Råttor iFokus

Råttor

Etikettavel
Läst 1056 ggr
[Mara-Bell]
0

Partner sökes till hona

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag söker nu återigen en hane till min tös Lumi. Då Lumi inte har någon stamtavla letar jag först och främst efter någon som kan tänka sig att låna ut sin hane med bra och frisk stam för parning. Jag inser självklart att du som kanske har en hane att låna ut vill träffa Lumi innan du tar ett beslut, jag skulle även själv vilja att någon mer kunnig tog en titt på henne då jag inte vet något alls om en råttas ex´teriör m.m. det enda jag kan säga om henne rent kroppsmässigt är att hon har bra hull, men är liten i allmänhet, därför är jag främst ute efter en lite större hane.

Lumi har ett fantastiskt trevligt temperament, och vill vara med överallt. Hon sover offta tillsammans med mig på nätterna och är inte den som gnager på grejer.

Jag bor typ i Gislaved och kan inte ta mig för långa sträckor, men även om du bor en bra bit bort så meddela mig ändå, för det kan ju kanske gå att fixa.

Jag vet inte riktigt vad ni som kan tänka er att låna ut era hanar vill veta om honan, men det är bara att fråga så ska jag svara så gott jag kan.

Parningen är aktuell i slutet på Juli ungefär, Lumi är då 8 mån.

Jag har inga direkta utseendekrav på hanen då jag endast är ute efter en temperamentskull, men jag ser helst att hanen inte är en Black Husky Roan då Lumis mamma och syskon är det, och jag helst vill få lite andra färger.

[Mara-Bell]
0

Glämde säga att Lumi är en Dark Pearl American? Berkshire

Lancia
0

För några dagar sedan skulle du sälja dina råttor  pga tidsbrist och nu ska du ha kull?!

chade
0

Lancia titta i hennes ''sälja tråd'' det står att hon inte ska sälja dom längre.

Men i alla fall..

Små stjärnor lyser också i mörkret.

[Mara-Bell]
0

Då jag varit arbetslös länge och sedan började jobba som timmanställd assistent hos en familj har jag åkt en massa hit och dit, det var då jag tog beslutet att råttorna hade det bättre hos någon annan. Men dagen efter att jag satt ut dom i en annons meddelade arbetsförmedlingen mig att jag kommer ha praktik och ett par månaders arbete from agusti. Så nu vet jag att jag komemr ha en massa tid att hålal på med både mian honor och om deras ungar om det blir några. Jag planerade att para henen för länge sen, men sedan kom en massa saker ivägen och jag började med det tillfälliga arbetet jag haft ett tag nu.