Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 1695 ggr
Stadsrattan
0

Råtthanungar att boka..Ev honor med

Födelsedag 4/4-2010

Färg/teckning Svart/vit Hooded

Kull 1- 5 st

Far: Hugo född 090112 Black hooded vikt: 387g

Mor: Ice Self pink eyed white 090414 vikt 370g

Kull 2- 11 st behåller 4st

Far: Hugo född 090112 Black hooded vikt: 387g

Mor: Venus black hooded f. 090414 Vikt 359g

Kull 3- 9 st behåller 5st

Far: Helmer black husky roan f. 090112 vikt: 400g

Mor: Collette Brown hooded f 090414 vikt 360g

Syfte med parningen få fram andra färger av trevliga individer.

Omplaceringar jag haft ett halvår

Uppfödare privat person,

Ungarna är trevliga, Föräldrarna är snälla å trevliga aldrig bitit. skulle aldrig avla lr sälja djur som visar fel betende.

Pris 100kr st Bifogas Härstamningsbevis.

Finns i Trollhättan transport går alltid lösa på nåt sätt.

Maila helst på Keikogirl2000@hotmail.com

vet ej va de menas med låst lr ej låst.

Allamej
0

Gör om gör rätt.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

elektra1
0

varför så många kullar på en gång??

Love-
0

#2 det undrar jag med, tur att det inte var några stora kullar iaf

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Varga
0

Du har inga bilder, någon hemsida eller så? Jag funderar smått på att börja föda upp hooded så det skulle vara kul att se dem, kanske är intresserad också. Sen undrar ju jag också lite som de tidigare inläggen - varför så många kullar på en gång, vad menar du med "andra färger". Har du någon mer information om kullarna, hur de har utvecklats och så? :)

nagini
0

gud vad lite hanarna vägde vid parning :S

Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

Varga
0

#5 Mm, reagerade också på det… Till och med min minsta hane som jag tycker är för liten väger mer än det där… Är inte SRS rekomendationer 500 g?

Stadsrattan
0

de är från stor kull å även min största hane väger under 500g.

Men fått att det var lugnt då de kom från stor kull så väger de mindre fick jag iallafall sagt till mig.

Honorna som e parade med Hugo e av misstag.

Fler fäger då jag para husky med brun vit.

Har bilder å hemsida under arbete..

Vid intresse maila mig på Keikogirl2000@

Stadsrattan
0
Stadsrattan
0

ser nu att jag fått in fel siffror på hanarnas vikt ber om ursäkt för detta Helmer väger 502g å Hugo väger 487g Ber om ursäkt för detta.

Såg de nu som först. Men fått av personer jag pratat med att de ej var någon fara med dessa vikter..

*Ber om ursäkt igen*

Allamej
0

Vet du varför det är rekommenderat att hanen ska väga över 500 gram?

Hur har du tänkt få fler färger? Husky är inte en färg :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Stadsrattan
0

husky han e blue steel husky roan.

Nej vet ej varför rekomenderat 500g då jag letat överallt å inte hittat orsaken till de endast att de bör väga över 500g men alla hanar blir ju ej så stora beror ju även på kull storlek har jag hört men kan ju ha fel på de..

Har en hane som e ca 1,5år gammal han väger inte ens 500 heller å han e zoo råtta.

Allamej
0

Då undrar jag fortfarande varför du tror att du ska få nya färger och hur?

Sen så har kullstorlek inget med saken att göra. Jag har råttor som kommer från kull på 15 som väger runt 800 på hanar och 500 på honor.

:)

[veralera]
0

Nej alla hanar blir inte så stora, och alla hanar lämpar sig då inte heller att avla på;) Precis som med alla djur.

zickan
0

Hoho.. annons reglerna?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Allamej
0

Se #1 Jag har försökt…

KickanW
0

Mina absolut minsta hanar väger 500g, det är litet! Så hanar som väger lika mycket som normalviktiga honor är ingenting att avla på direkt.

Allamej: Hur ska en ny person på RIF veta att du menar "Det finns Annonsregler, gör en ny annons där du följer dem!" när du skriver så som i #1?

Stadsrattan
0

Varför inte bara ta bort annonsen då. OM allt bara e fel

zickan
0

Borde den ha gjorts.Men medarbetarna har väl inte haft tid att skicka upp en kopia på vad som ska vara i fyllt eller orkat hunnit ta bort tråden. Vilket Iof trådskaparen hittar på första sidan i den klistrade tråden.

* Födelsedatum
* Färg, teckning och hårlag
* Kullstorlek vid födsel och vid avvänjning (4v)
* Faderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning
* Moderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning
* Syfte med parningen eller om det är omplacering, anledning
* Ursprung- vilken uppfödare eller vilket zoo
* Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc
* Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb
* Ort där råttan/råttorna finns
* Telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus)
* OM ANNONSEN SKA VARA LÅST ELLER INTE

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Stadsrattan
0

de mesta finns ju med där lr hur va saknas

Stadsrattan
0

Jo men om du läser så hade jag skrivit in fel vikt på hanarna hade de uppskrivet å råka kolla på unghanarna å skrev in fel vikt.

som de står väger helmer 502 å Hugo väger 487

Allamej
0

Jag vill bara göra det möjligt för Kickan och andra som inte tror att jag gör något att jag jag tog bort den första annonsen, skickade PM till en användare som inte har aktiverat sidan och gett denna länk till annonsreglerna.

