Råttor iFokus

Råttor

Etikettavel
Läst 3344 ggr
Nicciz
0

Intressekoll chokladbebbs

Jag funderar på att para min Stormar ger ekar Starkare rötter. (Skrutt) enbart för att behålla en unge själv pga av hennes underbara personlighet psyke, överlevnads instinkter och toppen immunförsvar. Hon är chocolate och något jag bör hålla mig borta från färgmässigt i mina bluelinjer, men kommer baka in i min temperamentslinje då såklart.

(för att förtydliga mitt virriga inlägg så har jag en linje där jag struntar högaktningsfullt i typ, färg teckning osv o kallar templinje) Därmed inte dagt att mina bluelinjer inte har bra temp ;)

Nu till min undran finns det intresse av chokladbebisar öht i Sverige, har fått förfrågan på att exportera. Men vill kolla av här hemma först.

Pappan är en black rex som bär choklad så jag rälnar med black, chocholate, ev mink och ev blue kan de också bära gemensamt, men inte med säkerhet.

Pappan är en genom go kille som funkar tiptop i flock på 11 hanar, 6st vuxna 4 över året och just nu 4bebisar. Han kommer från en väl dokumenterad släkt och hans syskon fungerar utmärkt.

Well, finns det intresse, hör av er. Fråga allt ni vill veta helst i den här tråden, då pm funktionen strular och jag har ganska lite tid över till att svara på tusen mail ;P

Jag kan även tänka mig att låna ut henne för en kull om någon annan har ett behov.

Nicciz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inser att det är dags att ta nya bilder Skäms

Gammal bild på Skrutt

Nicciz
0

Gammal bild på tilltänkt pappa

[FrejaGna]
0

Menar du låne ut henne åt någon att ha en egen kull eller att låna ut henne att föda kullen hos någon annan men med din hane och din planering? :P Fattar du hehe :P För är ju skillnad tänker jag om någon annan väljer ut en hane som kanske du inte tycker passar alls eller så?

Nicciz
0

Både och kan jag tänka mig, man får ju stå ut med att jag lägger mig i med vem hon isåfall paras med.

heeehe det gör jag ju alltid även om det inte ens är mina råttor *lol passar det inte mig kan man ju låna för en egen andra kull ;P

[FrejaGna]
0

Hehe klart du gör ;) Men hanen du tänkt dig är ju så underbar så det vore dumt om någon valde en annan hehe Kyss

zickan
0

Ohh.. jag  vill jag vill.. *vink vink* se mig :-D..

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Lancia
0

<3 den tilltänkta pappan

Nicciz
0

#5 & 7 ääh ni vill bara sno honom hahaaaha. Jo han är superbra kandidat annars hade jag hoppat över :P

Terato
0

Fan att jag inte har plats.. Jag är ju intresserad..

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

wintermynta
0

Du vet var jag borSkrattande
Tar gärna en liten tjej (fast jag skulle ju dra ner på antalet haha)

Nicciz
0

#10 :D du står redan uppskriven *haha*

Nytagna bilder på Skrutt

Nicciz
0

:)

Nicciz
0

Några till :P

Nicciz
0

fulsöt liten sak

[MissDiss]
0

Jag hänger inte riktigt med, ska du låna ut henne till någon som har en lämplig pappa eller bara till någon som vill prova på att ha en kull?

*Förvirrad*

[FrejaGna]
0

aww hon är tå fiiin Kyss

zickan
0

Jag vill ha bebbe nuuu  :-D.. Ska bli kul att kunna få tillbaka lite av min gamla linje.

eloize
0

och jag som satt köpförbud på mej själv nu! haha

dom är båda jätte fina och verkar oerhört trevliga!!

hur gamla är dom? och hur gamla har individerna i linjerna tidigare blivit?

