Råttor iFokus

Råttor

Etikett: off-topic
Läst 1910 ggr
antidote
0

Besviken på mig själv

Dagen började så bra jag hade köpt matreal till en 8a sele till råttorna och var så nöjd med den jag hade gjort.

Jag provade den på favorit råttan och allt gick bra tills vi kom ut… I början gick hon runt och inga problem till det att hon lyckas få av sig selen och springer iväg…

Har letat i över en timme… känns hemskt att sluta leta men har stält upp dörren till baksidan om hon skulle lyckas hitta hem.

Jag är så arg och besviken på mig själv just nu…

Behövde bara få skriva av mig…

Älskade Lava snälla kom hem <3

cykelpump
0

Hoppas verkligen att hon kommer hem igen ! -kram-

Allamej
0

Sätt dig ner och  läs något,ha en liten picnic där hon försvann, om du finns där men har bättre saker för dig så kommer hon nog att bli nyfiken

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Zakaraa
0

Håller tummarna! Lyssna på Allemej hon är klyftig hon

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

zickan
0

Sätt dig ned med något som luktar rikigt gott och som sagt läs en tidning eller något. Bör dyka upp snart igen.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

AnnaRamnemark
0

Fy vad hemskt. Jag skulle gråtit sönder om det skulle hänt mig. Vi får bara hoppas och hålla tummarna att hon kommer hem. Sätt dig ute i morgon som #2 och #4 skrev, mat funkar alltid.

Håller tummarna för dig.

cykelpump
0

Kanske göra något kryp in med lite mat nu till natten, kanske kryper in till värmen och ligger där till morgonen.

Cis-j
0

Usch vad hemsk, hoppas verkligen hon dyker upp igen!

Itchy
0

var och hjälpte jessica att titta efter Lava

och vi har lagt ut ägg, och strö från buren i hopp om att hon kommer tillbakla för att undesöka

You can't spell Bitchy without Itchy

wintermynta
0

Det kommer säkert att ordna sig. Har själv haft råtta som smet ur sin sele och den var gjord speciellt för råttor. Hanen smet när vi var ute i skogen och jag leta i över en timme efter honom. Tillslut bröt jag ihop och satte mig på en närliggande stubbe och grät. Ur en rotvälta hoppade plötsligt hanen fram och skutta upp i mitt knä. Det var som han fundera varför jag grät. Så du ska se att hon kommer hem. Det finns råttor som varit borta flera dagar mitt i vintern men ändå hittat hem så det finns hopp.
Håller alla tummar och tassar för att hon kommer hem snart igen.

mieeow
0

lämnar avtryck, vill gärna se att hon kommer hem. och LYCKA TILL! jag håller alla fingrar och tår för er.

men ha tålamod, och var där så mycket du kan. det ska nog gå bra ska du se :)

-styrkekram!-

antidote
0

Lava syns fortfarande inte till. Maten som vi la ut är uppäten vet att de kan vara fåglar som ätigt men hoppas inerligt att det var hon och att hon är kvar i närheten.

Lole
0

Håller alla tummar och tår som bara går!! Ge inte upp och ha tålamod så kommer det säkert gå bra. LYCKA TILL!!!

Emmiiz
0

är h*n hittad nu??

är h*n oskadd?

antidote
0

Hon är fortfarande borta har varit ute och letat idag med, men jag börjar tvivla på att jag ser henne igen :/

AnnaRamnemark
0

Kan du inte köpa en snäll råttfälla kanske men hennes favorit mat i?

antidote
0

#15 Tro inte att jag är snål nu för det är jag inte men jag som student får bara 1050  i månaden.

Har bara 100 kr kvar och min andra råtta har en böld som jag försöker samla pengar så jag kan komma iväg med henne till veterinären. Bölden upptäktes igår. Var tyvär ingen bra dag för mig.

cykelpump
0

Ursch :/ Hoppas allt löser sig för dig!
Du vet ingen som har en s.k snäll råtfälla att låna utav? Eller om någon vet hur man kan göra en egen?

