Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1170 ggr
Ebbbaaa
0

torka av råttan lite

Jag har sett att mina råttor har börjat att bli lite kissiga och att en har lagt svansen i mat så den är lite äcklig, går desväre inte att torka bort. Min fråga är om man kan ta typ blött trasa eller så och torka av dem på de värsta ställerna? och sedan torka dem.

Orkar verkligen inte slänga ner dem i ett bad och resikera att dem blir enu förkydlare än vad de redan är…

Kan man mar göra så? något jag bör tänka på? :)

vet inte om jag la tråden på rätt ställe

Zakaraa
0

Jag gör som så att när mina råttor får smutsig svans eller blivit lite fnasig att jag tar Olivolja och gnider in, väntar lite och sedan sköljer jag av den. När smutsen försvunnit har jag på lite olivolja igen och släpper in dem i buren igen.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Kiyona
0

Jag bryukar använda oparfymerade barnservetter och torka av svansen med. Duschar man det så blir de ju så torra i hud och svans vilket inte är särskilt bra.

Olivolja låter skitbra. Om det är bättre än babyservetter vet jag inte. men det är enkelt att torka av svansen med, milt för hyn, även nosen o de inte tvättar den så noga använder jag babyservetter. funkar jätte bra här.

Sen har jag haft råttor med eksem opch det har funbkat, men då har jag smöjt med silverolotion, silversalva eller vanlig helosan efteråt så det inte blir torrt.

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Ebbbaaa
0

Okeej tack så mycket för tipsen!

#2 kan man torka av dem lite överalt  med trasorna på råttorna? Det börjar bli lite kissig ;)

Kiyona
0

jaja, de innehåller alo vera och mjukgörande lotion och är oparfymerade. så det funkar jöätte bra :) för m in del iallafall :)

Tänk på att köpa extra mjuka oparfymerade. helst med det som jag har då aloe vera och lotion. kostar inte alls mycket :)

Får man 80st räcker jätte länge.

Gungry Mjukt&skönt tror jag är billigast, sen finns ju natusan och såntde är lite dyrare men kanske b'ttre, pröävat de flesta men kommer liksom inte riktigtkt ihåg hur bra de var. Men oparfymerat skall de vara iallafall. De är ju till för små ömma baby rumpor m.m så det klarar en kissig råtta fin fint :)

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Ebbbaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

okej, hitta några. Men är inte säker.. kan jag använda dom på svans plus andra ställen på råttan?? glömde bort namnet på dom andra, men de här är oparfymrrade och så. Sedan varför det står toilet på… Men de går väl att anväda endå… :s 

hehe