Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1034 ggr
Whitesnow
0

Katt och råtta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte höra här om det är någon som har både katt och råttor som funkar ihop? :)

Kommer nämligen snart 2 kissar hit och jag hoppas det kommer funka med mina 5 underbaringar :)

Love-
0

jag har en katt och 9 st råttor just nu och det funkar super bra, det gäller ju bara att ha koll när man har sina älsklingar ute

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Magda
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här funkar det bra under bevakning, men katterna är lite väl intresserade av råttorna.. spec svansarna

Whitesnow
0

#2, okeej :) Men när du har råttorna i buren är det inga problem eller? :)

ShitGoose
0

Min katt har inget emot mina råttor ^^
Han är mest rädd för dom :P

Medarbetare på Sphynx iFokus

Magda
0

#3 katterna får inte vara i det rummet där råttburen står eftersom ungkatterna (ca 7 mån) inte kan motstå att ligga på buren och jaga svansar..

men de äldre katterna har provat att bli bitna av råttor och aktar sig för burarna..

Kalli
0

Fortfarande en av mina favoritklipp: Länk

artdesiu
0

Jag har fem råtthonor och två små kattflickor (ungar), här hemma får dom komma in och kika på råttorna om dom vill, och tycker det är himla spännande att sitta nedanför buren och spana efter råttorna, alternativt ställa sig på mitt skrivbord för bättre insyn. Har inte varit några större problem hittills, vad jag vet har det bara blivit närkontakt en gång då min Imber tyckte en av katterna kom för nära buren (hon hade ställt sig med tassarna mot gallret) så Imber gav henne ett litet nafs, inget blodspill dock!

Överlag är det mest nyfikenhet från de båda arterna, men de håller sig på behörigt avstånd :P

Whitesnow
0

#7 okeej :) Nu när mina katter kommit och fick kika på råttorna så fick råttorna verkligen panik :/ så jag hoppas det kommer funka

artdesiu
0

förmodligen blev de så pass rädda eftersom de inte har upplevt nåt liknande tidigare. En av mina tjejer ogillar katterna mycket mer än dom andra, hon blir stel och tycker det är obehagligt, så jag sjasar ut katterna när hon sitter på nederplanet (där katterna kan komma för nära).

Ta det lugnt och fint och försök visa dem att katterna inte är "bad guys" som är där för att äta upp dom, typ. Tillåt nyfikenhet från båda håll, men ha koll på att ingen går över gränsen :)