Nicciz
0

#15 Det är nog för jag är otydlig skrev inägget innan jag egentligen tänkt klart på saken Skäms

Jag vet att jag vill ha en unge på henne. Jag har en toppen hane som passar henne som jag tänker använda om det finns ett tillräckligt stort intresse. Men finns det någon annan som också har en fantastisk hane och letar hona spelar det mig ingen roll, för min hane kommer iaf gå i avel med annan hona senare.

Jag vill som sagt bara ha en bebis för temperamentets skull i första hand, avel i andra. Nu har hon ju väldigt bra typ, helt ok färg, väldigt propotionerlig, bra massa och allt sånt så det får man liksom på köpet.

#18 Mamma är född 27/2-09 och pappa är ung född 8/3-09 men jag är mer än beredd att chansa då jag har bra information om hans linje (han är bror till Thirres hane hon skulle para tidigare i år) hans syster ska också gå i avel här inom kort. Skrutts pappas sida är från zickan och ska jag vara ärlig har jag inte räknat ut genomsnitts åldern på den sidan så det kan göra lite +- men genomsnitts åldern genererellt undantaget zickans är 2.7

Jag vet dock att de flesta av zickans som Skrutts pappa har i stamtavlan legat på över 2. Men hon kan säkert hjälpa till att ge de korekta åldrarna. Jag blev av med hans info i förra datakraschen.

[MissDiss]
0

#19 Det svarade inte på om du skulle låna ut henne till någon annan som vill ska få ha kullen hemma hos sig eller om du bara vill låna ut henne på parning och få kullen hemma eller nått xD

Thirre
0

JAG VILL! JAG VILL!!! JAG VILL!!! HA!!!!

så länge det inte är för mycket släkt med mina egna djur, behöver ha in nytt blod och då framförallt chocolate om jag skal vidare med mina chocolate agouti. Du vet även att honan kommer att florera på utställningar, om du vill se ungen i framtiden. Och hon kommer att komma till ett bra hem. Är bara intresserad av hona då jag skall dra ner på råttorna och kan bara köpa in sådant som kan fungera i avel på papperet. Sedan är det klart att man vill se tavlan innan man bestämmer sig helt.

Nåja, här har du ett bra hem som föder upp i liten skala med få djur. De har eget rum och efter katten har gått vidare kommer det enbart bli råttor som huserar här igen. J

Jag tror att jag kan skippa försäljningssnacket, jag tror du vet vem jag är.. ;)

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

zickan
0

jag kommer jobba jätte mycket fram tills måndag. men efter måndag ledig några dagar. kan samla ihop all info om släkten från min sida om du vill ha. mesta legat mellan 2-3år. Samt att jag vet nån ur samma eller tidigare kull som dog vid 1år. Men var redan begraven när jag läste mailet, så varför den hanen dog är okänt.
Satte just på min dator jag har med på jobbet. Så kan jag iaf skicka över massa kort på hanen och släktingar om du förlorade det med.

Nicciz
0

#20 Om jag parar Skrutt med Skorstis nu kommer kullen födas upp hos frejagna som anmält sig som frivillig :P svarar det på frågan..:D

#21 *fniss* du är knasig ;P Hanen som är tilltänkt pappa är ju bror med din hane som jag hämtade från Johanna som Potk tog ner. (Har bara glömt vad han heter.) Så den delen har du ju koll på. Skrutts mamma är Shannaras Önskesång morfar är Free lika a flying demon. Han finns i stamtavlan till din råtta från Annika. Mormorsmor är Ladugårdens Sapphira som jag gissar att du också har här och där :P iaf på Skorstis brorsa. Det är ju en linjeavelsparning detta. Ska skölja ur färgen o äta så kan jag knåpa ihop en stamtavla åt dig så du får kika hur den kommer att se ut..

