Vid utlåning/inlåning av avelspartner
Detta är något som behöver tas upp som en liten reminder. Om du vill låna eller låna ut ett avelsdjur till någon, se då till att ni båda skriver ett kontrakt Innan. Kontraktet i sig behöver inte vara så komplicerat det finns tom ett för utskrift på SRS hemsida.
Varför det kan vara bra? För att alla kan inte hålla sig till oskrivna regler eller rutiner omkring in/utlåning.
Om man anar ett uns bitterhet i mitt inlägg stämmer det ;P men oavsett anser jag ATT det är något som är värt att påminnas om, speciellt nu när trådar av denna sorten är uppe på tapeten!
Låt inte detta avskräcka er, men fixa ett kontrakt så slipper ni bita i sura äpplen senare! :)
Jag håller helt med. Det är viktigt att det skrivs kontrakt. Så jädra synd att det ens ska behöva krävas kontrakt på simpla ting. Men det går verkligen inte att lita på folk. Även de man trode var ens vänner bör man skriva kontrakt på.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Folk är idioter. Kontrakt på allt, I say!
Haha.. aja. citerar väl mig själv innan någon hoppar på mig :-P
"vänner bör man skriva kontrakt på"… FÖRLÅT
… Menade inte att jag vill skriva kontrakt på vem som är mina vänner, utan att skriva kontrakt MED även vänner. hihi
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Givetvis även med vänner! Man vet ju hur lätt det kan gå från vän till ovän i vissa fall.

Jag ska låna in en hane för avel, visste inte att det fanns färdiga kontrakt förrän nu men jag hittar inte det på SRS hemsida? 
#5 Här får du länken ;) man går in under "Blanketter" på SRS så hittar man det Om det är Detta som ni menar vil lsäga :P
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Tack, jag hittade det i sista sekund igår innan jag skulle iväg och möta upp kompisen med hanen :)