Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 1579 ggr
LuiiX
0

Färghjälp, någon?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finns det någon som vet vad min lilla kille kan vara? 
Tycker han är alldeles för ljus för att vara black, och inte black med rost heller. Och inte heller agouti eller roan, Han ser nästan ut att vara Mink eller kanske Blue? :)

Stamtavla eller så har jag ingen aning om, han är från en ormmats uppfödning. Men han borde vara mellan 4-6 månader, och väger för tillfället 400gram.

fiffiluren
0

Guuuuuuud vilken söt kille!!!

Jätteavis på dig, hoppas han är lika mysig som han är söt :D

Så till din fråga… vet inte, kanske att han är en dålig black, han har inte svärtan tiktigt som en black ska ha, men han har inte den där varma bruna tonen som en chokolate borde ha.  För att vara mer säker tycker jag du ska prova fota honom i dagsljus, antingen ute eller i ett fönster.

LuiiX
0

Han är fruktansvärt söt faktiskt :D Och helt galet mysig!  
Han brukar somna i knät så fort han får chansen, och kommer springandes till luckan så fort han ser en! :) 
Får dock öva lite på att plocka upp honom, han pep och skrek när jag fick hem honom i Lördags, han har ju aldrig blivit riktigt gullad med innan eftersom han kommer från en ormmats uppfödning. 
Men han gör helt klart framsteg redan, inte ett pip och bara en massa mysknaster. :)

Skickar med en till bild jag tog igår, dock är det väl ungefär samma färger.. Kan ta fler imorgon när solen är framme. :)

LuiiX
0

Men första gången man håller i sin nya lilla bebis är utan tvekan värt ett par nerpinkade brallor och lite rivna händer. :) 
Otrolig skillnad sedan i Lördags, en riktig mysråtta är han!

fiffiluren
0

på den bilden såg han mer brun ut, måste vara ljuset som spökar, men prova fota han i morrn så kanske det blir lättare å se :)

CamillaS
0

Jag skulle säga att han är Russian blue hooded. Han har en blå ton i sin färg.
Ser ut som min lilla Fickan i färgen. :)

zickan
0

tycker han ser lite fel ut för att vara russian blue. men kanske en graphite?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

LuiiX
0

Har tagit lite fler bilder idag, utan blixt och med ljus från fönstret. :)

LuiiX
0

Och så en till. :)

zickan
0

Jag skickade ett pm o fråga om var han kom ifrån. Kommer mest troligt ifrån samma uppfödare som fött upp casanova. Den hane som ladyinred parade med en hona hon köpt från mig innan hon gick upp i rök.
Hade det varit russian blue så hade det dykt upp i kullen. Så nu är jag helt hundra på att det är graphite hooded :-D.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Nicciz
0

Jag och min 11 åriga dotter säger black Cool graphite o russian blue ser typ samma ut.

Lancia
0

Russian black? :D

Tycker inte den ser svart-svart ut nämligen

Terato
0

Jag tycker den ser ut som en väääldigt mörk russian blue.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Lancia
0

#12, jag tycker detsamma