Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1901 ggr
MangoMelon
0

Absinth's goes MangoMelon!

Passar nu på att offentliggöra en sak åt er som inte fått höra det på andra håll redan.

Jag kommer ta över Absinth's råttuppfödning. Orsaken till detta är att Linda har mycket att ta hand om privat just nu, och känner att hon behöver en break från allt som heter uppfödning. Så om ni har några frågor så är det bara att kontakta mig istället

Tanken är att Linda ska slippa allt som heter uppfödning för en obestämd tid, och bara koncentrera sig på att gosa med de sällskapsråttor hon har kvar.

Aja, detta blev en aning flummigt, men nu vet ni! Detta har varit planerat sedan en längre tid tillbaka, nu kändes det som rätt tid att gå ut med det.

Frågor och övrigt får gärna tas i tråden eller via PM.

(flytta tråden om den inte ligger rätt..)

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Anvariel
0

Så trevligt att ni kan hjälpas åt!! Härligt att se!

MangoMelon
0

#2 Vad gör man inte för sina vänner lixom :)
Fast ratsen behöver ju inte kunna finska, vi snackar bara svenska hemma :p

Anvariel
0

#2 Nä, nä, men tänk om de vill gå ut och köpa en hamburgare på egen hand eller något!! Då måste de kunna finska! Oftast. Få ställen tycker jag där svenska är ett säkert kort. Men det löser de nog, de små liven. ;)

Dumbos!!! =) Älskar dumbos…

MangoMelon
0

#3 haha klockrent!

Ja men jag får väl lära dem basicfinska då så de kan gå o köpa sin hamburgare ;) haha! :D

Jag är också djupt förälskad i dumbo, och en blå bläsad med dumboöron är lixom lite min drömråtta ^^,

Itchy
0

#4 då har vi samma drömråtta ^^

You can't spell Bitchy without Itchy

klick
0

Då är vi tre

Itchy
0

:P

You can't spell Bitchy without Itchy

Denna kommentar har tagits bort.
isabella93
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4,5,6 Som Vilma alltså? Flört

Anvariel
0

Kan någon förklara varför mitt inlägg (#3) blev cencurerat? Det som är borttaget är något i stil med "Dumbos!! Jag älskar dumbos!!!". Först tänkte jag att det kommit bort när jag postade det men som synes i inägg #4 så måste det ju ha postats! Liknande saker har hänt tidigare men då har det varit lite mer "känsliga" åsikter som uttryckts. Det här var ju knappast kontroversiellt. Vet någon?

Anvariel
0

#9 Moooooj!!!! =)=) Vilken sötnos!!

MangoMelon
0

#10 Ditt inlägg sensurerades för att det kan associeras till säljsnack… Och iom att jag har annonsförbud så får inget säljsnack förekomma i mina trådar..

Love-
0

tycker det är synd då hon var en av dem få uppfödare jag känder till i skåne

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

MangoMelon
0

#13 Ja, jag har förstått att ni inte har så många seriösa uppfödare där nere. Men en sak man måste komma ihåg är att Linda bara är människa. Det har vart så mycket allt möjligt i hennes liv på sistone, så hon behöver verkligen detta. Och geografiska avstånd har aldrig vart ett problem tidigare, varför skulle det vara det nu? :)

Love-
0

#14 pga: min sjukdom så ÄR avståndet ett problem, jo jag vet vad som har hät/händer med Linda efter som jag också känner henne, men är glad att jag ska få köpa råtta ur hennes vinter kull iaf

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

MangoMelon
0

#15 Jag brukar åka ner till Linda o hälsa på, just för att hon inte kan ta sig nånstans. Det är jättekul och jag gillar verkligen Skåne!

Lancia
0

Är hamsteruppfödning en trevligare hobby? :D (Hörde att hon evt skulle börja med det)

Dramatik
0

Det finns fortfarande bra uppfödare kvar i skåne, tex Daydreams, Porlamarkens, Palms och Grodan bor väl också här nu? (kommer inte ihåg hennes uppfödarnamn). Finns även en i Helsingborg som ska vara bra och seriös:)

Till TS: Jag tycker det är bra att ni kunde göra ett sådant samarbete för då försvinner inte Lindas råttor helt och hon hade väl tänkt börja igen så småningom?:)

MangoMelon
0

#17 Så bara för att man köper en hamster så ska man bli hamsteruppfödare? Haha, då skulle jag vara hamster, gerbil, katt och hunduppfödare nu ju! ;) Varför skulle hon börja föda upp hamstrar då hon gör detta för att få koncentrera sig på sig själv, helt meningslöst. I don't see the point och det gör inte hon heller.
MEN, jag har hört att hon ska börja avla på nåt jätteexotiskt djur, var det kanske silkesapor eller hmm, hon skulle väl importera Jätte Vandrande Pinnar från Afrika! Coolt Cool

#18 Jag är jätteglad att jag fick äran att hålla liv i hennes linjer. Dock vet vi inte när hon orkar/kan ta tag i uppfödningen igen, det kan handla om allt från ett år till aldrig. Man får helt enkelt se vad tiden för med sig :)

Dramatik
0

Ja det är sant. Man ska ju inte fortsätta med något man inte har glädje utav. Men vi märker hur det blir:)

MangoMelon
0

#20 Eller nåt som drar ner en djupare i skiten än vad man redan är :) Därför kan jag glatt säga att det krävs jäkligt hårt jobb för att få ner mig dit, jag är hård som ben och betydligt mycket svårare att knäcka ^^

Lancia
0

#19, jag skrev inte att man måste bli uppfödare bara för man köpt hamster, utan jag skrev att jag hört att hon skulle börja föda upp.

MangoMelon
0

#22 Tänk vad hemskt om alla skulle tro på allt man hör. Världen skulle snabbt bli en ganska olidlig plats att bo på ;)

[lucke]
0

Vad kommer uppfödningen att heta? Fortf Absinth´s?

Mymlan
0

#23 Så är det i djurvärlden de tror på alla Dunfjädrar som kommer flygandes, i slutänden har dunet blivit en Struts. Folk har oerhört svårt att förstå att det finns alltid två sidor av en historia, men de lyssnar endast på den ena sidan..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

MangoMelon
0

#24 MangoMelon's :)

#25 visst är det ganska sorgligt att det ska vara så? :/

[lucke]
0

Oki

zickan
0

#22 varit på tal men inget som skett. Ende just nu är att hon lånat ut sin hane för avel till en uppfödare och kanske ska ha en unge ur den kullen.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

MangoMelon
0

#28 Uppfödaren lånade hanen innan den ens hade flyttat till Linda. Och hon ska inte ha fler hamstar.

Nicciz
0

Är det dig man ska rapportera till då?