Klara letar pojkvän!
Letar eventuellt efter en pojkvän till Klara, undrar om det finns någon villig där ute? :)
Klara heter Gebo i stamtavlan och kommer från Nicciz runkull. För dom som läst lite om den kullen så vet ni att det blivit problem med den i form av att vissa av honorna är ohanterbara antingen vid löp eller alltid, har själv träffat flera av syskonen. Hanarna är dock helt underbara och Klara som jag har är en av honorna som är lika underbar, det är hon verkligen. Så ja, det är en risk att ta en kull på henne, kanske blir ännu en monsterkull ;) Men jag vill nog ta den risken eftersom hon är så himla bra tycker jag.
Hon är blue eubk rex, dumbobärare, i sina bästa dagar :P Flocksmart, bor med 6 andra tjejer nu och det funkar jättebra, har inte varit i några storbråk utan när jag introducerat nya bebisar i flocken har hon bara varit lite på dom i början och sprungit efter dom lite i buren, men inte bråkat med dom, sen har det inte varit nåt mer alls. Hon är kontaktsökande och älskar att bli gosad med, och älskar att pussas och pussas och pussas på fingarna, och vara inne o pussas i munnen. :P Hon har ett helt uuunderbart häng, helt avslappnad. Vid löp är hon inte så pipig, händer väl att det kommer ett litet pip ibland, men fullt hanterbar, om man inte jagar runt henne i buren med handen på hennes rumpa dvs xD Hon väger 300 gram, (var den minsta i kullen) och är rätt kort i kroppen men har ändå en okej storlek, kanske inte största råttan direkt men men :P Ååh hennes mamma är heelt underbar måste jag säga också! :)
Hmm, vad mer. Jo! Hanen jag söker är om jag själv får bestämma helt en blå pojke eller en pojke som bär på blått eftersom jag gärna vill ha blåbär :) Sen vill jag jättegärna att han är dumbo eller dumbobärare, det vore jättekul. Slät bör han vara då Klara är rex. Han bör vara stabil, flocksmart, lugn o trygg och allt det där som man ju vill ha :P Men även ha en så dokumenterad bakgrund som möjligt och en så problemfri bakgrund som möjligt med bra hälsa och temperament, just pga Klaras syskon då. Även om klaras dokumenterade bakgrund är bra i typ och hälsa så kan det ju finnas något nånstans, eftersom vissa av syskonen blev cpstörda. :P
Ja, det där var bara pyttelite snabbinfo, är jäkligt trött så fråga bara om det är nåt, vet inte jag så vet nicciz. Har ni någon tänkbar hane så kontakta mig jättejättejättegärna så kan vi prata mycket mer! :)
Slänger med några bilder på tjejen.
haha.. ser inte ut som samma råtta xD Aja där ser man vad olika bra kameror kan göra :P

Haha jag har Action, men bara synd han inte ska vidare i avel.. =)
Han är för liten, hans pappa har lämnat dominans (kan vara honorna till just de kullarna som varit dåliga också, Max hans pappa var underbar!) och hälsan är inte megabra. Men hans häng är ju fenomenalt åtminstonde, plus att han är såset i buren som aldrig gör en fluga förnär.. =P
Men tror nog du ska kunna hitta en bra hane till henne.. =)
Lycka till!
Hehe ja, det är synd för Action var verkligen go!
Tack, jag hoppas det finns nån därute ;)

Det finns ju klart större utbud om du avstår från lite färg o öronkrav ;P
Men du får vara superpetig på temperamentsbiten, kolla upp hanen ordentligt o släktforska tills ögonen blöder ;P
Om du tröttnar på att leta stabilt blått vet du vad jag erbjudit dig haha
Japp det vet jag, som sagt, bara mina egna små önskemål :P Men måste såklart inte vara det :) Och japp I know ;)

I know u know.. ;P bara underförstått inflikar att du inte bara bryr dig om färg :P
Puttar upp, finns det nån pojk därute? Och som redan skrivits, färg och öron är endast önskemål och inget krav :P
Kan passa på att skriva ner Klaras utställningsresultat när jag ändå puttar upp bara för att det är kul, jag är inte direkt sån som fastnar på utställningsresultat på råttor direkt och tar det som en megamerit eller nåt ;P
-Standard, Johan Lenkel, 12/9/2009, 4 månader:
Behöver utvecklas. Bra storlek och typ. Bra ögon, färg fortfarande under utveckling, ojämn magteckning. Okej tassteckning, önskar ngt lockigare. Mycket bra temperament. Kv. 2:a.
-Pet, Veera Korhonen, 12/9/2009, 4 månader:
Ren päls, svans ok. Några oklippta klor annars ok. Nästan för tät päls för att bedöma renhet. Pälsbotten ser ok ut. Täner, öron, ögon ok. Lätt att hantera. Önskar att vara någon annanstans. Om jag pussar dig får jag gå då? Finner sig i situationen, efter bedömning pågår knaprar tänder (haha, menar dom inte knastrar? :P) Kvalitetsklass A
-Pet, Marita Leiponen, 12/9/2009, 4 månader:
Adorable, judge wants to take her home. Clean eyes, nose and ears. OK nails. Nice tail. Good clean skin. Nice coat. Really calm. Very relaxed, amost sleeping. Kvalitetsklass A + Domarfavorit
Vilka underbara ögon!!!
haha ja, den här tråden är verkligen inte aktuell längre kan jag ju säga :P
men råttar har underbara ögon iaf..:P
ja hon är otroligt söt :)
Otroiligt vad söt hon är=)
Nope, jag har en pojke som är blue eller blue agouti, men han är dels rex och dels bara 8 månader gammal… Men jag håller med om att hon är jättesöt :)
Min blogg; http://www.nattstad.se/Varganess