Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 2009 ggr
antidote
0

Söker hona i örebro/värmland

Jag söker en unghona till min hona som är 8-9 veckor hon är mobbad i min flock och jag vill att hon ska ha någon hon kan sitta med.

Färg och sånt spelar ingen större roll utan vill ha en snäll och trevlig råtta så lilla Billie inte behöver vara ensam.

Tips på vad man kan göra med mobbade råttor uppskattas.

Kan ta mig till kristinehamn och till karlstad i värmland, annars i Örebro.

zickan
0

Hum.. Kolla med mio?
Jag har en cinnamon rex som ev vill flytta efter stora vår. Ev innan. Hon är anmäld till utställningen iaf. Kommer från min valross kull. Knockouts reise, cinnamon rex ca 600gr, 1år. Fairfox, mink. ca 320 gr, lite över 1år.
Har även en svart eubk rex db tjej på ca 6 veckor som söker hem. Efter min backstroke fawn du på 2½år,700gr och feona ba eubk db ca 400 gr, lite över 1år.
Både tjejerna srs regg m stam. Vet dock inte om jag kommer kunna släppa ci tjejen :-P. Men försöker hålla ner antalet råttor med att inte spara för många ur varje kull. Hennes syster kommer iaf stanna.

Har även en kull på g men det är först om ca 1½-2 mån den är leverans klar.

Förutom mina egna så sitter det en mink variegated rex dumbo tjej här som söker hem. Kommer också från jenny. Medicinerad för ohyra, rossel och ev bakterie. Börjar må bättre och börjar gå upp lite i vikt.

Råtthjälpen har även fått in två honor nu nyligen. Ligger inte på hemsidan ännu då jag inte haft tid att skriva in. Dessa sitter i köping jourhem och kan ta sig till örebro skulle jag tro.
Både från zoo. Ena svart dumbo och jätte go. Och en svart husky roan med lite mer spring i benen och lite smått nervö, har även en rätt go mage att gosa meds. Går helt att hantera men kan streta lite när man tar upp henne. De kom in till råtthjälpen pga grav allergi. Därav även inte så jätte hanterade sista tiden. Men trots det är både helt okej med att hanteras.
Förutom dessa två så står det fler på kö in och flera på råtthjälpens hemsida :-D

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

antidote
0

Tjejen på sex veckor är intressant för då får ju tjejerna växa upp tillsammans från yngre ålder och jag tycker det borde minska risken för mobbning.

Har lite svårt att vänta eftersom jag vill att Billie ska hitta en kamrat =)

Skulle kunna tänka mig att ta Jenny tjejen också om du inte hittar något hem.

Sen undrar jag vart du bor? För jag är inte bilburen

zickan
0

Jag bor i västerås och inte heller bilburen. Men jag är en van tåg resenär.. hihi..
Välkommen hit om du vill titta in på en fika. Men annars kan jag nog se om jag inte kan hitta transport. Är 250 för min lilla tjej. Honan från jenny ska jag lyssna av så fort jag kommer hem. Se om hon skulle klara en flytt. Men hon medföljer gärna gratis. Så får hon också ett bra hem

antidote
0

Tror jag har svårt att ta mig till västerås men jag känner att jag litar på att du har fina råttor för du är ju ganska respekterad här på rif.

Därimot vet jag inte vad du tänker om att sälja utan att ha träffats ansikte mot ansikte jag vet ju själv att jag har ett bra hem och att alla råttor sköts bra, men så klart svårt för någon som man inte träffat att veta.

250 kr absolut helt klart värt för att Billie ska ha det bra.

Löser vi transpor biten så är jag helt klart villig =)

zickan
0

Då blir det att jag kommer ringa upp eller skicka ett mail med frågor. Sitter bara på jobbet just nu och en hel del strul att fixa upp åt en kompis.

antidote
0

Absolut det förstår jag att du vill =)

zickan
0

En kompis till mig har iaf rekomenderat dig :-P

antidote
0

Nej men vilken ära ^^ De är riktigt borstskämda med massa kärlek och gos.

zickan
0

hehe.. jag har skickat över en novell om henne.. asg

antidote
0

^^, finns det möjlighet och se bilder föresten ? :P man är ju nyfiken

antidote
0

Såg bilden nu (Y)

zickan
0

hehe.. jag sitter på jobbet just nu. så jag har inte så många bilder jag kommer åt.

Halloweencat
0

ja ska till stora vår och passerar örebro på vägen hem om de skulle va så att ni behöver ha transport hjälp :)

antidote
0

Om zickan kan ta med råttorna till stora vår så tror jag absolut det vore intressant.

zickan
0

jag ska ställa ut minst 15 råttor på stora vår ;-). kan passa på att ställa lill tjejen med.. hihi

antidote
0

Det vore jätte roligt :P hur går en utstälning till? får man ett papper med kommentarerna eller är det muntligt? :P

Har aldrig varit på en utstälning i mitt liv så jag är ganska outbildad när de gäller sånt.

Sorkland
0

#16 Då tycker jag att du ska följa med oss till utställningen å kolla in läget.

antidote
0

Jag hade älskat att åka och kollat men tyvärr har jag svårt att åka lång och desutom säger plånboken nej. Vill skämma bort råttan/råttorna som skall komma med massa ny inredning och sånt.

zickan
0

#16 tycker som sorkis.. jätte kul om du vill följa med. man mest muntligt men korta drag skrivs ned på en lapp du får. sedan får man A, AB, B, C i pet där A är bäst. Eller kvaliteklass 1 lr 2 i standard.
Pet är hanterlighet, renlighet osv. standard är typ, färg, teckning osv.

sweet-moira
0

# 18 jag o Mio ska dit. vi passerar örebro om du skulle ångra dig o vill hänga på.. =)

antidote
0

Okej spännande ^^, Nån gång ska jag tusan med på en utställning ^^

antidote
0

# nemen oj ska ni :O kanske det? får man hänga med gratis? får inte pengar förens 31a xD får man plats hem också då?

Halloweencat
0

#20 vart ifrån åker ni då ??

sweet-moira
0

# 22 det kan du få göra.. =) vi har plats hem med.

# 23 åker ifån Hällefors men som det ser ut just nu så har vi full bil.

antidote
0

# 24 jag hänger på :D:D vad snällt av er :D

sweet-moira
0

# 25 kul =) inga problem vi åker ju förbi o hade plats över…

antidote
0

Fick påmint nu att jag dubbel bokat mig tusan också. Ska på yeahfestivalen i örebro den 29-30,

Ursäkta för kronglet -.- men vore jätte glad om någon vänlig själ har lust att transportera min bebbis?

antidote
0

#26 Ber verkligen om ursäkt för mitt dåliga minne var jätte snällt av er att erbjuda er.

sweet-moira
0

# 28 ingen fara…  =)

Halloweencat
0

#24 oki bor i filipstad nämligen så är ju inte så långt därifrån menar ja ^^, kanske kan samåka till någon annan utställning :)

MioAndTheRatz
0

#30 eftersom inte Jessica ska med så kan du nog säkert åka med oss ^^ Men det är Frida som kör för engångskull så jag kan inte lova nå, Men för mig så är det helt okej. Du kan ju ev då komma och sova hos mig så blir de inte så tidigt ^^

sweet-moira
0

# 30 det är ok, om du kan ta dig till hällefors.  =)

Halloweencat
0

#31 & #32 Vore ju jätte kul å slippa köra hela vägen själv :D

Att ta sig till hällefors är inga som hällst problem :D

ni åker över dagen eller??

sweet-moira
0

# 33 jepp bara över dagen… =) har hästar så kan inte vara bort  så länge, skickar ett PM… =)

antidote
0

Vart en hel del off topic här xD

antidote
0

#34 Står det kvar att ni hämtar och lämnar råttan? =)

zickan
0

Nej det står inte kvar. Efter detta skit med mio så vågar jag inte ens lita på att hon skulle klara av att transportera och lämna av en råtta.
Jag fixar så hon kommer till Örebro.

antidote
0

Okej jag förstår bara du informerar mig hur och var jag ska hämta tjejen så är de hel lugnt för mig =)

sweet-moira
0

# 37 det var ju jag som skulle hämta o lämna… men men… =)

Halloweencat
0

HUr har de gått har du fått hem råttisen :)

antidote
0

Hon kommer på lördag så vitt jag förstår :D

Halloweencat
0

okej :) va skönt att de löste sig :)