Enda negativa jag kan komma på med att sälja råttor till dig är att du säkert pussar ihjäl dem ;P

#22 Tack,tack :D då var jag inte helt fel ute i minnesträsket :D

Nicciz
0

#21 Mammans stamtavla

Kom jag på att jag redan har uppe :P kika där tsv. Pappans har du ju som sagt XD

[FrejaGna]
0

#23 Ja och det ska bli jättekul! Om nu skorstis gets lucky med skrutt dvs Flört Kanske kommer ha två kullar samtidigt då ju hehe, vi får se, mycket bebisgos.. :P

Så ja, jag bor ju i Stockholm 20 min från centralen och då är det bara för alla intresserade att komma och hälsa på ev. bebisar och mamman när och hur man vill tillsammans med nicciz antar jag nicciz? :P

Fjanten
0

åh skrutt är så söt :)

Nicciz
0

Försökt fota pappa idag, blää för svarta rexar och dålig ljus XD

Nicciz
0

Blää för blixt i ögonen

Nicciz
0

söt haka

Nicciz
0

Försök till porträtt bild

Nicciz
0

Övar in flirtandet till kommande dejt

zickan
0

naaw.. snygg grabb

[MissDiss]
0

#23 Jag är också frivillig i så fall ^^

wintermynta
0

#11 Haha va bra. Jag har ju inga avkommer efter Önskas kull så jag skulle kunna tänka mig ev en liten pojke också hehe.
Här hemma har vi ju slutat räknat råttor utan vi räknar ju burar.

Nicciz
0

#34 Det löser vi ska du se :P

Thirre
0

Ah! Farsan är bror till Spirit? Min chocolatehane som du fick se på stora pet? Isåfall finns det inte så mycket att klaga på gällande det.. jag själv har ju parat Spirit när han var yngre och han kommer att gå vidare i avel här om det inte händer något oförutsätt i linjen och syskon. Tihi, det finns ju granathens på hans stamtavla! Det är inte så vanligt..

Inte för att vara sån men du är medveten att Sanders Higher Dimensions kommer att florera på tre ställen om du gör denna parning? Även Rivendell Bolibompa Drake och Keyun Kuutamoserenadi kommer dyka upp på tre ställen då de är föräldrar till Drochnatair och Hidohebhi. De två sistnämnda finns det dock inget att klaga på, de var underbara men Sandersgrabben finns det några frågetecken kring.. inte gällande temperament men hälsa.

Jag har även barnbarnbarns till Asterixin Hattutempo och Asterixin Joulun Valo här hemma som har tydliga hormonproblem, snygga men gick tidigt ur tanken gällande avel. Snälla mot människor men mindre trevliga mot andra råttor.

Du dubblerar även anlag från ostarna (Joutsenlaulun Cheddar och Halloumi) vilka jag inte tyckte var helt tillfredsställande gällande deras immunförsvar. Jag avlade på Halloumi vilken ligger bakom granathens som finns på hanens stamtavla.

Nu skall inte folk bli skrämda av mitt inlägg, jag är bra på att kommentera de negativa tingen då det är de jag har koll på och upplyser gärna folk om vilka nackdelar det finns på mina djur vilket kan överföras till detta då jag har många släktingar här hemma. När folk frågar vad som finns bakom och hur mina djur är upplyser jag snarare om vad som kan vara nackdelar då jag förutsätter att de vet att jag föder upp bra sällskapsråttor. Detta kan göra att det låter som om det är sämre gener bakom mina men det stämmer inte. Jag har bra koll på djuren vilket även inkluderar det mindre tillfredsställande.

Om man skall börja prata om bra individer på de båda stamtavlorna på de som skall paras blir det betydligt längre inlägg, det är övervägande bra och det jag nämner skall man inte skrämmas av men kanske vara medveten om. Det finns ju tyvärr inga fläckfria stamtavlor och "nackdelen" med att man vet mycket om råttorna är att man även får reda på det negativa. Detta är dock egentligen något positivt då man vet vad man har att jobba med/mot, om man kan vända det till det.

