Råttor iFokus

Råttor

Etikettlänkar
Läst 1494 ggr
fiffiluren
0

Engelskt råttforum?

Vet nån något bra internationellt forum på engelska för just råttor?

jag behöver hjälp att övertala en människa (som jag vill minnas bor i Polen) att man inte ska hålla råttor ensamma. Disskusionen finns här. Ni får ursäkta mig och det jag säger, men jag blir så trött på folk som inte vet. Och jag är ungefär sämst i världen på att argumentera så vad jag än säger så kan jag inte få någon att ändra sig inom något.

Jag ger fort upp då dom bara kommer med ursäkter och tappar helt enkelt lusten efter ett tag. Så åter till min fråga - vet någon ett bra råttforum på engelska? Där dom har en sund syn på hur råttor ska hållas?

fiffiluren
0

Redigering: den här människan vet att råttor ska ha kompisar men påstår att mamman skulle få spader om hon tog in en till. Och tycker därför att det är ok att hålla en råtta ensam eftersom hon ju spenderar all sin lediga tid med den.

JAG BLIR TOKIG PÅ BORTFÖRKLARINGAR! Sry, men jag har bara gett upp hoppet om mänskligheten…

KickanW
0

Jag tycker ändå du argumenterade bra, dock verkar det ju inte hjälpa. Jag har diskuterat med liknande personer, och det är svårt just eftersom det inte är brist på kunskap som är problemet.

Du kanske kan prova med den här?

fiffiluren
0

åh letade efter den filmen men hittade inte. Ska skicka en länk på en gång :)

Nicciz
0
Dramatik
0

Vilken härlig video!Skrattande

fiffiluren
0

tack nicciz :) den sidan verkar jättebra :)

#5 visst är den underbar, och den är väldigt bra gjord - kan få vem som helst att ändra sig om råtthållning :)

birdland
0

jag tycker också att du argumenterade bra. det är himla fint att du bryr dig så mycket om att verkligen förklara för den här personen så be inte om ursäkt för dig själv! :) Dock så undrar jag en annan sak. Är djuret hon håller självt alltså det på bilden överst i länken? För det är en mus, och om det är en hanmus ska de hållas seperat i de flesta fall. är det en hona så gäller samma som för rådisar. Ser att hon skriver my pet rat om den :O

Zakaraa
0

Underbar video! Fällde en liten tår för den va så söt :P
Jag tyckte, med risk för att upprepa, att du argumenterade bra jag med :P Men tyvärr så går det ju inte in hos vissa

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

KickanW
0

#7: Nej, det är ingen mus - Det är en råttunge.

fiffiluren
0

#7+8 tack för det, tycker själv att jag är jättedålig på att arguementera… det känns som aldrig som om folk tar en på allvar och man blir "överkörd" lite för ofta…

Och som Kickan säger - det är en råttunge, inte speciellt gammal är han heller på den bilden

birdland
0

haha, vaaa? förlåt då (pinsamt) jag har visserligen inte så mycket råtterfarenhet men har haft måånga möss och den ser väldigt mus-lik ut. I synnerhet svansen och teckningen, men ja hela kroppen känns "musig". syns knappt på bakfötterna heller tycker jag. Lite OT men finns det en motsv fox (ljus mage) teckning för råttor, eller vad kallas en sådan här med ljus mage och bruten bläs/pannfläck?

fiffiluren
0

#11 det blir en american birkshire (stavning?) finns massor med fina bilder på dom här inne :) Finns säkert en länk till den i VARIANTER-tråden som är klistrad högst upp

KickanW
0

Enligt min erfarenhet har mus kortare kropp, nättare ansikte och större öron än råttbebisar.

Lole
0

Väldigt fint att du bryr dig och argumenterar för råttornas rätt!! Jag tyckte också att du gjorde det bra! :)

men om man klickar på länken (som du länkade inne på sidan) går den inte att få upp.. :/ Det finns kanske andra sätta att länka på? ;)

fiffiluren
0

ok, får se om det går att fixa, länkarna blir sådär automatiskt när man klistrar in en address så det går inte att skriva den och klistra in, men jag ska kolla det på en gång.

fiffiluren
0

#14 kollade igen och den går att få upp, men det är lite speciall med deviant, det kommer först upp en sida som varnar för att man nu lämnar deviant och då får man välja om man ska följa upp länken eller gå tillbaka, så man hamnar inte på sidan direkt

Lole
0

#16 Jaha, det var där jag hamnade och trodde att jag hade fastnat xD Min tekniska förmåga för datorer är inte den bästa, haha ;)

MioAndTheRatz
0

Är det bara jag är eller är råttan väldigt uttorkad? Tycker svansen är väldigt fyrkantig..

fiffiluren
0

nu fick jag nog fullständigt alltså!!!

Den här människan får mig att vilja grina, hon viker sig inte en tum!!! hon tycker helt enkelt att ett par kronor i månaden är viktigare än att hennes råtta mår bra.

Jag försökte skriva sakligt men lost it fullständigt. Det finns helt enkelt inget hopp för sherlock - han är dömd till ett deprimerat liv utan vänner.

fanfanfanfanfanfafn

snacka om att jag har gett upp om mänskligheten…

Lole
0

Finns det inga regler där han bor?! Var bor han föresten??

Stackars Råtta alltså.. :(

fiffiluren
0

hon bor i polen, vet inte hur det ser ut med djurskyddsregler där…