Ge inte upp än! Håller alla tummar och tår för dig!

antidote
0

Nej tyvär har hört runt med folk i släkten men eftersom jag bor ganska så nära stan och släkten med så är det ingen som har "råttproblem"

Ska kolla upp hur man gör en egen tack för förslaget!

och tack alla för stödet <3

cykelpump
0

Okej, hoppas det hjälper :)

[r8ttor]
0

Jag har haft en råtta som smet förut, hon kom tillbaka efter en vecka. Tycka till!

pebb
0

Hade en råtta för många år sedan som smet och var borta i FEM veckor innan jag fick tillbaka henne… Men detta var på sommarn när det var varmt ute.

Lole
0

Kan katter och så ta råttor i den storleken? :O

[r8ttor]
0

#22 Våran katt bryr sig inte i mina råttor :)

AnnaRamnemark
0

Katter är nog inte så intresserade för råttor, för dom är förstora, möss är däremot roligare att fånga.  Vi får hoppas att hon kommer tillbaka snart av hemlängtan. Men gör upp en liten koja till henne fall hon är i närheten typ ett litet kryp in så att inte alla djur kan komma in.

Cis-j
0

Måste bara få säga att våran katt här hemma har kommit hem med råttor som är bra mycket större än de jag har hemma hos mig. Så om man har en riktig vilding till katt som vi har så tar de råttor :S

Zakaraa
0

#22 vissa katter gör det, våra katter tog råttor och släpade in dem bakom soffan och lät de ligga där. De fångade en koltrast en gång också.. men den levde när de släppte den i vardagsrummet så vi fick jaga efter stackarn

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

antidote
0

Vet att det finns en katt som strycker omkring här i området… har dörren till baksidan öppen hela tiden ifall hon skulle hitta hem, Vid vårat hus finns det ett litet ute hus där hon kan krypa under så hon är skyddad av andra djur.

pebb
0

Riktiga jakt-katter kan utan problem ta en råtta, men jag tror att de flesta hellre väljer mindre byten. Nu vet jag inte var du bor, men finns det räv kan ju dom ta råttor också och större fåglar även om de inte är jätte stor risk eftersom råttorna brukar hålla sig under buskar ock liknande.

Verra
0

Snälla råttfällor brukar anticimex låna ut.. :)

antidote
0

#29 lånar de ut dom gratis?

Anvariel
0

Usch, usch, usch… jag får magont när jag läser detta! :( Stackars dig antidote… måste vara jättejobbigt! Det är sådana där saker jag är jätterädd för att ska hända. Att de ska smita iväg ute (eller inne… in under badkaret och ner i röret…. hua). Usch, usch! Hoppas det löser sig och att hon kommer hem tillbaka!!!

Verra
0

Jag har fått låna gratis :)

nello4ever
0

Usch!:( Hoppas du hittar Lava!

antidote
0

Fick som tips att ställa ut en mindre bur med en filt från tjejburen så den står ute nu har även lagt bur strö i den från tjejernas bur och korv som luktar

MoaL
0

Usch vad hemskt, vilken mardröm. :/ Jag hoppas verkligen att hon återfinns.
(Måste bara säga att du knappast behöver gå till veterinären med en varböld, råttor är experter på att ta hand om sådant själva. :) )

Vi håller tummarna och tänker på er. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[veralera]
0

Åh vad ledsen jag blev när jag läste detta:( Hoppas verkligen hon kommer tillbaka!!!

antidote
0

#35 är förmodligen en tumör men kallar den böld

nello4ever
0

hur går det har du hittat lava?:o

antidote
0

Lava är fortfarande borta har gjort allt jag kunnat för att försöka leta upp henne men det verkar som hon inte längre är i närheten.

gulzebra
0

Har du satt upp lappar om henne? Det kan ju vara värt ett försök ifall någon annan hittar henne. Helt omöjligt är det inte - har själv fått hem en liten hitteråtta en gång i tiden som en karl hittade ute mitt i smällkalla vintern.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

maggaan
0

Usch, Tycker så otroligt synd om dig :(

antidote
0

Ska göra det, har varit borta ett tag

TreoTreben
0

Hur har det gått…..ingen Lava ?Skäms

Håller alla tassar och tummar !!

mikeiko
0