Råttor iFokus

Råttor

Etikett: avel
Läst 2043 ggr
Angeln--89
0

Nixon från England

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!
Jag har fått ta över ett gäng råttor och en av dem är en hane vid namn Nixon, han är en stor fin minkpojke som är gudasnäll. Han är uppfödd i England, flyttade till en uppfödare i Jönköping då han var för liten såldes han till min vän.

Jag undrar om det är någon här som vet vem uppfödaren i Jönköping kan vara?

Jag har tyvärr inte fått hans stamtavla än och skulle gärna vilja veta lite vad han varit med om och vart han kommer ifrån.
Har för mig att han är född 14/2-2009

( vet ej om jag lagt tråden rätt?)

Magda
0

vacker herre Kyss

MioAndTheRatz
0

Hur länge har du haft honom? Känner igen namnet så himla väl, och just att han kommer från England.. Men kan inte komma på någon uppfödare i jönköpng..

Angeln--89
0

Jag har haft honom sedan i fredags. Dur länge min vän som hade honom innan jag tog över honom vet jag inte riktigt.

zickan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haha.. uppfödaren du söker är stoneheavens animals. Stamtavla finns det ingen och att den kommer från england kan inte bevisas. Hon skrev först ut att han var russian blue eller dove. Men ändrade efter många reaktione till mink. Samma med ungarna efter nixon, sattes fel färg. Allt russian silver/blue som byttes till rätt färg mink efter många reagerat på felet.
Kan inte hitta hennes hemsida längre. Men har konversationen om Nixon sparad.

En unge: LÄNK

Nixon: LÄNK

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

MioAndTheRatz
0

Aaaha det var därifrån han kom ;P

Dramatik
0

Ts vet nog vem som är uppfödare, hon känner ju stonehaven=S

Angeln--89
0

Jag vet vem stonehaven är det är hennes råttor som jag har tagit emot då hon flytta.

MioAndTheRatz
0

Ts. Bara en liten fråga : )Varför ta sig an flera råttor när du säljer av dom du har?

Angeln--89
0

Jag säljer inte dem jag har utan ungar kvar från en kull.
Jag tog hennes för att omplacera dem, för att de inte skulle avlivas.

MioAndTheRatz
0

Aaha : ) Då hade jag fått de om bakfoten..

Fick du sålt Nemi förästen? Det var jag som mailade dig förut ang henne men fick inte tag på hennes uppfödare ang stammen..

fiffiluren
0

#4 jag hittade en annons från henne idag! Med den bilden! Eller jag antar att den kommer från henne, ska se om jag hittar den…

Här är den

För stor att printscreana…

Angeln--89
0

Den kommer från henne ja. hittade även en annons från blocket på reptiler http://www.blocket.se/hassleholm/Rattor__kanin_och_moss___burar_26367603.htm?ca=23_4&w=1

zickan
0

suck.. gick väl inge bra att sälja råttor när de kom fram att nixon var mink smo alla ungarna efter honom och inte russian blue

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Angeln--89
0

Jag har blivit osäker på om han kommer från england, finns det någon uppfödare i jönköping? Jag har inte sätt stamtavlan än, och sen verkar hon ju osäker på färg jag menar sådant står väl i stamtavlorna?

Angeln--89
0

#10 Ja hon fick ett hem =)

[veralera]
0

Varför skulle han avlivas?:S

[veralera]
0

Inte för att verka gnällig men VARFÖR I HELA FRIDENS NAMN får man för sig att sälja över 20 djur samtidigt?? (Syftar på blocket annonsen…)

Angeln--89
0

För att hon inte kunde ta med dem när hon flyttade, och skulle avlivas om de inte fick hem

Dramatik
0

Ts i inlägg #9 skriver du att du inte säljer dem du har. Hur var det med de som kom från Jonnie i Malmö? De köpte du och sen sålde du dem vidare. Varför?

Angeln--89
0

Det var samma där jag hjälpte dem också att få hem till de som var kvar. De ville ha en liten summa för dem. något fel med det?:S

birdland
0

Jag hittade en annons från dig på zoonen(insatt den elfte april) där du försöker sälja stoneheavens råttor och själv skriver att nixon är russian silver och att morgana(mamman)  är en hooded russian silver. tror du själv att så är fallet eller varför i hela friden skriver du fel??  Vad VET du egentligen om hans bakgrund, import o.s.v om du inte ens vet att han är  mink??

[veralera]
0

#21 Det är nog angelicas (stonehavens) fel och inte hennes. Det är synd när man inte kan lite på folk.

[veralera]
0

Haha lustigt. Nu hittade jag denna.

http://kopochsalj.eniro.se/query/sort/-fulldate/category_id/9060000/geo_area/Sk%E5ne/type_label/S%E4ljes/district_code/63/id/A31101022/category_name/%D6vriga%2Bdjur%2B%26%2Btillbeh%F6r/what/gti_info/ordernr/48

Här säljs alla djuren pga "tidsbrist för jag har börjat jobba" och inte alls någon flytt…

(Kan tillägga att den 7/4 lägger hon ut en ny annons. Där är "jobb" ändrat till "bråttom att bli av med alla pga flytt".

Uppenbarligen har hon ju tänkt sälja allihopa innan hon flyttade.

birdland
0

#22 Måhända att hon har fått fel information men det är i vilket fall hennes annons och om hon verkligen inte visste att det var fel innan så borde hon ju i alla fall efter Zickans inlägg i denna tråd ändrat eller tagit bort annonsen kan man tycka. :/

birdland
0

#22 Måhända att hon har fått fel information men det är i vilket fall hennes annons och om hon verkligen inte visste att det var fel innan så borde hon ju i alla fall efter Zickans inlägg i denna tråd ändrat eller tagit bort annonsen kan man tycka. :/

birdland
0

ändring: hon skriver själv redan i inlägget att han är mink. Jag har mailat med angelica aswell för någon månad sedan och redan då sa hon till mig att han var mink, med STORA bokstäver, så då hade hon väll redan blivit tillrättavisad. således är det i bästa fall slarv eller lathet att annonsen är fel.

Angeln--89
0

#21, Det är inte min annons du har hittat utan stonehavens

birdland
0

det är din annons..  insatt av angeln_89 för någon dag sedan, du skriver att du säljer råttor från en gammal kull samt din kompis råttor som du tagit emot pga hennes flytt. jag hade gärna klistrat in läken om jag kunnat men sök på annonsen på råttor i skåne län, du bör ju kunna hitta den då den är skriven i din användare :/

Angeln--89
0

OJ *skäms* jag har tagit hennes info och klistrat in utan att riktigt läsa :S ska se till att ändra det.