Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1760 ggr
Nicciz
0

Mio: Nu är det nog

Efter första incidenten tänkte jag skriva ett inlägg om vad som hänt, men tillslut ändrade jag mig. Men idag fick jag nog, sitter med anmälningsansvarig i tfn.

MioandTherats här på rif har olovligen tagit andras råttor från ett karantän hem och vägrar lämna tillbaka dessa till sina ägare. Jag har lämnat in det till min jurist och hon kommer/har att polisanmälas.

I den här vevan har hon ljugit, sårat och bedragit massor av uppfödare genom att spela oförstående och samtidigt passat på att prata illa om hennes tidigare råttvänner för att få sin vilja igenom.. att avla på de råttor hon olovligen tagit.

Nu har hon kontaktat anmälningsansvarig inför utställningen och hävdar att jag nekat henne att sälja saker på plats mm. VILKET jag Inte har! Anmälningsansvarig har hänvisat till mig, men till mig vågar inte Mio höra av sig!

Jag skriver det här nu för jag är urbota trött och less o sårad över hur du beter dig och ALLA har rätt att få höra den andra verisionen av det hela innan du fortsätter sprida skit omkring dig! DET räcker nu! Du kommer inte långt på att ljuga, du har redan bränt massor av broar…

Undra just hur Linda och Cessi skulle ta det om de visste vad du tidigare sagt om dem, så mycket skit som du snackat om de för att nu bli deras bästis! Fjortisfasoner…

Normalt tar det år innan folk ballar ur och får hybris! Grattis till att slå rekordet!

Och jaa det övergår mitt förstånd hur du kan ens vilja visa dig inför alla du sårat och bedragit genom att komma till Stora Vår!!

MangoMelon
0

Jag gissade att det var nåt sånt här :(

Varför måste du ljuga Mio? Du vet att jag inte lyssnar på nån annan utan frågar rakt ut av personen i fråga och jag trodde faktiskt på dig.
Jag vill inte ens veta hur mycket skit du pratat om mig eller Linda, bara det att det känns inget vidare alls. Linda har fått veta hur det ligger till också.

Jag hoppas Sapphira är avlivad, hon har det bättre i himlen.

Och så undrar jag hur i hela världen man kan vara så grym att man först säger att man vill rädda en avlivningshotad råtta, en vänlig själ ställer upp och hämtar råttan, men sen då man hör att den är roan så vill man inte ha den?! Nä fy, skulle aldrig kunna göra så :(

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Nicciz
0

#1 Ta inte åt dig… du är inte den enda.. både jag, Ladugårdens, Shannaras, zickan och Brisby's är utspelade…

zickan
0

morrn på värden.. blev just uppdragen ur sängen. En tråd som det var krig i..
Det nicciz skriver stämmer. När ladugården sade nej så gick mio raka vägen till shannaras för att säga exakt samma saker. Försökte spela ut oss mot varandra.

Jag har knappt suttit vid datorn sista månaden. Jag har haft för mycket att göra i verkliga livet.

MEN detta är inte första gången någon snackar skit om någon annan. Sedan springer raka vägen till personen de snackat skit om för att få lite skydd och nya vänner.

Roliga är att jag sparar ALLA konversationer via msn. Just för att folk är så jädra blåsta och snackar skit till mig. Men när det vänder så springer de raka vägen och vänder, vrider på allt för att bli vänn med personen de snackade skit om innan.
Hade det varit lagligt hade jag kunnat publicera konversationen mellan mio och mig.

Men ja mio är polisanmäld. Hon kom överens om att mina 3 råttor(inte de från mia) skulle vara hemma nu i helgen.  Det bestämde shannaras och hon. Sedan bestämmde mio och jag. De skulle tas me nu till örebro/västerås när det var folkrace mio skulle gå på med sin mamma. Eller så skulle jag och nicciz komma och hämta våra hemma hos mio. Men guess what.. mio backar och vägrar få det fixat.
Vi fick inte heller hämta hos mio.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Allamej
0

Jag inser att detta kommer att bli en "het" tråd. Och om ni håller er i skinnet, låter alla sidor komma till tals utan att få tokfnatt så låter jag den vara kvar.

Enbart för att det alltid har varit så mycket snack om att det döljs och allt otrevligt sker i skymundan…

Dom som är bäst på att använda sin offerkofta och sälja sig själv är alltid dom som vinner. Oavsett vem som har rätt eller fel i frågan.

Jag gör detta till ett experiment att ta fram det jobbiga bakom men om ni bryter det minsta mot riktlinjerna jag har gett er så raderas det rakt av, hela det inlägget. Och om tråden inte är kapabel att vara civiliserad så tas den bort.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
zickan
0

#6  nej det var bestämt från början att de skulle hit INNAN stora vår. Du sitter med en hane som du lovade att han skulle vara hos mig denna helg.  Just för att jag ska ställa ut honom.
Jag skulle ha kommit till dig i helgen eller så skulle du ta med dom. Du åkte med tog inte med dom och jag får inte heller komma och hämta dom hos dig.

zickan
0

#6 se till att vara hemma i kväll så hämtas våra råttor.

zickan
0

Försöker nå dig men du vägrar svara i vanlig ordning. Din mamma sa till nicciz att vi skulle komma och hämta dom. De hämtas i kväll.

Allamej
0

Har redan raderat 2 inlägg, inlägg 2 hade information i sig som kanske skulle behöva komma upp igen. Håll er i skinnet eller denna tråd raderas. Sköt detta snyggt nu

Mio, jag förstår att denna tråd är jobbig men om du inte har gjort något som helst fel, helst har rätten på din sida så har du ju inget att frukta. Besvara frågorna och bemöt anklagelserna precis som de andra som skriver i tråden har fått göra upprepade gånger

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

MangoMelon
1

#10 tack för att nån förstår iaf, känns som att det är en massa skit och missförstånd kring hela grejjen. Det som svider mest är att man tror man kan lita på någon och så går den och sticker kniven i ryggen och snackar så mycket skit den bara hinner. Känns inget vidare kul.

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Allamej
0

Som jag just skrev i PM så är det en god idé att ALLA inblandade får korrekta fakta samlade på en plats.

Har man rent mjöl i påsen så har man inget att frukta.

De som hittills har skrivit i denna tråd har alla blivit utsatta för liknande trådar som har fått fortgår eftersom majoriteten av dom inte velat att den ska tas bort. Dom har velat få ut all information så att det inte finns några som helst tvivel.

MIO jag tror att denna tråd, hur jobbig den än känns nu är en god idé. Många är arga, berätta hur det ligger till istället för att gömma dig eller vara ledsen. Har du inte gjort något så är det väl bra att få ut det.

zickan
0

Eller så har hon gjort något och håller sig undan pgga detta. Men nicciz kastade sig på tåget. En kompis till mig ställde upp och kör henne till mio. Jagat mio sedan jag klev upp. Vilket i sin tur vägrat svara mig. Men via en gemensam kompis så fick jag tag på iaf lite mer info och allt kunde styras upp.
För hoppningsvis kommer mina och nicciz råttor vara på sin plats i natt.

Allamej
0

Detta är ett sista tillägg, Zickan informerade

"råttorna hämtade. nicciz hona är döende. ögonen står utåt, jätte mager. hon skulle torka av porfyrineet med en fuktig svamp. honan kastar sig på svampen och dricker för glatta livet. såååå uttorkad. nicciz tror inte hon kommer överleva hem till mig"

Inlägget är låst för nya kommentarer