Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 2597 ggr
pebb
0

Alice vill flytta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
  • Födelsedatum: Ca 081011

• Färg, teckning och hårlag: Black striped roan, släthårig hona

• Kullstorlek vid födsel och vid avvänjning (4v): Vet ej

• Faderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning: Vet ej

• Moderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning: Vet ej

• Syfte med parningen eller om det är omplacering, anledning: Omplaceras pga att jag har blivit allergisk

• Ursprung- vilken uppfödare eller vilket zoo: Vet ej, hon är en omplacering från Falkenberg

• Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Super, hon är väldens snällaste, nu bor hon själv eftersom kompisarna har dött, men hon fungerade jättebra med dem trots att hon är uppvuxen som ensamråtta. Hon är väldigt framåt och älskar att vara med överallt, tyvärr får hon inte den uppmärksamhet hon behöver pga min allergi som jag precis har fått bekräftad.

• Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: Omplaceras gratis till ett bra hem, hon är registrerad.

• Ort där råttan/råttorna finns: Göteborg

• Telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus): pm eller mail petroloj@hotmail.com

• OM ANNONSEN SKA VARA LÅST ELLER INTE: den behöver inte vara låst.

Som sagt, Alice är en helt underbar råtta, hon har ett superpsyke, är tyvärr ganska tjock pga bristande motion den senaste tiden.

pebb
0

Hej! Jag heter Alice och är 1,5 år, jag är väldigt snäll och go och min matte är väldigt ledsen över att behöva göra sig av med mig. Jag fungerar bra i flock men bor själv nu och är bästa kompis med katten. Snälla snälla låt mig få flytta hem till dig!!

[lucke]
0

Kyss

pebb
0

Ingen som kan tänka sig att ta hand om Alice?

Lancia
0

Söt tjej, men tyvärr håller jag mig inte med honor :(

Cis-j
0

Jättefin tjej, men tyvärr vågar jag inte ta in någon ny råtta så länge det är som det är i min flock :/

Hoppas du får tag i en bra köpare! Om inte annat så kanske det lugnar ner sig här hemma i framtiden men det är ju inte säkert heller så jag vågar inte säga något, tyvärr :/

[lucke]
0

Skulle gärna, men bor tyvärr i hufvudstaden…

pebb
0

Så många råttägare i Göteborgstrakten å ingen som vill ha en ny liten sötnos.. Stackars Alice!! Oskyldig

Emmieline
0

gudinna va gullig.

pebb
0

Ja visst är hon urgullig! och charmig som få! Är väldigt synd att jag kommer bli tvungen att avliva henne om ingen vill ha henne.

Emmieline
0

om du kan fixa na till borläng eller gävle. så kan jag ta na^^

Lancia
0

Ja är du inte villig att kämpa lite mer för din lilla kompis så brukar avlivningshot i regel fungera…

pebb
0

#10 Har tyvärr ingen möjlighet att transportera henne så långt.

#11 Jag har försökt i över 1 månad, både på internet och frågat varenda människa jag känner, men ingen vill ha henne så det finns inte så många alternativ kvar. Är det mitt fel att folk vill ha ungar istället för en vuxen råtta?

MioAndTheRatz
0

har du kollat med råtthjälpen?

sweet-moira
0

borde ju inte vara så svårt att få tag på transport hjälp, är ju utställning nästa helg om du hittar nån som vill ha henne.

MangoMelon
0

#12 Man ska aldrig skylla på avståndet. Jag transporterar råttor från Finland till Skåne fler gånger om året, jag har räddat råttor från Lapplands län som behövt nya hem och jag bor i södra Finland, det är 800 km där emellan.

Har du annonserat på blocket, zoonen, andra råttforum, din blogg/hemsida, på facebook, satt upp lappar i affärerna, ringt runt, frågat på djuraffärerna ifall de känner nån som letar råtta, kollat med råtthjälpen osv? Efter att du gjort det kan du säga att du har gjort allt.

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Kiyona
0

Jag har en bekant som har en hon inte ens ett år gammal som också behöver ett nyutt hem.

Hon går just nu ensam, jag kan kolla upp så kansk det finns en möjlighet. Detta är inte min råtta men jag har erbjudit mig att hjäla henne att hitta ett nytt hem till hennes lilla krabat, men fick höra detta igår kväll.

lite oyt så en ah.

Jag kan höra av mig ifall det vore så :)

Kan inte ta emot råttor just nu samt att jag håller mig till mian små pojktussar.

Hoppas du httar ett hem till Alice .

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

pebb
0

Det kommer en och ska titta på Alice idag och förhoppningsvis så tar hon henne. Glad

[MittNamn]
0

#17 Vad Skönt! berätta hur det gått sen.

klick
0

Alice is safe now! Hon är hos en kompis till mig nu, för jag vågar inte ha henne hemma för jag hittade massssa gnetter på henne, kanske bara mjäll. Ska testa bada henne och ge massa bra mat och se om det blir bättre, annars blir det stronghold. Sen skulle hon egentligen flyttat till Mio, men hon verkar inte så intresserad pga att hon är roan. Så jag ska testa få in henne i min honflock, funkar inte det så får hon bo i egen bur med en eller två av mina mest flocksmarta honor.

Men Alice är helt underbar! Älskar henne redan!

Lancia
0

Inte intresserad pga roan? Honan är 1 år och 7 månader om TS uppgift stämmer, så jag hoppas verkligen inte det var pga avelsplaner ;|

Hon får det hur som helst toppen hos dig Matilda, det tvivlar jag inte en sekund på :)

klick
0

Jo, men vissa bryr sig lite väl mycket om färger på sina sällskapsdjur tycker jag. Men vem är jag att döma?

Jag ska ge henne så mycket tid och kärlek som det bara går! Och framförallt, hon ska få råttkompisar!

Lancia
0

Håller tummarna för att det går bra! :)

Nicciz
0

#19 Weei håller tummen här och det löser sig ska du se. :)

pebb
0

Jupp så nu blir det nog bra! Hon höll på att somna i Matildas famn så Alice såg väldigt nöjd och glad ut! Fast det är lite tomt här hemma nu Flört

klick
0

Lycklig med några av sina nya kompisar!

klick
0

Heh..

klick
0

<3

Lancia
0

Vad skönt att det går så bra Matilda! :)

pebb
0

Min lilla älskling!!! E så kul å se att hon verkar anpassa sig så bra på en gång! SÖT!

klick
0

Ja, det känns jättebra!
En fråga bara, vad bodde hon i för bur innan? Hon verkar inte kunna klättra.

pebb
0

Jo då hon kan klättra, fast hon har blivit latare sen hon blev tjock! Hon satt i en sån här.

pebb
0

Den senaste tiden så klättrade hon mest ner på stegen.