Få fler luckor till sin bur?
Hejsan!
Den nya buren är kommen sedan ett ganska långt tag tillbaka. Jag köpte den på internet och den har 3 luckor, vilket lät helt okej då min förra också hade tre luckor.-
Men detta är helt omöjligt, jag Måste ha fler luckor på denan bur, alla luckor är placerade på ena långsidan bara lite olika höjd, tripp trapp trull liksom.
Jag kan inte rengöra, sätta upp nu saker utan att bli full med blpåmärken, rivsår jag slår sönder mig själv när jag arbetar med buren.
Skulle behöbva en lucka i taket samt en på var kortsida eller åtminstone en på ena kortsidan i större format och en på andra långsidan så att jag kommer åt men händetrna över HELA buren utan att slå ihjäl mig.
Vet ni hur man fixar det, finns det svetsare eller något som kan göra jobbet åt en?
har någon någonsin gjort fler luckor på sina burar?
Jag behöver verkligen gler luckor, jag lider verkligen med detta -_- 
Har ni några svar så skriv gärna!
Mvh//Andrea

det finns reservluckor på imazo's hemsida du kan be din lokala djuraffär beställa hem
de finns i 2 olika storlekar
You can't spell Bitchy without Itchy
En rejäl avbitare, en kasserad gammal fågelbur och najtråd så gör du det själv :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
vad bra, det ska jag kolla, hur gör man med det då? klipper man bort den biten där den skall vara. eller ah, vi astruntar i det jag går ner med buren tiull djuraffären när vi fått en fungerande bil ^^
Vet du vad dessa kostar att bestäälla och moinytera in?
vad bra, det ska jag kolla, hur gör man med det då? klipper man bort den biten där den skall vara. eller ah, vi astruntar i det jag går ner med buren tiull djuraffären när vi fått en fungerande bil ^^
Vet du vad dessa kostar att bestäälla och moinytera in?

jag har för mej att de kostar runt 50:- luckan, och de är väldigt lätta att sätta in, klipp bara bort där luckan ska sitta och sätt dit luckan
You can't spell Bitchy without Itchy
Men snälla, varför betala för luckor när man gör det själv?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Men om inte har en gammal fågelbur att ta luckor ifrån hur ska man göra det själv då? Eller någon annan bur för den delen?
Gamla burar hittar man på loppis och blocket för nästan inga pengar. Att du inte har fler burar på lager visar bara att du inte har haft råttor så länge :D Råttägare har en tendens att samla på sig burar :)
Och med att använda gamla burar menar jag att man klipper så stora bitar man vill ha ur den och använder som lucka på den nya buren :D
Att samla på sig burar kan jag hålla med dig om ;) Erfarenhet av det :D Men om ska lägga pengar på en gammal bur som man ska förstöra kan man ju lika väl beställa hem luckor för 50 :- :D Låter tom enklare om man då inte har en bur hemma
Jag hittar inte de på imazo, men kan nog göra det själv ;) är händig utbildAR JU MIG TILL MÖBELSNICKARE DÅ BORDE JAG KANSKE KLARA DET, HAHA ^^
Det blev caps , sorries xD tycker alltid det ser så elaktr ut att skriva med caps och utropstecken ocgh grejer, hehe -_- thats moi 
Jag ska till djuraffären imorgon, har bara vtre burar de vill jag inte klippa sönder sådanafall ifall man gör typ en egen ucka ^.^ kan ju inte vara försvprt men lägger hellre 50 spänn på en riktigt lucka, men så tar de säkert massvis pengar i affären för att jag ville beställa den också -_-
Skulle beställa corrydoras venezuela black, de fansn men det kostade dem 250kr/st att at in tänk då vad jag skukke behöva betakla för dem styck! :O (stimfisk också) hehe, får se vad de säger iallafall , hehe :D
tack för alla tipsen, liksom trodde jag var förlorad här och skulle tvinga mig in och pina mig själv för att hänga upp en jävla häng mata varannan dag ^^ haha :D råttor alltså <3