Men jag kan inte stå bakom denna annons, Jag vill inte att sådan tveksam avel ska förekomma så ja, denna kommer att försvinna. Men nu vet ni varför.

Stadsrattan
0

tveksam avel?

Lancia
0

#21 fast jag vet inte om det är ett hållbart argument att ta bort den för att annonsen innehåller nånting du personligen inte kan ställa dig bakom, när den trots allt inte bryter mot reglerna gällande vad man får annonsera ut och inte?

Att den tas bort för att den inte är korrekt ifylld, ja det är en helt annan femma.

Stadsrattan
0

jo men va e de som saknas.

elektra1
0

färger/teckningar på ungarna, och födelsedatum, såg bara ett födelsdatum på en kull. Och hur många födda i varje kull + hur många vid 4 veckors ålder. (hur många som har klarat sit)

Stadsrattan
0

de e födda samma dag.

De e black hooded dåligt tecknade. de står ju antal i kull

kull: 1 - st de står ju

Stadsrattan
0

färb å teckning står med visst ovanför 1 kullen men e ju samma i alla kullar måste jag då skriva de på alla om de har samma födelsedag å samma teckning?

Varga
0

Hmm… Jag tycker faktiskt att när man anser att en person "avlar tveksamt" så att säga är det väl bättre att förklara för personen ordentligt varför, och också låta denne försvara sig. Vi kommer aldrig få fler ansvarsfulla uppfödare om vi inte kan hjälpas åt att utbilda dem!
Och jag är verkligen inte uppfödare själv och säger inte att jag är det, men jag vet hur jag själv reagerar när jag känner mig missförstådd - antingen vill jag sluta med det jag gjort på fläcken och aldrig göra det igen, eller så skiter jag i vad alla säger och gör det ändå, för "de är dumma så de kan inte ha rätt". Bara för att man anser sig kunna mer behöver man inte klanka på andra som inte kan lika mycket. Alla har varit nybörjare i början, och de flesta äldre, erfarna och duktiga råttuppfödare erkänner att de gjorde massor med fel i början. Och tänk på att även om ni kanske menar väl är det svårt att urskilja tonfall på internet, så man måste vara övertydlig ibland. Som jag, vissa kommer säkert att tolka det här jag skrivit alldeles fel, men jag menar verkligen inget illa! :)

Stadsrattan
0

exakt så.

Allamej
0

Varga, jag har försökt ställa lite basic frågor som TS bör kunna eller lära sig… ingen respons.

KickanW
0

Stadsrattan: Du måste fylla i mallen som finns i "annonsregler", annars är den ogiltig… Även om du har med all information.

Stadsrattan
0

oki så jag måste fylla i allt per kull även om de e samma?

[veralera]
0

Vilken tråkig ton det blev här inne.

Stadsrattan
0

Ja tydligen. tycker man kan hjälpa istället för att bete sig som man kan allt å alla andra e skit.

Jag har aldrig satt in en annons på i fokus alla kan ju göra fel.

MangoMelon
0

#34 tyvärr finns det vissa på denhär sidan som tror sig veta och kunna allt, gör man minsta lilla fel är man dömd till helvetet, ungefär. Det är bara att försöka svälja det och gå vidare. Man kommer inte undan dem ändå.

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Stadsrattan
0

#35 nä de e sant tyvärr. å som jag skrev aldrig satt in annons tidigare så konstigt om man inte vet om alla regler som finns å så varför kan ej de som jobbar med att hjälpa oss påpeka att de du skrivit på den å den saken måste du skriva om de måste innehålla detta å detta.

Å som flera som jag kollat finns ingenstans att hanen måste väga 500g alla kan väga olika men att de ska helst vara över året läste på nån sida att hanen kan vara 4-6 månader gammal å då kan man avla med de.

Jag avlar ej med hanar under 1 år.

MangoMelon
0

#36 Det är att föredra att hanen väger över 500 gram, eftersom parning är, såsom för honan, en stor fysisk påfrestning.

Fyll i denna mallen så gott du kan, gör en på alla kullar. Då blir det iaf rätt.

Detta ska en r8säljesannons innehålla

• Födelsedatum
  • Färg, teckning och hårlag
  • Kullstorlek vid födsel och vid avvänjning (4v)
  • Faderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning
  • Moderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning
  • Syfte med parningen eller om det är omplacering, anledning
  • Ursprung- vilken uppfödare eller vilket zoo
  • Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc
  • Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb
  • Ort där råttan/råttorna finns
  • Telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus)
  • OM ANNONSEN SKA VARA LÅST ELLER INTE

Vad som menas med att om annonsen ska vara låst eller inte är att du får välja ifall du vill hålla tråden öppen så att alla kan kommentera i den eller om du vill att den ska låsas ("stängas"), så att ingen kan kommentera där.

Att ta bort en annons baserat på egna åsikter om avel och liknande är bara otroligt barnsligt.

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Inlägget är låst för nya kommentarer