Råttor iFokus

Råttor

Etikettpyssel-leksaker
Läst 1173 ggr
[Djurlinnea]
0

Burinredning-hjälp?

Vet att inte gerbiler hör hemma på RIF men ingen är specielt aktiv på GIF :D

Nu medans buren håller på att torka passar jag på att fråga hur jag kan inreda buren så den blir så rolig som möjligt för mina foder gerbiler…Är less på att bara ha kartonger och toarullar ;/ Vill ha nått fint tema som jag kan utgå efter…Skicka gärna lite bilder för tips och liknande :D Är väldigt intresserad avv att se olika sorters inredningar så jag får lite insperation :D

Jag har en 130l SAMLA-låda med ca.15 cm spån :)

Kanske förklarade lite konstigt…Men vill bara ha lite tips på teman jag kan ha i buren ;)

Zakaraa
0

Det finns massor med bra indredningstrådar som du kan söka på ;)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

[Djurlinnea]
0

Okejj ;D  Tack :D:D

Zakaraa
0
[Djurlinnea]
0

Kollade men antingen var det i plast eller typ och gerbiler gnager på allt ;( Annars hade jag hemskt gärna haft hängmattor och annat som råttor kan ha ;)

Demonstration
0

Vet att skolan använder torv som bottenmaterial till sina gerbiler, de har ca 20-30 cm djupt och gerbilerna ÄLSKAR att gräva i det! De gräver massa gångar och "möblerar" själva, jätteskoj att kolla på! :)

[Djurlinnea]
0

#5 Jo det är det men det har jag redan fast jag har spån ;)

Zakaraa
0

Jodå det ver jag att de gör :P Hade själv 2st innan jag skaffade råttor :)
Men vårt plast överlevde ^^
Tror precis som #5 säger att torv kan vara kul för dem
Och så klart gerbilsand ;)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

[Djurlinnea]
0

#7 Jag har spån och sand ;P :P

nagini
0

till mina gerbiler har jag spån, ett hus, en låda med sand och en vattenflaska. Maten sprider jag ut över spånet så de får leta efter maten. mycket bättre än en matskål eftersom gerbilerna få aktivera sig :)

sen ger jag de äggkartonger, toarullar och dylikt som de får gnaga på ibland. idag gav ja de en rulle med toapapper på. de blev jätteglada.

sen ska de ju självklart få komma ut och springa ibland oxå

Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

[Djurlinnea]
0

#9 Ja :D