Färg och gissningar

black hooded
vad för färgresultat det skulle kunna bli beror ju helt vad som finns bakom båda föräldrarna
You can't spell Bitchy without Itchy
Okej (:
Honans föräldrar vet jag inget om..
Endast hanens och de är vad jag sagt,
eventuellt blir ungarna black och agouti, men sen russ det ju på vad deras föräldrar och syskon har i sig.
Stora hela blir det nog mest agouti och black.
För att få blue eller blue agouti så krävs det att både föräldrarna bär på detta. Cinnamon kan också dyka upp beroende på vad den andra kan tros bära på.Och där krävs det inte att både bär på cinnamon. Där hänger det helt på hur stark och vilken/a blek gener som ligger bakom.
Kan även bli något du inte ens visste låg i linjen om du inte har så mycket stam. Men normal brukar en sådan parning ge baara svart och agouti.
Men skulle dock inte rekommendera att avla på detta även om jag vet att din fråga nu inte är riktat till att du ska ta en sådan kull.
Men vore mer smart att välja en med mycket stam/sjukd/dominans historik bakom med en utan stam. Än att köra en med halv taskig och en utan.
Menar inte att vara elak. Bara att det inte är smart. Kan bli mer problem än man tror tyvärr :-/.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Sedan lite extra info.
Rex kan inte bäras ;-)
Slät+slät = 100% slät
slät+rex 50 slät, 50 rex
rex+rex = 25 slät, 25 dubbelrex, 25 rex
däremot är dumbo något de kan bära. är syskonen dumbo till hanen men han själv är topp så är han mest troligt dumbo bärare. hänger lite på vad föräldrarna var.
topp+topp = 100 topp
topp+dumb = 50 topp, 50 dumbo bärare
dumbo bärare+ dumb = 50 bärare, 50 dumb
dumbobärare+dumbobärare= 25 topp, 25 dumbobärare, 50 %dumbo
dumbo+dumbo =100 % dumbo
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
tack så mycket (: