Stor risk för parning?
Det är så att jag var tvungen att avliva min ena hanne pga agresivitet. Jag lät då min pojkvän vara hemma med mina andra råttor, i går så bekände han att han hade släppt in min lilla nykomna hanne in till honorna (Han minst 5 veckor) Och honorna är Ca 3 månader. Dom satt ihop i minst ett par timmar. Det jag undrar är hur stor är risken för att en parning skett?
Min pojkvän vet inget om råttor och visste inte att han gjorde fel. Desutom har han åkt på en ordentlig avhyvling av mig.

Då kan du ju hoppas att han inte är så mycket mer än just 4v o knappt könsmogen.. varför du har en 4v bebis tänker jag inte fråga
#1 det ska stå 5 veckor, Ursäkta mig var en aning stressad när jag skrev
…
Jag skulle verkligen uppskatta om inga elaka saker sades och sådant då jag redan är ledsen och orolig. Jag älskar ALLA min råttor och detta var inget jag ville skulle hända

Det är ovanligt att så små råttor fattar hur man gör och om inte honorna tokbrunstade är du safe

Jo, klart det är stor risk för parning, kan gå på ett kick. Tror det bara är att hålla tummarna i detta fall.. :/
#6 kommer verkligen hålla tummarna det är dom två finaste honorna jag någonsin haft :/

#7 Det är väl tur i oturen det då iaf :)
#8 jo men dom är ju bara strax över 3 månader det är i mina ögon väldigt ungt :/ Jag har inte heller någon erfarenhet av avel då det inte är något jag håller på med. Ska i alla fall kolla runt här på rif och leta all fakta så jag är förbered på allt

#5, jag kommer att tänka på hur bläs försökte sätta på sin mor just när han skulle flytta hem till mig. Vissa småpojkar kan! :P
Jag förstår hur du menar, klart det inte var hans fel, och ja, vem vet! det kan komma en kull om några veckor, eller inte, det vet ju bara råttorna rent ut sagt!
Hoppas det går bra för dig och dina små råttisar :)

Mitt tips, väg honorna varje dag o mata dem extra i förebyggande syfte. Håll även ett extra öga på ifall de löper.

som sagt…jag finns här och hjälper dej ifall du behöver jessica…
och är inte långt bort ifall det krisar…
You can't spell Bitchy without Itchy
#13 Det tackar jag verkligen för. Dagens hyllning går till dig! <3

Håller tummarna :)
hoppas att det blir bra :)
Tack så mycket allihopa <3 Får hålla koll dom närmaste dagarna och se om dom blev parade eller ej.

hur har det gått?
Skendräktiga =) inga bebisar här inte

#19 Hon kanske är långtidsdräktig ;P
Hahah det hoppas jag verkligen inte xD Jag har nog nu med råttor ^^