Saknar er Alva och Edora (skrivit ur mig lite)
(Gillar inte att skriva rubrik så vet inte hur den passar texten, texten är iaf om mina fd råttor som jag saknar extremt nu och kände bara för att skriva ur mig lite äntligen)
För någon vecka sedan så hittade jag ett album på externahårddisken. Där i mappen hittade jag massa bilder på mina änglar. Förra året så sålde jag mina guldklimpar, Alva och Edora, vet inte hur mycket jag grät utav det beslutet. Hårt var det. Tiden räckte inte till, det var massa i skolan och på loven åkte jag till min pojkvän som inte bor i samma stad som mig. Kändes bara rätt att sälja dom till någon som kunde ta hand om dom mer. Nu i efterhand ångrar jag mig så grymt mycket! Det jag vet är att Alva har kommit till råtthimlen, hon hade blivit sjuk och fick somna in.. Undrat fler gånger om det hade hänt om jag fortf hade haft kvar dom och fast inte tiden fanns endå ge dom den tiden dom förtjänade. Men det var iaf rätt beslut för deras skull.
Har velat skriva om detta ett tag men vet inte varför.. Rädd att bli smutskastad men för vad vet jag inte riktigt. Jag älskade dom verkligen, hårt att skriva om detta nu till och med. Ska ta mig i kragen och skicka iväg ett mail till henne och se om Edora nu är kvar eller har gjort sällskap med Alva i det blå.
Detta var mina första råttor, helt underbara. Deras tempramänt va jätte bra. Dom älskade alla och allt. Men katten va rädd för dom hehe. Men han är iofs rädd för kaniner med efter han stoppa nosen i buren när han va liten :)
Kommer skaffa råttor igen, det kan jag lova. Råttor är helt underbara djur :) Men det får vänta tills tiden är tillräklig för det :)
Så nu har jag skrivit av mig lite och det kändes skönt :)
Ha det bra alla därute :)
Råttor sätter alltid märkliga spår i våra hjärtan.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Jo verkligen :/
#1 håller med dig ^^ jag har haft råttor nu i 3 dagar och det känns som jag känt dom hela mitt liv :)
#0 Jobbigt att du fick lov att göra dig av med dom :(
men det var nog rätt, även om man saknar dom.
Jag fick sälja min älskade "Angora kanin" för en liten stund sedan och det är nog det jobbigaste jag gjort.. han var världens snällaste
men eftersom jag ska bo i lägenhet snart och angoror är stora och behöver stor plats så skulle det inte vara rätt mot honom.
Lycka till när du ska skaffa råttor igen =)