råttmamma söker hjälp!
Hej jag har två råttor i mitt hushåll för närvarande, en utav dem är lite mer än två år, den andra är ca 11 månader. Problemet jag har är att den äldre av mina tjejer inte är av god hälsa och har snart levt sitt liv till fullo. Den andra som är yngre kommer leva ett tag till. Vad ska jag göra? Har hört talas om att råttorna sörjer när en livskamrat passerar och hur lång tid kan de sörja vad kan jag göra för att hon ska få veta att den andras liv är slut? Och vad är bäst för mig att göra med den sörjande råttan? Tycker själv inte att det är lämpligt att låta henne vara själv utan en kompis. Jag behöver verkligen någon annans perspektiv.
Mvh orolig råttmamma.
Jo visst kan dom sakna sin kompis. Enklast är ju att skaffa en till råtta. Vill du inte ha en yngre som kanske överlever den nya. Skaffa två yngre eller kanske en lite äldre omplacering?
Ratthjalpen.se har många inne just nu som behöver hem. Förutom det så känner jag ett par personer som troligen sitter med någon snäll flock go äldre hona de kanske kan släppa som sällskap. Vissa uppfödare kan även ibland erbjuda en yngre som du senare kan välja att behålla eller skicka tillbaka till uppfödaren när den på 11 mån somnar.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Någon forumvärd inne som kan ta bort trollet?
Kickan det är precis vad jag har gjort, skriv och besöksförbud + att jag raderat allt jag sett skrivet, har jag missat något säg till
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Nej, h*n hann inte skriva så mycket tror jag!
Trollet?
Ser du att #2 fattas. Det var någon som skrev en massa töntigheter i alla trådar.
Aha…