Tyvärr var ju honan dumbobärare.. jag vill inte ha in dumbo i min linje.. Skäms Annars skulle jag inte ha tvekat till en bebis.. vilket jag iof inte har avfärdat helt än, vi får se när kullen är född.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Nicciz
0

#36 Måste börja med att skriva -Tack Thirre för att du lyfter fram saker :D jag har definitivt inget emot det utan det gör mig glad av flera anledningar. :D och så får man faktiskt använda hjärnan och överväga varför man gjort det val man gjort igen!

Jag letar som en blådåre i min anteckningar men hittar inte Cheddar, erkänner att jag missat ostarna *mutter*

Jag vet om de andra sakerna och riskerna. Jag har även haft djur efter Bolibompadrake och Keyun Kuutamoserenadi som jag varit mindre nöjd med. Det finns ju dominans där med. Asterixin hade tex en mindre bra kull där två av hanarna som gick till Sverige avlivats. Anledningen till att jag provar är just att dubblingen på en stor tveksam del gjordes i Spirits och Schorscales kull och den blev underbar. Och både Önska och Skrutt är bra, redan parningen Önska och Gucci var en chansning och eftersom jag inte fick något att egentligen utvärdera så måste jag ta det steget längre.

Finns ju även födslokomplikationer med i släkten att ta hänsyn till. "Problemet" är ju just som du säger att när man har koll så har man koll på även de dåliga bitarna, och det kan se för jäkla hemskt ut. Men det är bra att belysa att det är så här det ser ut. Jag känner mig iaf tryggare att chansa där jag har alla problem uppradade, än när stora delar är blanka. Det känns mer ärligt och man kan ge en bra heads up till alla köpare innan köp.

Jag avlar ju mycket på intuinitions chansningar XD mig i ett nötskal haha, men jag försöker vara ärlig med det och upplyser om problem och avråder nybörjare att avla på mina vilda chansningar. Går det bra blir det riktigt bra, sen får vi se vad utavel hittar på. Blir det skit blir det ordentlig pannkaka.

Men som sagt chansar jag inte vet jag inte. Och Skorstis och Skrutt kompletterar varandra väl. Och när båda är så bra hoppas jag att dominansen ligger på polygen nedärvning, sen får vi se, kan ju vara så att Skorstis och Skrutt tillhör det fina glappet i generations hoppen. Men då tror jag att någon i Skorstis kull borde ha visat sig problematisk vid det här laget. Jag har inga problem med att avsluta saker så går det åt skogen gör det. Mister man en står det en tusen åter ;)

Angående dumboöronen så är det väl en minimal risk att du får dumbo eftersom du inte har andra bärare, eller dumbos ;P men kan tro att du tänker på fulöronen de verkar dra med sig?

Thirre
0

Det kan helt enkelt så att jag förvirrade dig med ostarna, jag har och har haft så många släktingar på halva honans stamtavla och hannens hela stamtavla.. Jag har ju haft från Johanna i några år och även tagit in finska själv som har varit syskon med några som ligger bakom båda stamtavlor. Jag har kompletterande stamtavlor och information om det behövs, just nu orkar jag inte hämta pärmarna för att bläddra och inte heller känner jag det vara nödvändigt att ventilera minsta lilla i denna tråd. Jag tror att du har ganska bra koll men möjligt att jag kan sitta inne på lite till då du och jag inte har pratat så mycket vid. Jag har mest surrat med Johanna av naturliga skäl.

Nope, det var jag som var ute och cyklade, glöm det jag skrev om ostarna. Du har en ost bakom och den syns på stamtavlan hos hannen då det är den honan som jag parade på. Där kan du tänka på att hon hade sämre immunförsvar och fick ta bort henne för rossel. Jag har försökt att arbeta bort detta ur min linje med att avla på mer "säkra" kort då jag har tyckt att egenskaperna som sällskapsråttor och flockdjur har övervägt tydligt, att det är få råttor som har kunnat jämföras med dem.

