Bad Seed's stöder forskningsfonden
Från och med början av 2010 började Bad Seed's att stödja forskningsfonden genom att bidra med 50 kr per såld råtta. När jag började mitt provår höjde jag priset från 250 till 300 men istället för att behålla pengarna sätts de nu in på SRS forskningsfond. Till december numret kommer jag räkna ihop årets insamling och publicera ett Tack till samtliga köpare som hjälpt till att göra detta möjligt. :)
Vad jag vill med inlägget? Jag vill uppmuntra andra uppfödare att hänga på. Vi uppfödare klagar gärna på att det aldrig finns pengar i forskningsfonden när vi behöver bidrag till obduktioner eller bakterieprover, men varför inte göra något åt det? Alla medlemmar kan söka bidrag till obduktioner som är av vikt.
Som tillägg till detta gör jag även så att de som köper två råttor får den ena mot att betala medlemsavgiften på 200 kr om de vill bli medlemmar då såklart. Mest för att jag märkt att flera inte alltid har råd att lägga ut 200 extra vid nyköp av råttor men gärna vill bli medlemmar. Och jag personligen ser hellre att man lägger det man sparar i sin veterinär buffert ;P eller köper ngn ny rolig inredningsdetalj.
Som uppfödare kan vi göra mycket för att förbättra och för mig och förhoppningsvis flera är detta ett bra initativ. 
Passar på att säga ett Stooort Tack till alla som hjälpt till att ställa upp på min idé genom att betala 50 kr extra. Tack vare er har vi redan samlat in 500 kr 
För trött för att skriva ett ordentligt inlägg, men det är ett jättebra initiativ!!
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
Du berättade detta en tid innan du hade finslipat och startat ideen. Tyckte det lät väldigt intressant då. Även nu :-D.
Jag funderar helt på att haka på detta man kan hoppas blir en trend.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Låter som en jätte bra idé ju.
Jättebra idé och initiativ! Ska tänka på det om jag någonsin blir uppfödare (och tänka på forskningsfonden i allmänhet om jag får lite pengar över någon gång :))
Min blogg; http://www.nattstad.se/Varganess

Det var de Zickan flummade om någon gång : )
En helt underbar ide, Jag kommer garanterat att haka på den iden : )
#5 asgarv… ja nu har du en bättre förklaring..
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.