Råttor iFokus

Råttor

Etikettföreningar-träffa-utställningar
Läst 1487 ggr
KickanW
0

Passa mina honor över helgen?

Jag ska till Trondheim på torsdag kväll (till söndag kväll/måndag morgon). Brorsans flickvän ska passa min hund och hanarna men jag tror det blir lite mycket med alla råttor, så det vore skönt om någon i närheten kunde förbarma sig över dem några dagar! Kan ta dem var som helst mellan Sundsvall och Gävle, men då kan jag inte få med någon bur, så det måste finnas på plats.

Jag kan ta med Torrfoder, vattenflaskor, matskålar och sånt där… Och kan betala för färskmaten!

Någon? :)

Terato
0

De får gärna bo hos mig, Kickan!

Bara de verkar friska och så..

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Terato
0

Oj, just det, kom på att det kanske är lite dumt..

Har nysningar i min honflock just nu och även om de inte bor hos mig så finns ju risken att mina hanar har samma bakterie/virus, bara att de inte visar något.

teratos.r8or.se

KickanW
0

Mina är friska och pigga, så om du inte märker något på dina hanar så får du gärna ställa upp! När kan jag komma i så fall?

Falurven
0

Jag finns alltid här om du inte hittar någon annan! :)

Mvh Nathalie

KickanW
0

Jag vet det och det känns bra! Men jag tänkte att du har fullt upp med bebbarna :)

Zakaraa
0

Hur många råttor gäller det och vilket kön är de av? :P

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Terato
0

Det är honorna! (hehe, sorry att jag svarar för dig, kickan)

Kickans honor är supertrevliga, iaf dom jag har träffat. :)

Ja, Kickan, jag skulle kunna ta dem men jag känner mig osäker på det. Vill ju inte utsätta dina för samma skit, liksom.

teratos.r8or.se

KickanW
0

Det är sju stycken honor, alla snälla och lätthanterliga :)

Du får fundera Sara. Jag är inte jättenervig när det gäller sjukdomar, men tror du att det är något smittsamt och allvarligt så är det ju lite onödigt kanske.

Zakaraa
0

Jag har inte tillräckligt stora burar för att de ska bo enligt lag däremot har jag 2st lite mindre burar som rymmer 2-3 råttor/bur enligt lag om jag inte minns helt fel

Frågan är om jag kan hitta plats att ha de på, det är det som är det största problemet om de skulle vara hos mig

Terato
0

Nej, jag vet, Kickan! Men det vore ju så synd, du har ju rätt många också. Och två dubbelrexar som kanske är ännu lite känsligare. Sen vill jag ju inte sprida vidare heller, även om jag vet att du inte är så mycket på utställningar och så.

Det verkar vara någon bakterie, jag tror det är samma som har gått runt lite nu. Har madicinerat men fått tillbaka den så jag ska köra en annan antibiotikakur nu. Den verkar påverka bebisar mycket också och eftersom du ska införskaffa nytt smått kanske det är lite dumt?

Jag har en bur att låna ut annars om du har möjlighet att ta dem, zakaraa. Den är 80x50x60 med stor lucka.

teratos.r8or.se

KickanW
0

Ja, det låter lite väl osäkert. Men har du lust zakaraa skulle jag bli jätteglad! Om du kan låna bur av Sara så är det ju ännu bättre :)

Men Sara, jag skrev till dig på BDB - Såg du det? Om du har tid skulle vi ju kunna passa på att hälsa på Nathalies bebisar (och Nathalie såklart :P), så kanske du kan ta med honorna till Gävle då?

Annars kan jag åka till Gävle imorgon kväll eller onsdag dag…

Zakaraa
0

Om jag får låna en bur så kan vi ta emot dom.
Vi gör lite plats i tvättstugan (det är varmt där ocjh det finns fönster :P)

KickanW
0

Åh vad glad jag blir! Vad ska jag skicka med? Tyger, matskålar, vattenflaskor, Torrfoder och så?

Terato och jag ska hälsa på Nathalie på torsdag, så då skickar jag med henne råttorna till Gävle. Så om du kan möta henne på tågstationen vore det jättebra - Men det där kan ju ni bestämma tillsammans!

Zakaraa
0

Skicka med det som du tycker behövs om jag säger så :) Vattenflaska & matskål behövs då jag inte har någon reserv så det är nog det viktigaste. Sedan är det råttornas namn :P

Jag pratar med Sara om hur vi gör på torsdag, det beror lite på vilka tider det är vid tågstationen då jag jobbar, men det löser sig alltid

Du får ha det så skönt i Trondheim ^^,
Du kan få mitt mobilnummer av Sara (om hon har kvar det :P) om det skulle vara något

Terato
0

Ja, nu blir det ju inget med Hudik på torsdag. Men om det inte löser sig kan jag hämta upp tjejerna på Gävle Bro om ni åker förbi där(jag bor ju väldigt nära Gävle Bro) så kan de vara hos mina föräldrar tills zakaraa kommer och hämtar. De bor också i Andersberg och de har bara katter, inga råttor!

teratos.r8or.se

Zakaraa
0

Det är redan fixat Sara ^^
Jag möter Kickan vid tågstationen idag :)

KickanW
0

Vad söt du är Sara, men det har som sagt löst sig ändå :)

Terato
0

Skönt! :)

teratos.r8or.se

Zakaraa
0

Nu bor dom hemma och mig och verkar trivas, helmysiga tjejer som jag redan förälskar mig i!
Kickan du får inte tillbaka dom Oskyldig

KickanW
0

Vad skönt att höra!

Inte att jag inte får tillbaka dom alltså, men det andra :P