lakris var ute
visste inte i vilken kategori detta skulle vara så jag la den i off-tropik
Jag tog med mig en av mina råttor med ut på gräsmattan, i koppel givetvis då jag bor mitt i samhället och på ett område där det går 15 katter (minst) lösa hela dagarna
men gud vad spännande allt var, men han var inte många tass steg från mig innan han kollade att jag var med
det som var mest spännande var gräset och maskrosorna det reste sig upp med en gång som han lyfte på tassen
han försökte mörda en maskros men den verkade inte smaka något gôtt så den fick växa vidare
han hoppade fram och tillbaka och nosade på allting, tillslut satte han sig ner för att putsa nosen
det som var lite hemskt var att det åkte bilar på andra sidan parkeringen och spelade musik och sjöng med i musiken (falskt sjöng de med)
efter ½timme så ville han in det märkte jag, han kröp upp i famnen på mig och la sig ner med nosen i armvecket eller rättare sagt mellan armen och kroppen
nu är han så sliten och trött för han kröp upp i hängmattan direkt och la sig som en boll
tyvärr vet jag inte om jag vågar ta med de andra ut deras psyken är lite känsliga, den ena har dålig syn (albino) och litar nätt och jämnt på mig
den yngsta piper mot all beröring så honom kan det bli svårt att få på kopplet på
de resterande 3 verkar hata nya saker, för så fort jag ställer in ett nytt hus så börjar de att attakera det och när de märker att det inte är något farligt då kryper de upp på en hylla på andra sidan buren och går inte in i huset på 3 dagar
Lakris det är han som har lugnast temperament och den enda som lägger ner de andra på rygg och hoppar in emellan de andra (alltså flock ledaren)
kommer försöka ta en liten promenad med honom varje dag för han uppskattade det märkte jag
har tyvärr ingen bild då jag glömde mobilen inne