Jag har inte haft problem med temperamentet på djur som härstammar från Bompa och Serena däremot känner jag igen förlossningskomplikationerna då Shurakai, den fjärde systern, som jag ägde hade en svår födsel och en unge fastnade inuti. Jag tror att det kan ha en del med storleken på djuren att göra och att man skall tänka på att inte avla på dem försent. Shurakai vägde över 450 när jag parade henne vid nio månaders ålder..

Jag har ju bebisar som är fem dagar här hemma som kommer bli släkt med denna parning på flera sätt vilket ändå visar min inställning till råttorna som finns bakom, de är övervägande positiva ting. Ungarna här är kusiner till Spirits mor vilken jag förövrigt hade en syster till som jag ångrar djupt att jag inte parade på. Kullens morfar är helbror med Skrutts farmor. Detta fick mig att inse att jag ligger en generation "efter" iht, att jag har använt mig av äldre hanar eller köpt djur från äldre farsor. *velar för mig själv*

Jag vill inte riskera att köpa in en så självklar dumbobärare för att sedan få dumbos om jag köper in någon som kan vara dumbobärare men inte syns på stamtavlan. Jag har inget emot dumbos men vill förenkla mitt egna arbete genom att utesluta dem, det räcker med två hårlag och färger för min del. Sedan finns det en del teckningar från Skrutts sida vilket inte är optimalt då jag själv har lite tecknat men föredrar och är inriktad på enfärgade. Jag får ju antagligen tecknat här.. och sedan är alla här redan släkt med alla och om jag skall köpa in en till.. oj, oj, mycket linjeavel att hålla reda på.

Jag vet vilka öron du tänker på, kan det måhända vara de koliknande som finns på både mina och Ladugårdens? *ler* De är dock söta när de kan vinkla på dem litet mer än vanliga och gör fler uttryck med dem men ja, de är väll inte direkt önskvärda inom standard med tanke på att det ser ut som man har lagt något tungt på skallbenet och på så vis tryckt ner öronen.. Men det är sött! Jag lovar!!! Tungan ute

silverorm
0

Jag skulle nog kunna tänka mig en flicka från den kullen… Johanna rek din bror el Thirres bror för avel.. Jag ska starta en siameslinje o kommer då oxå samarbeta med Silennas o Tezzlan. Men kommer nog oxå att hänga på Thirres dörr är jag rädd..Skrattande

Thirre
0

#39 Det ligger tecknat bakom denna tänkta kull vilket inte är önsvärt på siameser, tänkte bara att du är medveten om det.. Brorsorna har siamese långt bak på sin stamtavla, det ligger Råtz flera led längre bort än vad som syns.

silverorm
0

#40 Tecknat bakom hanen med (o din hane)??? El bara honan?? Isåfall får jag stå över givetvis.Glad Men din hane (brodern Spirit) kanske jag skulle kunna låna om ca 1/2 år??Flört

Nicciz
0

#41 Bakom min hona, Skrutt. Var det inte du som inte ville ha från dessa linjer? Vad fick dig att ändra dig? :)

Thirre
0

Det ligger tecknat bakom bröderna också, alltså hannen som skall användas, men det lite längre bak men kan göra att de tecknade varianterna slår igenom litet mer än om det var enbart enfärgat på stamtavlan.

Joutsenlaulun Halloumi var irish och hennes far var capped medans modern var enfärgad. Parning mellan Halloumi och Granathens Cryptocoryne Crispatula gav enfärgade. irish och irish mm med fläck på magen. Cryptocoryne hade en eubk som fader, den fadern hette Kärleken Väntar och han hade Arinellas Tamagotchi (agouti eubk) och Arinellas Motorkudde (fawn eubk) som föräldrar.

