera honom på hans vis och istället hålla honom tätt intill min kropp när jag lyfter honom och ta upp honom med två händer i ett fast vertikalt tag. Han är nämligen höjdrädd. Leker vi i sängen och jag lyfter upp honom till axeln t.ex. så spänner han sig inte. Det handlar om höjder för honom helt enkelt. Men som sagt.. Han är så underbar på alla andra sätt.
Älskar mina stora små vänner..
Guuud vilka söta bebismagar!!!

Jag har tre supertrevliga råttor, varav två har jättedåligt häng! När jag "hänger" dem verkar de vilja säga "Men lägg AAV, vad håller du på med!? Jag trodde vi skulle gosa!" xD Den tredje har varken bra eller dåligt häng, hon hänger där med viss osäkerhet och är ganska spänd, men hon är även minstingen. :)
Mina bäbisar hänger också XD Jag minns inte riktigt om mina förra gjorde det