Låter när han sover.
Har letat och letat men får bara upp om rossel vilket inte är problemet. Gammelman på c:a 2 år låter när han sover men inte rossel utan det låter mer som en hmm.. Hyena altså pipande kluckande ljud. Han mår bra och är jätte pigg så jag är inte orolig för hans hälsa men är lite fundersam på vad det är. För det jag får mest utav när jag letar är just bara rossel.
MVH Sanna

Jag kan tyvärr inte svara för jag har ingen aning men lämnar avtryck och ställer också frågan: kan råttor snarka? :P Många djur börjar ju snarka när de blir äldre, tänkte mest på det.
Har också hört ljud ibland från sovande råtta och tänkt att de kanske drömmer???

Jag har ett par råttor här hemma som endast låter när dem sover. Den ena lät dock i början endast när hon sov, då inte pipande utan mer rossel ljud. Nu har detta gått över till konstant rossel, tyvärr.
En annan jag har piper när han vilar/sover. Ett högt pipande ljud och i början tyckte jag att det lät som att han pep av underlägsenhet och trodde att någon bråkade med honom. När jag då kikade i buren låg han och sov. Han är lite förskyld och jag vet inte om det beror på detta eller om han låter så här ändå.
Lämnar ett avtryck om fler skriver :)
det kan inte bara va så att din lilla kille helt enkelt snarkar?Våran ena flicka har börjat att snarka nu, o ja, man kan nog jämnföra det med en pipande hyena :)
Jo fast då tycker jag att han borde gjort det för längesen ju oavsett om det har med åldern att göra