Din Råttbur/råttburar
Visa din råttbur eller råttburar! :D Kul att se lite vad andra har för storlekar. Skriv gärna vilka och hur många som bor där. ;D
I buren på bilden bor lilla Doris (ett halvår) och Lola (9 månader). Alltså 2 små flickor. :D
Förlåt för min bajjsdåliga bild. Den är gammal också, har även tagit bort hjulet, så oroa er inte och gjort om i buren, kan fixa en bättre bilder en annan dag. :)

#1 wow en sån vill jag med ha :( haha
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Här bor 4 grabbar, buren består av två ihopsatta Laura Super.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Och så har jag den här till mina 2 honor
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#1 åh wow en sån vill jag lätt ha! Man ser ju inte ens att det är en bur när man kollar snabbt! Coolt :D
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

#7 Kan du inte berätta om hur du gjorde den, hur lång tid det tog, var idén kom från etc? Skulle vara spännande att höra!
#7 Jätte fint! :) Kan du inte berätta vad själv hyllan heter, vart den kommer ifrån? :)
Ser ut som en Ikea Expedit, men jag är inte säker.

#10 det e som du sa en ikea expedit,
idén kom efter att ja hittat en fin bur från ett hemma bygge på blocket, och åkte totalt 42 mil för att hämta den då personen sålt den samma dag utan att säga något även fast vi bestämt, och total lurat mig, då bestämde jag mig för att bygga en själv och det blev så himla mycke bättre =)
jag har tagit bort varannan hyllvägg så att det blir ett litet rum och ett stort på varje plan.
sen har jag sågat hål för rör, gångar och även hål på sidorna för att få in luft, satte nät för dom hålen,
sen har ja köpt vit vaxduk och häftat fast på planen så det inte kommer kiss på trät, har fogat noga överallt
sen har ja köpt glasdörrar på ikea och elementskydd på coop
buren gick på ungefär 3000 - 4000 kr ( då e det allt material från klammrar till inredning ) men jag hade hyllan sen tidigare
det tog ca 4 veckor från att sitta å skissa på ideer, hitta allt material till att buren va klar, riktigt hårt slit inget jag kommer göra om som ja känner nu iaf :P
#14 Riktigt proffsjobb om du frågar mig 

hhe tack #15 blir glad av allt beröm ni ger mig för jag har verkligen slitit som ett djur och är otroligt nöjd med den och råttorna stor trivs =)
Ska bara springa och fota buren. Men den är i allafall byggd av två underdelar till gamla skåp som står på varann med en fågelbur på den översta. Sen är det en liten gång till andra halvan som är byggd av en lite större fågelbur som står på en marsvins/kanin bur.
Högsta höjden är 165cm, den är 170cm lång och 50cm djup.
Den blev så stor för att jag bor på internat och inte har den tiden jag vill ge dem. Det slutade i att jag har tyckt synd om dem och bara gjort buren större och större xP Det bor fyra råttor i den.

Flickornas bur är också ett hemmabygge. Botten och mellan delen(det i svart) är från en marsvinsbur som jag köpte billigt på Hornbach. Mellan dom bitarna så är det garderobsstommar ifrån ikea med tillhörande plastbackar. Uppe på allt detta har jag satt gallret ifrån en Jenny-bur eftersom jag tyckte det blev lite trångt.
Marsvinsburen kostade 350:-, sakerna ifrån ikea gick på runt 600:- och Jenny-buren har jag fått men ligger på ca 1500:- nypris.
Det är såååå himla smidigt att städa flickornas bur eftersom man bara behöver dra ut backarna tömma och tvätta snabbt av i badkaret. Har gjort en massa hemmabyggen men denna har varit bäst.
Man kan göra alla möjliga varianter av råttburar om man har tid och kreativitet. Dock ska jag varna för att använda trä. Det drar alltid åt sig kiss och lukt och efter ett tag så luktar det blä. Har provat en massa olika sätt att impregnera och måla träburar men det slutar tyvärr alltid på samma sätt; stinkbomb. Hoppas att ni andra har kommit på något bättre sätt att få det luktfritt.
#21: Hihi, sött med kissen. <3 ;)
#1 & #7 Amen gud så snygg! Så ska jag ha det nån dag. Lite coolt att det är som små rum överallt, blev förälskad i buren ^^
Själv kommer det en bild på min bur nästa vecka då jag byggt klart den(verkligen inte så snygg som din #1 men den får duga tills vidare) där kommer jag ha 2 råtthonor på 8 månader.
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

#12 Länk till sidan där du köpte buren ? 
Håller på att bygga om en bokhylla som är ca 190cm i höjden som förhoppningsvis blir klar innan julen. Bilder kommer då den är klar :D
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning