Råttor iFokus

Råttor

Etikettföreningar-träffa-utställningar
Läst 1596 ggr
Dramatik
0

Srs, lite frågor

Förra månaden betalade jag för förstsa gången in medlemsavgift till srs, samt beställde reg.papper så att jag kan regga mina råttor.

Men sen dess har det inte hänt någonting, inte fått någon bekräftelse på något.

Vad händer? När vet man att man är medlem?

Börjar nästan känna mig lite blåst på pengarna=S

Hjälp, någon?

silverorm
0

Det är vår kassör som har det jobbet, han har mkt att göra just nu, vi har även vissa omstruktureringar i styrelsen men det kommer bli bättre.

För att avlasta vår kassör lite är det jag som ska ta över Srs-shopen inom en snar framtid.

Dramatik
0

Okej, så jag kommer bli/är medlem?

Hade ju varit jättebra om ni kunnat skicka ut en bekräftelse till nya medlemmar via mail eller något. Så slipper man oroa sig tänkte jag=)

Reg.papperna stod det visserligen att det kunde ta upp till 4 veckor att få, och de har snart gått.

Men jag får väl vänta lite till=)

Love-
0

du kan räkna med att det tar tid när jag blev medelm tog det över 2 ja nästa 3 mån tills jag fick sakerna och nu har det gått 1 mån sedan jag bestälde mina regg papper så dem är inte så snabba och dem lever inte upp till det dem skriver på sina hemisa tycker jag, jag har varit i kontakt med srs också men det verkar inte hjälpa så jag kommer inte vara med mer i srs om det ska fortsätta så här är väldigt besvikn på dem.

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Dramatik
0

Hoppsan…ja det får de jobba på isf.

Men jag ger dem en chans=)

Zakaraa
0

Du är inte ensam gjorde själv samma sak som du (medlem & re.papper) och väntar också på svar

Så just nu står mina tjejer på "Under reg." när jag ställer dom :P

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

silverorm
0

#4 Tack för förståelsen!Glad Du är medlem, men tyvärr har du inte hunnit få medlemstidningen, men det kommer! Vi jobbar på att bli bättre, ju fler som engagerar sig desto bättre blir det.Glad

Dramatik
0

OkejGlad

Jo men det är klart man måste ge det en chans när det är första gången. Men jag hade nog önskat lite snabbare handlingar, lätt för mig att säga kanske för jag vet ju inte alls hur det ser ut. Hur mycket där är att göra i förhållande till arbetskraft och så.

En fråga till då, får man något som bevisar att man är medlem, något kort eller så? För man måste väl få ett medlemsnummer eller något iaf?

hus-musen
0

#7 jaopp du får ett medlemskort med ett medlemsnummer på + att du får medlemstidningen.

Qui dormit, non peccat

Dramatik
0

Okej, som jag misstänkteSkrattande

Hur ofta får man medlemstidningen?

hus-musen
0

#9 Den utkommer 6 gånger om året=) Nästa tidning är april, så den får du säkert!

Qui dormit, non peccat

silverorm
0

#9 Du ska få ett "nymedlemskitt" med srs stadgar och 3 tidigare medlemstidningar plus ditt medlemskort och oxå då regpapprena du beställt. Glad

Beklagar förseningen, vi jobbar på att detta ska gå betydligt fortare i framtiden! Det gäller även er andra som har råkat ut för denna försening! Självklart ska det inte gå till på detta viset!

Lancia
0

Tänk på att de som jobbar med SRS arbetar gratis med detta och på sin fritid. Då får man helt enkelt ha överseende med att det kan ta lite tid tycker jag.

Love-
0

#12 jo men då ska dem inte heller lova saker dem inte kan leva upp till då  e det bättre att inte lova alls

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Katrin82
0

Fast vi är inte mer än människor…Jag tycker det är helt okej att vänta. Är ju inte ofta det handlar om akuta lägen att få hem sina reggpapper.

När man ska regga en kull och papprena får skickas till dom nya köparna brukar ju inte vara problem, eftersom dom flesta vet att det kan ta sin lilla tid :)

För hur skulle det annars kunna vara, folk vill ha betalt som ska jobba för srs och kan skicka iväg snabbare, men allt skulle också bli mycket dyrare då! Nu handlar det om några kronor att få sin råtta reggad :)

Nicciz
0

#13 Styrelsen har fått ditt mail, och jag som sitter i styrelsen tänker faktiskt sätta ner foten just nu. I ditt mail skriver du att du betalt och beställt reggpapper för 2veckor sedan på hemsidan står det klart och tydligt att det kan ta upp till fyra veckor att få sina papper.

SRS har dessutom haft en extrem ökning av registrerade råttor i år och dessutom uppdaterat reggbevisen så det har inte beställt in så många innan sista klubbningen gjordes av ändringarna. Det väntas nya från tryckeriet nu, så just i dagsläget får man vänta lite längre. Men i ditt fall hade det inte gått över tiden då du skrev mailet till registratorn.

Har du förresten gjort som hon tipsade dig om? Kontaktade du kassören? Om du inte fått tag på honom kan du maila mig ditt inbetalningskvitto så löser vi det. nicciz.rattery @gmail.com

Dramatik
0

Rycker lite i min gamla tråd.

Citat: Du ska få ett "nymedlemskitt" med srs stadgar och 3 tidigare medlemstidningar plus ditt medlemskort och oxå då regpapprena du beställt.slut på citat.

Förra veckan fick jag medlemstidningen för April. Inget annat. Har mailat ordföranden om detta men inte fått svar, så tänkte hon kanske svarar här?:)

Fortfarande inte sett röken av några regg.papper heller och ändå är det snart 3 månader sedan jag beställde dem. Har mailat kassören om detta också, men inget svar.

Jag är en rätt tålmodig person, men 3 månaders väntan får mig faktiskt att bli lite småsur, samt att jag verkligen inte får ett bra intryck av föreningen, tyvärr!

Zakaraa
0

#16 Jag har gjord precis samma sak :P
Fick också bara tidningen men inget medlemsnr eller de reg.papper jag beställt.
Beställde mitt i början av mars så det är bara 2 månader för mig :P

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

zickan
0

lite små strul i srs för tillfället. håller på att ändras om en hel del. nya personer på poster osv. kan även ha strulat med mail osv. enklast är att ringa och kolla med dom.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

silverorm
0

I nya husråttan som har kommit ut, står mitt namn som ansvarig för srs-shopen, tyvärr hade min mailadress lyckats smita undan… men den är

silverorm@hotmail.com

Hör gärna av er till mig i fortsättningen så löser vi det!Glad

eller om man vill skicka ett kuvert med ett frankerat kuvert till mig (tills allt löst sig) Min adress: Maria Lundqvist, Lingonvägen 9 H, 43544 Mölnlycke