Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 894 ggr
[Anninona]
0

Snedskalle!va trött jag blir =/

Jag tror jag smäller av.Skrev ju i ett annat inlägg om mina råttungar jag just köpt som har både löss och förkylning.Nu precis såg jag att en har snedskalle också,jag antar att det är snedskalle för det stämmer in på beskrivningen av snedskalle.Jag ska ringa veterinären imorn för under helgen kostar det multi.

Så jobbigt när dom hela tiden blir sjuka.Alla råttor jag har haft nu har blivit sjuka så jag känner mig väldigt trött på råttor just nu för jisses vilka sjukdomsbärare.Så jobbigt för det e ju dyrt med veterinär,usch jag blir lite bitter faktiskt.Det är inte kul alls.Ska också tillägga att dom råttor som insjuknat förr inte blivit friska heller dom fick avlivas.Plus att jag fick ringorm från dom.Det e en sak om en råtta blir dålig nån gång..men jag har ju världens otur med alla råttor jag har.Så tråkigt,jag vill att dom ska må bra ju… Nu ångrar jag att jag köpte dom,och så känner jag mig hemsk som känner så.Hoppas dom blir bra så jag slipper känna såhär.

fyra råttor dog ju för mig det här året..så det e därför det känns så himla jobbigt.Dom blev alla bara kring ett år.Det är inte det att jag är arg,kanske verkar så i inlägget.Jag är mer ledsen och besviken.Haft mina nya råttor i en vecka idag och så mycket sjukdom redan..

[Anninona]
0

Fattar inget..Nu är det helt borta "snedskallen"Förvånad

Det känns som en befrielse..men samtidigt är jag skeptisk.För hur tusan kunde det bara försvinna?det kan ju vart nåt annat.Men hennes huvud var snett hängande och "satt fast" i ett läge och hon gick inte som vanligt.

Har nån hört talas om nåt såhär konstigt?

Emelie-tex
0

Kan vara allt från hjärnblödning till öroninflamation eller att den slagit sig. Det bästa är att låta en vetrinär undersöka det hela.