Är den här buren bra?
Hej!
Tänkte köpa en bur och ställa hemma hos mina föräldrar så jag kan lämna råttorna hos dem om jag ska iväg en längre tid. Så slipper jag be vänner komma och titta till dem.
Kollade lite på nätet och hittade den här
Tyckte den var billig och undrar om någon här har en sådan, eller vet hur den är? Om den är bra? :)
(Visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden, flytta den gärna om den ligger fel)

Häftig bur!
Avtryck.. ;P
Om jag inte gjorde fel på burräknaren på ratpower så kan 5 st råttor bo i den.
Du kan testa själv och kolla igen så jag gjorde rätt http://www.ratpower.se/?page_id=88
jag fick fram att tre råttor kan bo i den, om man går efter rekomendationen. Men det jag undrar över ät inte storleken, utan om den är bra för övrigt, det vill säga om den är lättstädad och om den har hyffsat stora luckor. Och om den inte pajar det första den gör liksom, om det är lite kvalité på den trots priset? :)

Hur stor buren behöver va beror ju givetvis på hur länge råttorna skall bo i den också, dvs vad en "längre tid" är för dig. En längre tid för mig är tre månader och framåt liksom. :P
jag har ju bara tre råttor så de får ju plats, och med längre tid menar jag högst två veckor, men det kommer nog ganska ofta bli bara över helgen liksom.
Så som oftast kommer det att bli kanske två dygn.
Buren här hemma är ju tillräckligt stor för att rymma nio råttor, enligt rekomendationen. Men eftersom det bara kommer bli upp emot ett par dagar som oftast, möjligen typ fem dagar när jag ska på festivaler så tror jag de klarar av att bo lite trångare.