Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1020 ggr
Magda
0

Moffe & bäbisarna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

japp här kommer en ny tråd om mitt problem, men det är för att jag inleder experiment introducera Moffe för bebisar och jag behöver verkligen hjälp att tolka hans beteende så att man kan se varningstecken på att han kommer att attackera dem eller liknande, jag har haft rätt många råttor, men vet att här inne finns flera som har mer erfarenhet av att tolka råttbeteende så snälla ni hjälp..

Magda
0

vad som händer är att han sniffar dem i baken rätt hårdhänt (det har jag sett nästan alla gånger jag introducerat hanar för bebbar)

Magda
0

han stressar upp sig och rider på dem

Magda
0

han springer runt och sniffar på allt, drar i de små och sniffar och buffar på dem & drar i dem.

men de små verkar inte rädda..

när Fjant vände på en av de små så blev den helt stel och rörde sig inte när jag plockade upp den heller, så skillnaden är stor i hur bebbarna beter sig..

Magda
0

Moffe har inte försökt bita ngn än fast han verkar lite stressad över att de är precis överallt..

eloize
0

tycker det ser ganska br aut, dock blir Moffe otroligt stressad… så jag skulle köra några korta möten lite då och då under några dagar nu för att se om han blir något lugnare….

Magda
0

#5 japp jag kör 15-20 min pass och har honom i en bur brevid de små just nu.. han var stressad igår i buren, första dagen brevid dem, men inte alls lika illa idag.. och inget ens i närheten av hur han gör när han kommer nära Fjant..

jag tänkte att det kanske kanske blir bättre när Fjant är borta… de bor ju inte i samma rum nu, men han är ju ändå i närheten..

Magda
0

jag kan tillägga att Moffe stressar runt även när han är ute själv numera springer runt och sniffar på allt och är spänd

Magda
0

idag har killarna varit ute ca 30 min tillsammans och det gick bra! Moffe sniffade dem i rumpan sen var det ok och alla sprang omkring ihop, sen låg de ihop innanför min tröja och sen även i Moffes hörna i soffan.. hoppas det fortsätter såhär!

han har inte visat några tendenser alls till att bita de små än

Magda
0

nu har de varit ute i en 30-35 min till tillsammans utan problem.. varning för bildbomb..

Magda
0

vällingdax

OttoIsTheShit
0

hoppas att det fortsätter så :D

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Magda
0

.

Magda
0

.

Magda
0

kompisar

antidote
0

Naken korven är verkligen bedårande =)

Magda
0

.

Magda
0

#15 ja visst är han! slänger in en extra bild bara åt dig :P  men naken korven har just nu fått päls på både mage och halva ryggen… hoppas faktiskt att den sitter kvar SkrattandeFlört

Magda
0

nu sitter Moffe i ett rör ihop med bebbarna och verkar inte besvärad av dem.. så det går framåt..

antidote
0

Aww ^^ lill korven då :D Vad skönt att det går åt rätt håll hoppas dom trivs ihop

Magda
0

nu får vi backa till kortare stunder.. gick nog lite för snabbt fram som lät dem vara ihop nu när det gick så bra..

Moffe hoppade på den ena och stampade på den typ Förvånad vad ska det betyda??

innan så tvättade han dem så fint ju..

gud vad trist detta är *saknar mina gamla okomplicerade hanar igen*

Magda
0

nu sitter de ihop i samma bur, har bott ihop i snart 20 timmar nu utan en skråma på bebbarna och utan att Moffe blev stressad. en bebis sover på Moffe hela tiden. de skriker när han hanterar dem hårt och då slutar han så det går jättebra

jag kände att det blev värre av allt duttande och fegande, stressade upp stackars Moffe.

men nu är de i ett rum där Fjant inte vistats så mkt så då går det fint.

gör han ngt mot dem nu så hade han nog gjort det oavsett hur länge jag introducerat eftersom att de gått jättebra nu så länge..

Magda
0

senaste bildbevisen Skrattande

Magda
0

..

Magda
0

kan meddela att det går felfritt ännu och Moffe är sitt gamla lugna jag igen nu när all doft av Fjant är borta!

jag är så glad att jag inte tog bort min Moffling.. men han har börjat rossla istället Gråter

men de verkar inte störa honom och han är inte röd om nosen eller ser förkyld ut, men vi behandlar lite & ser om det blir bättre..