Råttor iFokus

Råttor

Etikettavel
Läst 1733 ggr
Thirre
0

Kull/kullar hos granathens

Efter att det har sett ut som om jag inte skulle få några kullar av de två tjejer som jag har försökt para verkar det nu ha tagit på bägge. Jag säger inte säkert på den ena, inte heller den andre, då jag har lärt mig att man inte skall vara säker förrän de är födda och friska.

Parning mellan GP Trollbunden (cinnamon f. 17/2 -09, vikt vid parning 500) och SP Granathens Dick Wilden (agouti, f. 31/3 -09, vikt vid parning 580)

Parning mellan Ladugårdens Stor Sötväppling (agouti f. 5/5 -09, vikt vid parning 330) och Ladugårdens Spirit of Azuregos (s/cc f. 8/3 -09, vikt vid parning 705)

Det är bara att vänta för att se vad det blir! Glad

Ungar kommer att kunna levereras till Stora Vår.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Thirre
0

Ja, då har det börjat kvittra i mitt sovrum under dagen.

Söta födde fem ungar vilket en av dem var död. Vet inte varför, kunde inte se någon skada och han vägde 6 gram, fullt utvecklad. Han var dock mörk på magen, möjligen klämskada eller något som har förstört inre organ.

Fast, fyra pigga matglada bebisar med fina mjölkband ligger hos Söta i hennes bebisbur nu. Det blev två ljusa med mörka ögon som är hannar (ev ci), ytterligare en hane som är den mörkaste ( ev ba el cc) och en (!) hona som möjligen kan vara agouti.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Cis-j
0

Vad kul! :) Lycka till med de fyra och hoppas det går bra med Trolla!

Thirre
0

#2 Tack så mycket! Ja, det gör jag med. Även att de skall ploppa ur innan fredag så jag vet hur jag kan göra angående utställningen.

[FrejaGna]
0

Grattis! :)

MioAndTheRatz
0

Grattis till bebbarna : )

antidote
0

Grattis :D Pussa alla från mig ^^

Korpglugg
0

Kul :)

Thirre
0

Tack alla!

silverorm
0

Grattis Grattis!Glad

Magda
0

Grattis!! så spännande med bebbar Kyss

Cis-j
0

Hur har det gått? :)

wollf
0

jeg vil haFörvånad

Thirre
0

Trolla förlorade sin kull.

Sötas kull mår bra. Det blev en cinnamon, en chocolate och en black utav pojkarna och tjejen är mink. Har ingen nytta av en minktös så hon är nog ledig, ska spara chocolate eller cinnamonpojke.

MioAndTheRatz
0

jag är intresserad av minkflickan om hon inte är tingad redan : )

zickan
0

Ska bli intressant och se vad de små hamnar.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Cis-j
0

#13 okej, vad trist! :/ beklagar..

Lycka till med de andra nu :) Vore kul att se bilder! ;D

wollf
0

jeg er interessert om jeg kan få se på linjene:) farger er uvesentlig for meg