Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 729 ggr
HUMANALiEN
0

Skolarbete (råttor)

Hejsan :)

Jag håller håller på att jobba om råttor i ett svenska arbete och jag undrar om det är någon som har lust att dela med sig av lite gulliga bilder på eran råttor, små bebisar eller äldre det kvittar Skrattande

Sen så skulle det också var snällt om någon hade lust att berätta hur det är att vara råttägare (Jag är ju det själv, men det kan kul att gemföra). Har ni haft någon bekant/kompis/familjemedlem som varit rädd för råttor? Men kanske fått en helt annan uppfattning när dom träffade eran? Allt Glad Vore verkligen jätte snällt Glad

Tack

/ Julia

Cis-j
0

Du skulle kunna få en hel del bilder från mig om du vill :) Fast det är ju enklare att maila eller så tycker jag nog..

Och jag personligen måste bara säga att jag har blivit så otroligt chockad över vilka sociala och smarta djur de verkligen är! Hade verkligen inte den blekaste aning om hur underbara råttor var innan jag skaffade mina.. Var själv lite sån att jag har tyckt att svansen är "äcklig" men efter mycket funderar och efter att ha hört om hur sociala råttor skulle vara så var det mer "hey, vi kanske ska testa?". Och så fort jag träffade mina första råttor så tänkte jag inte ens på att de hade en svans xD.

Sammanfattat så skulle jag vilja säga att generellt de flesta i min omgivning har även de ändrat sina åsikter och istället för att spontant reagera "usch!" när jag berättat att jag har råttor, så har de efter att fått träffa dem sagt "De är ju väldigt söta faktiskt".
Sen är det ju såklart både och, de som har fobier för råttor (som min "svärmor"), hon har ju inte ändrat åsikt, inte ens velat se dem. Men de närmaste vännerna jag har tycker att de är skitmysiga! :D
Min syster som har ormfobi klarar till och med att låta de klättra upp på axeln, även fast hon tycker att svansen liknar en orm ;). Men hon har inte träffat dem mer än typ tre gånger (vi bor en bit ifrån varandra). Så med tiden tror jag att hon också kommer tycka de är mysiga! :)

Jag skulle vilja sammanfatta det hela med att tamråttan är verkligen ett djur som det finns för lite vetskap om. Men de är verkligen det underbaraste bland alla små-djur som finns!

Så jag hoppas att du lyckas bra med din uppsats och får andra människor att få mer förståelse om varför vi älskar dem så mycket! :D

Lycka till!

HUMANALiEN
0

Tack :)

Man kan skicka bilder till min mail: humanaliien@hotmail.com

idisen95
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har jättemycket bilder på råttor, men här kommer några

idisen95
0

.

idisen95
0

..

OttoIsTheShit
0

Här är lilla Katerina :)

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3