Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 931 ggr
calle221
0

Hona sökes (ganska omgående!)

En av mina råttor dog nyligen i en väldigt tragisk olycka där hon rev ner en tung bok som hon fick över sig och avled senare av skadorna. Detta känns skitjobbigt, men jag känner att jag ändå måste skaffa en ny kompis så snabbt som möjligt åt den kvarlevande råttan så att hon slipper vara ensam.

Är det någom som har en kull klar/på gång eller känner till någon som har det? Jag själv bor i stockholm, men om det inte finns några bra kullar här så ordnar jag transport. Jag har inga krav på färg eller liknande.

Tack på förhand

(två saker. 1: jag vill inte ha någon kritik för att jag skulle ha ett osäkert hem för råttor här. 2: Jag känner till att det finns trådar av folk som har kullar, så det behövs inte påpekas att jag ska leta bland trådarna. Jag uppskattar jättemycket ifall folk kan tipsa mig ändå för att underlätta mitt sökande. Jag letar såklart även aktivt på eget håll också.)

ScarletMajesty
0
Love-
0

har du kollat på råtthjälpen?

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Love-
0

blev dubbelt

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

calle221
0

Jag vill vill, om det går, helst få ta en så ung råtta som möjligt och inte en omplacerad vuxen.
Jag har lite dåliga erfarenheter av att köpa vuxna djur och trots att jag vet att det oftast går bra så känns det helt enkelt bättre för mig att köpa en ung och oformad.
Tack för tipsen ändå (: hade hoppats att få lite tips om kullar dock

KickanW
0

Den här honan kanske? Jag ska åka nästan hela den sträckan i början av maj, runt den tionde. Då kanske jag kan ta med henne.

Dramatik
0

Hur gammal är den råttan som är kvar? Är den äldre borde du försöka köpa 2 råttor nu, annars sitter du där med en ensam igen när den äldre dör. Bara ett litet tips:)

KickanW
0

Det är alltid bäst att ha tre råttor av just den anledningen. Även om de inte är gamla så kan de bli sjuka eller råka ut för olyckor.

Dramatik
0

Precis:)

zickan
0

Eventuellt kan jag lösa till helgen om du inte hittar något innan. Har lite mycket att fixa med nu. Helt missat att det är onsdag och sorkis snart dyker upp.
Men skickar ett pm på typ fredag när jag vet mer om jag kan fixa 2 yngre tjejer eller inte. Så vänta inte om du hittar någon annan du gillar :-D

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

calle221
0

#5: Tack för tipset, är dock lite tveksam till den där annonsen. Dels verkar råttan vara ensam och dels förstår jag inte hur buren kan anses vara för stor. Jag vill i första hand köpa råtta från uppfödare så jag kan minimera risker. Om jag inte hittar någon uppfödare med kull så ska jag dock kontakta annonsen om den finns kvar och höra mig för lite. (:

#6: Tre månader är hon, så det ska inte vara något större problem.

#7: Jag vill inte ha tre råttor just nu. Funderar på att utöka när jag tar studenten i sommar, men som sagt inte just nu.

zickan
0

#10 helt förståligt. Rätt jobbigt med att ha en student kassa. Bara smart att man tänker till lite på sånt också.
Men jag skickar över ett pm på fredag eftermiddag. Mest troligt kommer det finnas ett par tjejer som söker hem. Nicciz ska bo här i helgen. Men kan ta med isf tillbaka till sthlm på lörd/söndag.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

calle221
0

#11: Ah, underbart att höra, tack (: Vad är det för råttor det rör sig om?

KickanW
0

#10: Men att annonsören är oansvarig har väl ingenting med råttan att göra? Honan är bara åtta veckor så även om hon sitter ensam ska det inte vara något problem. Jag hade gärna räddat henne men har tyvärr inte plats i min honflock nu.

calle221
0

Jag vill helst köpa en med en bakgrund jag har koll på, helt enkelt för att det känns bäst för mig. Tack ändå (:

Denna kommentar har tagits bort.