Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 251 ggr
Lillatrasdockan
0

Vad är bästa höjden för nacken?

Jag satt just och funderade lite på vilken höjd som är bäst för råttor att ha vattenflaskan i. Är någon som vet vilken höjd som är perfekt för råttor? :)

[tiiia]
0

vad som är bäst vet jag inte. men jag har haft vattenflaskan på olika höjder och de verkar faktiskt tycka bäst om att stå raklånga och dricka :)

Ninja
0

Så att de kan ha nacken rak, kan jag tänka mig är den bästa höjden. Dvs att de står raklånga som #1 skrev. Sitter flaskan för lågt så får ju nacken en onaturlig böjning (fast det är ju inte naturligt för råttan att dricka ur flaska hur som helst, men ändå) och jag kan tänka mig att det blir obekvämt för råttorna.
Men huvudsaken är ju att alla når, har man en liten bebisråtta så måste man nog sänka den lite tills den har växt till sig. :) Annars tror jag nog att du kan prova dig fram, så märker du vad dina råttor tycker är bekvämast. Det blir nog mest ergonomiskt för dom också.

zimzon
0

Jag tror inte att det spelar någon större roll hur högt upp vattenflaskan sitter. De spenderar inte så mycket tid vid flaskan att de skulle skadas av att dne sitter för långt ner eller för högt upp. Men som de tidigare skrev så verkar de föredra att kunna stå raklånga och dricka.

Lillatrasdockan
0

Okej, då ska jag ta och höjja upp min flaska, eftersom den just nu är typ 1 dm upp, ska ta den liiiiite högra upp ;)