Cryptocorynes mor hette Ladugårdens Minas Anor (cinnamon rex), blev GrandChampion GuldPet innan parning och sedemera GrandPet SilverAgility innan hon pensionerades. Hennes föräldrar var Askeladdens Lillehammer (cinnamon) och Råtz Totodile (s/chocolate), det är bakom Totodile som det ligger siamese då hennes far hette Råtz Tao och var just en sådan.

Dock kommer den enda tecknade på hannens stamtavla försvinna med denna parning då Halloumi är mormorsmor till våra bröder vilket gör att hon "skjuts" ut från stamtavlan.

#41 Vid parning av enfärgat skulle nog inte bröderna ge tecknat dock är nog Spirits simmande kamrater upptingade till egna parningar. Jag skulle, om jag vore du, nog ta en unge från denna kull för att sedemera försöka avla bort eventuella vita tassar från siameser om det var det som råttan skulle användas till. Du kan ju även meddela att du önskar en mindre tecknad unge av Nicciz.. Eller så väntar du på att bröderna skall gå i avel igen och hoppas på att det med enfärgade honor.

Jag vill dock inte avråda folk att köpa ungar från denna kull som Nicciz planerar då jag har träffat brodern till min Spirit, han var fin och trevlig, men också för att jag litar på hennes förmåga att bedöma trevliga sällskapsdjur och hur de skulle lämpa sig med varandra vilket gör att denna kull säkert blir bra.

Ja, där blev det lite mer info om vad som finns längre bak på Granathenslinjerna.. finns mer att hämta då jag har papper på råttor som ligger bakom ner till -98-99 och skulle nog kunna klura ut mer om det krisade sig då Grodan har bra koll på sina djur.

silverorm
0

#42 Jo, Johanna vet att jag söker en chokladhane för avel på någon av mina töser om ca 1/2 år, hon hade andra hemma oxå, då ungar men de passade inte. Då rekommenderade hon sin gamla linje som din hane kommer ifrån o så Thirres hane då! Glad

Men eftersom jag just ska påbörja en ny linje så vill jag börja så rätt som möjligt. Tecknat ska ju inte siameser ha…direkt…Flört

Men å andra sidan skulle det inte sitta helt fel med en go chokladtös… (med så lite vita hårstrån som möjligt då..)Glad

Thirre
0

Nicciz, jag hoppas att du inte känner att jag har "tagit över" din tråd.. Skäms Men, det kan vara bra att få reda på bakomliggande råttor och nu finns det på pränt.

Nicciz
0

#45 Ingen fara, jag har bara inte haft tillräckligt med hjärnceller över efter all stress i veckan att skriva vettigt XD

Thirre
0

Bra. Det kan ju vara bra för dig att få med info från råttor som ligger bakom mina djur.. Jag har haft period där jag enbart ägnat tid åt denna sida, har inte haft tid med fler ting på internet. Och, det går i perioder vilka sidor man besöker mest, vilket intresse som för stunden tar mest tid och uppmärksamhet.

[FrejaGna]
0

Hur har det gått Nicciz? Med löp och planering, är det fortfarande aktuellt asap? :)

Nicciz
0

#48 inget löp. Ja aktuellt asap men råttan tycker inte det :(

Linboll
0

asap? Vad betyder det? *förvirrad*

Hälsningar Anna med pälsklingar!

Nicciz
0

#50 as soon as possible gumman ;)

[MissDiss]
0

#51 Hittat någon som hon ska vara hos och få bebisarna? ^^

[FrejaGna]
0

Okej :) Trist att hon inte håller med :(

Tänkte mest för att du har haft så himla mycket denna veckan och på sistone så att det inte hade blivit cancelled mitt i allt :P

Linboll
0

#51 -Hihi.. Okej! =)

Hälsningar Anna med pälsklingar!

Nicciz
0

#52 Blir det inte här så blir det hos Frida om det inte krockar med hennes kull

#53 Jo, men ska nog sätta ihop de ett par dagar. Finns inget utrymme att vänta för hennes skull.

