Svårt att andas
Min pepsi har svårt att andas..
Var en vända hos veterinären och fick en spruta och har gett honom baytril i en vecka. Under den tiden tyckte jag att han blev bättre och piggare men nu är det tillbaka igen. Tror han gått ner i vikt och han andas med hela kroppen. Det låter när han andas och jag tycker att han är lite röd/lila om tassarna.. Ska ringa veterinären imorgon men jag undrar bara lite..
Vad ska jag göra om ingenting hjälper? Ska jag avliva honom då? Jag vill verkligen inte ge upp om honom och jag har svårt att veta hur han har det.. Om han tycker det är olidligt.
För att underlätta andningen bör du ge honom kortison, 1/4 tablett upplöst i pyttelite vatten i spruta. Om du erbjuder honom det så kanske han tom. tar det utan protester.
Men han har syrebrist och om inte vet. kan göra något illa kvickt så kommer han inte att klara sig
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Hur får man tag i kortison? Hos veterinären? Ska nämna det iaf.
Usch jag hatar sånt här :( Hoppas de kan hjälpa honom =/

Prednisolon heter kortisonet du skall få utskrivet av en veterinär. Hoppas det löser sig för er!
Annars kan du fråga en allergisk kompis/släkting/whatever… det är samma sort som människor tar men medan människor tar mellan 4-15 st per gång så behövs det bara en kvarts till råtta.
Man kan få det utskrivet mot pollen ock andra allergier men fråga runt nu ikväll
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Vi hade något hemma som heter loratadin ratiopharm 10mg/tablett. Antihistamin vid allergiska reaktioner..
Är det någonting sånt?
Nej
Du ska ha kortison, Prednisolon för att vara exakt
Ok.
Det har vi ju inte så jag får säga det till vet. imorgon! Tack så mycket :)
Fråga vänner och bekanta, särskilt dom som börjar snuva nu
Ja jag ska göra det!