Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1064 ggr
[Jodine]
0

Insekter?

Jag har, den senaste tiden, sett rätt ofta att råttor kan matas med levande föda, typ insekter och zoophobas. Detta är inget jag provat eller hört om då jag haft mina tidigare råttor. Har du provat att ge dina råttor levande föda, isåfall vad och hur gick det? Åt dom/gillade det?

Itchy
0

jag har gett mina både zoophobas och mjölmaskar…

och jag kan inget annat säga än att det var väldigt populärt :)

You can't spell Bitchy without Itchy

[oboybabe]
0

Mina har stuckit och jagat spindlar och myror ;) Gammelman har tagit en humla och dom verkligen älskar det mina små fina jägare =)

chade
0

Min sam brukar gräva efter myror när han är ute.. sen ifall jag dödar någon insekt inne så ger jag dom till råttorna.. dom älskar det ^^

Små stjärnor lyser också i mörkret.

KickanW
0

Jag har haft råttor som jagat flugor i fönstren - Det var uppskattat!

Ger man dem större insekter får man se till att de inte kan bita och skada råttorna. Zoophobas kan bitas rätt rejält om jag inte minns fel.

Banankaka320
0

Gav mina också flugor xD

[Jodine]
0

Kul att så många ger levande föda =) Jag har spindel så jag köper insekter varje vecka ungefär, ändå, så då ska jag kanske ta med en extra nästa gång så får vi se.De jag haft tidigare jagade spindlar osv när de var ute men kom de för nära blev de rädda och sprang därifrån bara…

#4 ja, det hörde jag med, jag köpte åt spindeln och enligt djuraffären kan de gömma sig om hon inte äter den direkt, och då bita genom hennes bakkropp och lägga ägg inuti kroppen. Iofs är mina råttor liiiite snabbare än henne så jag tror inte att det är nåt problem, enda problemet är nog isåfall om JAG står ut att ge dom det, jag tål dom inte >.<

Demonstration
0

Har bara matat skolans råttor med mjölmaskar och de älskar det, så ska nog köpa några till mina tror jag.. :)

Louisette
0

Jag brukar ge mina råttor flugor, fjärilar, nattmalar, husspindlar och annat smått och gott som kommer in i huset :) Alltid lika uppskattat!