Ricko
0

Vart bort du?(du kan skriva i PM om du inte vill skriva här) Jätte snygga både den ev. pappan och mamman :)

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

zickan
0

Kom igen och brunsta snart unge. Jag har inge tålamod :-P

Nicciz
0

Har bytt hane… Brisby's War är ny pappa :)

Nicciz
0

I måndags födde Skrutt bebisar  <3

Grattis Skrutt och War :D

[FrejaGna]
0

Grattis! :D

Nicciz
0

Tack !!! Skrattande

zickan
0

Hihi… väntar men fjärilar i maggen på söta bilder :-D

silverorm
0

Grattis Grattis!Glad Hur många blev det??

zickan
0

5 stycken första kollen. Kanske dök upp några mer efter det?

Falurven
0

Gud. Jag som har varit jättesugen på chokladisar :o
Jag kommer avlida när bilderna kommer xD

Mvh Nathalie

Nicciz
0

Det blev 6 st :) precis lagom… blir nog inte så många bilder här tyvärr. Kullen är inte hos mig utan hos pappans ägare :)

zickan
0

Haha.. får jaga Johanna som en dåre.. :-P.. lite bilder är nästan ett måste så man kan få läskas rejält. Se om de är lik nått av mina linjer eller om de ärver allt från dig och hanens.

Nicciz
0

#67 Ser man bara till mamman så har hon inget kvar från dig ;), hon är avlad in på starkt rotad typ så jag gissar det kommer slå ännu värre nu. Hon har sin mammas huvud och hahahha… När jag såg dräktighetsbilder på henne framifrån sa jag.. -Vad är det där för hane :P hon är något maskulin i ansiktet.. men jag är sjukt glad om henns pappas temp följer med.. han var verkligen helt f***g amazing <3 men vi får se vad detta ger… En råtta är ju inte mycket att bygga en korrekt bild av och med tanke på kullen Skrutts pappa kommer ifrån så är ju chansen stor att det kommer tillbaka nu *hemska tanke*

zickan
0

haha :-P man vet aldrig. bäst vore ju om hon får hennes pappas temperament iaf. *håller tummarna*
det man minst vill ha är ju det men mest brukar få.. asg

Terato
0

Jag minns allt hennes pappa. Har bilder på honom här hemma där han bara flyter runt i Nicciz famn, haha! Underbar, helt enkelt..

teratos.r8or.se

Nicciz
0

#70 :O har du… utan att ge mig? :P

zickan
0

#70 kan jag med få på min pojke? Skäms

Terato
0

#71 Haha, du har fått den!

Du kan också få, Zickan. Fast de är otroligt korniga och mörka.

teratos.r8or.se

Nicciz
0

Skäms kanske försvann i förra kraschen då..

Terato
0

Puttar med en bild på Gucci, Skrutts pappa.

Jag har två ungar här hemma från Skrutt+War- parningen och kan bara säga att de är underbara. Otroligt trygga och kontaktsökande.

teratos.r8or.se

beckare
0

Det kommer bli otroligt söta och snälla bebisar, men får nog inte köpa bruna råttor för pappa :(

zickan
0

en liten skrutt ska hit. vet redan vilken.. hihi.. ska bara åka till sthlm och kidnappa

wollf
0

vet nok mange her i norge som også vil ha

Nicciz
0

#78 Jag lånade ut honan till Ladugårdens och hon fick kull den 18/1 i år. Robotwars kullen. Hon parades med Brisby's War som är släkt med hanen jag tänkte som det står om här i tråden.

wollf
0

jeg leser så dårlig:P vil ha baby….NÅÅÅÅ

Thirre
0

#80 Hannen som det står om i tråden, som jag har en bror till, är just nybliven pappa. (hannen som jag har) Jag har skrivit en del om dem i denna tråd..

wollf
0

# 81 oioi… men du har jo min mail? kan du ikke sende meg litt info? veldig interessant

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.