Råttor iFokus

Råttor

Etikettsläktforskning
Läst 1626 ggr
Nicciz
0

ang. zickans Guteväxtkull

Eftersom jag äger pappan kan jag hjälpa till att sprida informationen. Den hanen jag har från kullen kommer att flytta tillbaka till zickan för han inte klarade av stressen att flytta hit. Han är inte dominant men livrädd. Tjuvnyper andra råttor för han är skräckslagen för dem. Han drar in pungen, visar tänder o nyper till på de som kommer för nära. Sista försöken har han även "boxats" och rest ragg. Pappan har på senaste tiden visat att han har svårare att gå i flock.

Jag vill starkt avråda från avel på honor och att para hanar tidigt. Det bästa isåfall är runt 1½ tidigast. Inget nytt eftersom den här informationen gick ut redan innan alla köpte bebisar från kullen. Men det nya är att pappan visar problem nu och att den sonen jag har inte fungerar alls efter vad som är önskvärt.

För övrigt är alla som har bebisar välkomna att även uppdatera mig om hur det går för dem eller ställa frågor om linjen.

Ladyinred
0

jag har två st, och de har alltid fungerat klockrent. det e en hona och en hane..

JaneDoe
0

Min kille fungerade bra tills ett intro gjordes då flippade han ut i buren gick bra neutralt men inte i buren reste ragg jagade o bet.

Kanon underbar mot människor o så

flyttade tillbax till Zickan

allobosia
0

Det går jätte bra med Ofråi

Han är bara lite tillbakadragen men har inte bitit mig någon gång. Det har gått bra med andra råttor också.

zickan
0

Jag har fått tillbaka en grabb som inte var några problem i flocken. Han sattes i soffan med alla på en gång och gått bra sedan dess. Men nån av mina hanar är inte snäll mot honom och en till yngre.

Som små så naffsade nästan alla ungarna. De smakade på fingrar. De flesta har slutat med det beteendet. Många ur kullen är fega/rädda av sig.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Tramsa
0

Mina töser är hoppiga och studsiga, sprattliga och verkar inte vilja bli helt tama hur mycket tid jag än spenderar med dom. Jag satte in en äldre hona för ett tag sen och det gick helt problemfritt. Jag är glad att dom fungerar med andra råttor, det är huvudsaken :)

zickan
0

http://zickan.webs.com/gutevxtkullen.htm

Lite mer kommentarer ifrån ägare.

Absinthe
0

Läil Kungaljar, ääh Liljekonvalj har jag. Han är lite småknasig. han bet mig hårt i början när han kom hit, varje gång jag öppnade luckan. Men jag har varit envis och fyat varje gång och nu smakar han bara ibland, lite hårdare än okej, men bättre än att han bits.

Han är avslappnad när man håller i honom och han knastrar ibland, men ganska osäker kille.

Han kommer dock inte att ingå i avel här hemma. Men så länge han funkar i flocken och inte biter hål på mig så är jag glad. =)

Sorkland
0

Jag har en hona och en hane hemma.

Hanen är underbar, men stora Lasse va inte snäll mot honom i början men ju mera hanar jag fyllde på me slutade han. Guteväxt killen busar med dom andra som en lycklig råtta. Lite småfeg. Kan inte vara utan mänsklig kontakt när han är ute.

Honan däremot är lite tjurig å varit i trotts utan att vara elak mot mig eller dom andra i flocken sen hon va 7 veckor. Bara måste smaka på mig, naffsar hårt (inte bitts)

Ladyinred
0

båda mina e dom som alltid e bland de första som kommer fram för att se vad man pysslar med när man öppnar buren.

Geten
0

Min hona är ganska feg. Men inte alls elak på nåt vis. Gillar mest att vara i buren. Hon hoppar ganska snart tillbaka till buren när jag tagit ut henne. Hon är en råtta som mest bara är. Väldigt liten till växten.

eloize
0

Mina hona från den kullen är alldeles super mysig!

hon är en av dom som är snabbast framme när man ska öppna buren, hon kommer snabbast upp på axeln och sitter och knastrar och myser så fort man rör henne!

en otroligt trevlig och social tjej som inte har några problem i flocken och är trygg i sej själv!

zickan
0

haha..  skoj att alla ägare hittade in hit :-D

eloize
0

spännande o höra om hur dom andra i kullen är….

ann_louise79
0

Nu har jag också hittat till denna trådenGlad. Jag är ägare till Sväinro (Maskros) ur gutekullen. Och hon är en underbar råtta. Har aldrig varit några bekymmer med henne. Det är familjens lilla charmtrollSkrattande.

zickan
0

Adlar har fått somna in. Först var han livrädd för sina burkompisar till att börja jaga och vara riktigt elak.

zickan
0

Just det en hona i Ramnäs avled. Tyvärr vägrade ägaren svara mig när jag bad om kroppen för obduction så jag vet inte hundra varför hon avled.

Tramsa
0

#16 Jag skickade ett pm här men det fungerar ju som bekant inte så bra. Jag har inte haft någon fungerande frys så det var inte aktuellt att behålla den döda råttan hemma utan den togs ut direkt.

ann_louise79
0

Grattis på 1-års dagenGlad

zickan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Shit har det gått så lång tid redan.. Jisses vad tiden springer iväg fort!..

ann_louise79
0

#19 Ja dessa gullungar är redan 1årFlört. Men nu har Maskros växt en hel del sedan det blev flera kompisar. Maskros & Lotus är riktiga små charmtroll. Älskar dessa töser enormt mycketGlad. Hela min r8 hög på 7 töser är så underbaraSkrattande.