Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 3483 ggr
Falurven
0

Har ritat råttor

Kom precis på att jag lika gärna kan visa upp bilderna jag ritat här, där de hör hemma! Än har jag bara publicerat dem på bloggen och bdb.

Kritik och kommentarer uppskattas! Med kritik menar jag då att om ni tycker något kunde göras bättre, så säg det. För det är det jag vill. Bli bättre! Bli bra. Haha._

Kommer även att fortsätta lägga in bilder i denna tråden._

Mvh Nathalie

Falurven
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här var den första jag gjorde igår. Har inte ritat råttor i photoshop tidigare.. Än mindre färglagt!

Blev rätt nöjd med ögat. Men högra framtassen kunde helt klart ha blivit bättre. Försökte rita morrhår säkert fem-sex gånger utan att lyckas! Så då struntade jag helt i dem.

_

(Bakgrunden slarvade jag ihop. Hade skrivkramp och ville bara bli klar)_

Mvh Nathalie

Falurven
0

Den här bilden la jag ner betydligt mycket mer tid på! Tror jag satt i minst fyra timmar. 1,5 timme tog det nog att göra pälsen. Det var det värt!

Det jag är minst nöjd med är nog ögat. Känns som om det inte passar in, eller är det bara jag som tycker det? Men resten är jag nästan överdrivet nöjd med. Kritisera!

Orkade tyvärr inte göra bakgrund överhuvudtaget :P

Mvh Nathalie

Anvariel
0

Åh fint!!! Jag gillade den första bilden bäst! Gillar cartoonstilen! :) Den andra är också jättefin men jag håller också med om att ögat sticker ut. Borde kanske inte vara helsvart eftersom resten av råttan är så ljus?

Vad duktiga folk är!! (ställer mig i ett hörn och surar över min dåliga ritförmåda) ;)

SweGizmo
0

Mer skuggor:) man kan dra på skugga ganska bra, speciellt i cartoonbilderna:) Du är även lite snål med färgnyansen, du kan ha starkare och klarare färger:)

Om du sedan vill avancera det lite kan du dra på med highlight, då framhävs former mer:)

bakgrunden sa du ju att du bara slängde upp, gillar skuggningen osv, det gör du bättre än vad jag kan göra^^ haha, men i tanken på att råttan är i cartoon bör bakgrunden också vara det.

Du är duktig på päls också:)

Här är iaf ett ex på hur jag hade gjort.(lite kladdigt gjort, men ja, du ser iaf:)

Min blogg: SweGizmo.se

Dramatik
0

Jag kunde inte riktigt sätta fingret på vad som saknades, men SweGizmo nämnde det. Skuggor! Annars är de jättefina för att vara första försöket:D

SweGizmo
0

OBS: morrrhåren saknas nu ser jag^^ hehe.

Falurven
0

#3: Tack! Precis vad jag menar när jag säger att ögat står ut för mycket.. Det är för svart! Ska fundera ut hur jag ska göra med det xD

#4: Jag hoppades på kritik från dig! :D Så duktig som du är. Tänkte på att göra mer skuggor och sånt, men eftersom jag ev skulle göra päls på första bilden också så lät jag bli ;D Men cartoonstyle bilden som du fixade blev ju snygg!

Jag måste träna på vart skuggor och highlights ska sitta, vet jag.

#5: Tycker också att bilden hade lite för lite skuggor och liknande. Det är något jag måste träna på! :)

Mvh Nathalie

[r8ttor]
0

Jag tyckte bilderna var jätte fina :)

Jinaum
0

håller med. skuggor. Utan dem ser bilden väldigt mycket ut som du använt referens under och bara litat linjer uppe på. Inget fel med det dock! skit användbart men det är när det ser för referänsigt ut som det ser lite för kopierat ut. Men med skuggor så finemang!

Falurven
0

#8: Tack! :)

#9: Referens? Haha.. Då skulle du se alla stödlinjer jag hade i lagren! :D Men ja fler skuggor håller jag med om. Hoppas inte alla tycker det ser ut som .. referens? xD Visste inte att det kallas så :P

Mvh Nathalie

Jinaum
0

#10 ja alltså att man använder sig utav av referens. Ibland så lägger men ju en bild under, skapat ett lager över och fyller i linjer och färglägger. Redigt bra om man vill lära sig hur något skall vara och MÅNGA gör det. Men skillnaden som jag tycker är hur det ser ut i det stora hela. Om det ser ut som man har gjort just det jag sagt och inte direkt ändrat något. Eller om man gjort det jag sagt men gett sin egna twist och sätt att färglägga på. DÅ blire redigt snyggt för då har man ju faktiskt gjort det mesta själv.

Så är det i alla fall jag resonerar. Referens är för att lära och få stöd i det stora hela skulle väl kanske lättast förklara hur jag tänker :)

SweGizmo
0

Ja referenser är jätte bra att lära sig på:) det var så jag gjorde mycket i början och gör fortfarande ibland för att lära mig anatomin. Man ser skillanden jätte mycket i min Riffeserie:)

Sedan om man lägger till sin egen tuch  det så blir det jätte snyggt:)

Falurven
0

#11: Jaha okey det låter rimigt. Kanske borde göra så för att träna på skuggningar och sådant ;D Då sparar man nog massor av tid.

Mvh Nathalie