Råttor iFokus

Råttor

Etikett: kostrelaterat
Läst 813 ggr
Ebbbaaa
0

bra som resebur? BEHÖVER SVAR SNABBT!

Har köpt denna, det funkar väl att ha som resebur? :D

Man ska ju vira in buren i en filt eller så, men får de luft då eller ?? x)

Något jag bör tänka på när jag reser med dem eller när jag har dem i reseburen. Vill verkligen inte resikera att de blir livrädda för den hur ska jag göra på bästa sätt?

Behöver svar snabbt!! :D

Engagera
0

Tänk istället på att lägga in filtar i den, dock ser jag ingen bild!

Gurka i en skål till dom, gärna ett krypin om det får plats ^^ :)

Ebbbaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är den ;)

Ebbbaaa
0

hur ska man på bästa sätt göra så att dom inte får panik i den. Tkr så synd om dem :P hehehe ;D

Har borrat lufthål på den med på locket.

[lucke]
0

Mina får ingen panik alls i transportbur, tvärtom. De brukar ganska snabbt lägga sig tillrätta i en stor myshög.

Engagera
0

Den duger nog, men förstår hur du tänker, har du gjort den för att du inte har någon annan och måste ha en fort så duger den finfint. Har sett mycket värre!! :)

pebb
0

Brukar räcka med en hög med tyg i som de kan gömma sig i. Mina har aldrig fått panik, dom lägger sig och sover under handduken. Brukar ha en tidning i botten oxå för att dom inte ska ligga direkt på golvet när de kryper in under tyget, men givetvis kan de få för sig att krypa in under den oxå!

Ebbbaaa
0

ah, tack för alla svar! :D Jag kommer att använda den när jag åker till vår stuga som tar ca 1 timme till, de borde väl kunna vara i den då? Ska ha dem i den en liten bit i morgon. Tänkte köpa en annan bur, typ kattbur eller så, det kostar… hehe,  men det här funkar väl lika bra :D ?

teachingbirds
0

Korta sträckor borde den här fungera. Jag fraktade en råtta i en låda med hål i en gång, mitt i vintern. Då klädde jag först insidan i tidningspapper, sen la jag in fleece som hon kunde gömma sig i och ha det varmt i. Sen hade jag tidningar runt om lådan och hade den i en påse. Fungerade bra, hon var asvarm därinne ^^ Och som andra sagt, panik brukar de inte få. Det är väl mer tråkigt och trångt kanske.

Ebbbaaa
0

haha, okej skönt att höra. Ska se till att läga ner filtar så att de har det varmt.:D tack tack :D:D

[veralera]
0

Tror knappast denna skulle vara sämre än en vanlig resbur. Att resburarna i djuraffären har massa tuffa detaljer och snyggt formade lufthål är nog mer för vårat öga än råttans välmående.

Men ja som alla andra sagt, en liten filt är bra:)

Ebbbaaa
0

Japp :) massor med trasor och tidningspapper på botten ;) Det blir nog bra :D:D

Elshira
0

Jag har en skokartong som "extrahus" i vardagsrummet som de kan krypa in i. Denna är väldigt populär och har ett fleecetyg/mjukare trasa innuti och denna är i.af väldigt poppis. Har även fått hem råttor i en skokartong vilket råttorna inte verkade ha något problem med

Så jag tror inte det är något problem med den där buren bara de får något att gömma sig i ^^

Hakuna matata!