Cocos bäbisar
Den 1.4.2010 kl 1330 hördes det första pipet från boet. Cocos ack så efterlängtade bebisar hade äntligen anlänt!
Coco är en underbar mamma och tar superbra hand om sina små. De har allihop vart sprängfyllda med mjölk från dag ett, hon är sådär passligt vaktig, inte för mycket men inte heller för lite. Jag får pilla i boet och på bebisarna när jag vill, och då jag sitter i soffan o gosar med allihop springer hon omkring på soffan och tycker att livet leker :) Är verkligen så glad över denna kullen, och att det föddes collared som vi så hade hoppats på gör ju inte saken sämre!
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
Åh gud så söta!! Jag blir helt bebis sjuk!
Gud vilka sötisar! Vill ha!! 
Grattis till kullen!
Åh, pojke längst till höger 
Det blev 6 honor, varav 5 är rexade o 1 är slät
5 hanar, varav 4 är rexade o 1 är slät.
Vill tillägga att detta endast är en kulltråd, inget säljsnack får förekomma! Såna frågor tas vänligen via pm eller mejl. Inte i tråden.
:)
#10 ja visst är de underbara?!! Är rädd för att jag kommer pussa ihjäl dem!
#12 Tack så mycket! :)
#15 det är nåt speciellt med honom, ja 
åååå gud så vackra!!
#21 tack, jag måste faktiskt hålla med dig, de är underbart breathtakingly vackra! 
Riktigt söta. Men var det inte 15 födda?
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#23 jag hade räknat fel första gången jag kollade på dem :) Det föddes 14, varav en gick bort natten efter det, och de två andra var alldeles uttorkade och utan mjölk i magen och klarade sig inte.

Åh, jag blev helt kär i pojken längst till vänster i#13

#25 välkommen i klubben
You can't spell Bitchy without Itchy
#25, 26 javisst, han är speciell med sin färg o allt :)
#27 Det finns två kossor, varav en är min! :p Hehe :p
*Lämnar ett litet avtryck*

ljuvlig grabb <3
#39 åh hon är så söt att jag nästan gled av stolen
#41 nejnej, du ska inte trilla av stolen, det är inget kul :p :D

snart ligger jag oxo på golvet av sötchock ^^
*ngt fel med örebroarna XP *
#48 hehe, är du säker på att det bara är örebroarna som får sötchock? :D för jag håller på att få det varje gång jag kollar in i buren :P
Nej nu sitter jag bara och hoppar i stolen får ryck i hela kroppen för att de är så söta. Vad ska man med droger till när man kan kolla råttbebbar

nope…men det är bara vi som inte kan hålla oss på stolarna XD
jag förstår att du får en sötchock varje gång du tittar in i buren…det skulle jag oxo XD

Är en variegated en collared i Finland??

Jättefina sötisar!!! =)=)=) Inte får du gå och visa sådana där bilder när man bestämt sig för att 3 råttor är det optimala antalet att ha… elakt ju! ;)
#52 nej en collared är en varigted fast med krage.
#53 hehe, du får väl låta bli att kolla i tråden då ^^ :D

#36 Var ju också helt ljuvlig! Jag tror jag kommer och råttnappar allihop!

#54 Tss, tss… låta bli att kolla? Kan man ju inte. ;) Skickar en virtuell nosgnugg till småttingarna!
Längtar tills bebisarna öppnar ögonen, allt blir så mycket roligare då! Det är då jag tycker man ser deras personlighet bäst, nån annan som håller med? :D
#57: Jag håller med! I min kull var det en tjej som direkt visade sig vara en äventyrerska när hon öppnade ögonen, och det stämmer fortfarande enligt matten!

#58 Fascinerande det där med att man kan veta hur de blir när de är så unga!! Inte alltid såklart, men OFTA! Jag har ju inte haft råttbebisar själv, men jag vet att det är så med hundar. Den uppfattning som uppfödare (såtillvida att denna har bra kontakt med sina valpar såklart) har om valpen vid 4 veckor är ofta en otroligt bra beskrivning av hur hunden blir som vuxen! Intressant! Lite läskigt också… får mig att känna mig som att jag inte har någon fri vilja…
*suck* Denna tråd är både sockersöt och lite ledsam - jag vill ju pussa bebismagge nu!!!!
Tycker de där varigated bebisarna är otroligt vackra!! Sällan man ser sådana tycker jag, eller har jag fel? Sällan man ser dem på bild här på RIF i alla fall. Vackra, vackra, ser lite blandrasiga ut med sina fläckar. =)

#54 Ah fast jag trodde man skulle ha en solid som i andra länder. Eller på ambk tex… där verkar de ju vara vanligast
Update: Bäbisarna har öppnat ögonen idag, eller ja, två har öppnat helt och några kisar på ena ^^ Jag väntar dock tills imorgon med att ta bilder, min kamera suger då man fotar med blixt o så blir det bättre med dagsljus! :)
Jag längtar efter ögonfoton! :D
Förlåt alla ni som väntat o vill se bilder!
Vaknade igår och märkte att vi inte hade nån internetconnection.. Ingenting hjälpte så jag fick åka in till stan o be dem kolla upp vad som var fel. Det var nåt med våran linje (det negativa med att bo i skogen), och de lovade fixa det tills idag klockan 1600. Jag hade fruktansvärt dåligt samvete igår, fick låna mammas dator en stund, men inte länge, men idag ska jag lägga in bilderna!

Jag vill också följa sötnosarna!! :D
Haha, inte ska du ha dåligt samvete! Det är knappast din skyldighet att överösa oss med bebisbilder. Men vi blir väldigt glada om vi får se några!
Sådär!
Nu är bebisarna fotade, pillade på, pussade på, gullade med och allt där emellan. Bilderna är klippta och några av dem även uppljusade eftersom min kamera mår bajs. Ha överseende med bildernas kvalitet.
Namnen är följande:
Honor:
Piper Heidsieck
Charmant Rouge
Asti Gancia
La Rose Célébration
Odessa Reserva
Cuvée Paradis
Hanar:
Valdivieso Moscato
Dom Perignon
Cabritz Brüt
J.P. Chenet Brüt
Coralba Spumante
Nån som känner igen namnen och vill gissa vilket tema jag har? 
Inget köpsnack i denna tråd. TS har annonsförbud här så inget sånt alls.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

#83 Men hahha kultrådar är ju inget annat än smygreklam o direktkontakt XD
Jamen då måste väl den här tråden bort då?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Jag har skrivit att inget säljsnack eller liknande får tas i tråden. Jag kan väl inte rå för om nån struntar i min önskan och ändå ställer en fråga. Om det känns bättre så åt jag precis kvällsmål så jag hann inte se frågan mellan mitt och ditt inlägg. Så det är lugnt. Jag har dessutom fått lov av Wintermynta att ha kulltrådar så länge som det itne förekommer säljsnack i dem..