Kan jag ha dem ute samtidigt?
-Osäker på vart jag skulle lägga tråden men beteende verkade bra-
Jag har en kastrerad hanråtta, Morgan, som är jättegosig och han kissar och markerar i princip aldrig utanför buren.
På besök har jag okastrerade hanen Totte för parning, Totte är supermysig och kelig, men han både markerar mycket och kissar ibland på en.
Totte och Morgan har träffats utan problem, de verkar tvärt om tycka ganska bra om varandra. Min fråga är, kan jag ha dem båda ute samtidigt eller finns det risk att Totte eller rent av båda killarna kissar en massa då? Med tanke på att Totte markerar mycket menar jag.

Det största problemet som kan uppstå när man sätter ihop två hanar är inte att dom kissar, tro mig.

Jo men som sagt, that is not the case :) Eller ja, självklart får man vara på sin vakt om de börjar bli otrevliga mot varann men hittills har de inte uppvisat nån sån sida :)
Förmodligen kissar Totte extra mycket nu när han är i en ny miljö och vill revirmarkera lite extra. Jag vet inte om kissandet påverkas av att du har dem ute tillsammans. Du måste nog testa för att få veta…